چاپ مطلب چاپ مطلب

طی دو سال گذشته تولید زباله در شهر سیاهکل ۵۰درصد کاهش داشته است در پی بررسی عملکرد شهرداری سیاهکل،همای گیلان به تهیه عملکرد پاییزی این شهرداری پرداخته است

طی دو سال گذشته تولید زباله در شهر سیاهکل ۵۰درصد کاهش داشته است

در پی بررسی عملکرد شهرداری سیاهکل،همای گیلان به تهیه عملکرد پاییزی این شهرداری پرداخته است

از مهمترین اقدامات قابل تحسین شهرداری سیاهکل کاهش ۵۰ درصدی زباله می باشد.

مهندس کمیل لاهوتی شهردار سیاهکل در در نشست مدیریت پسماند که به میزبانی استاندار گیلان برگزار شد گفت : اهمیت آموزش و فرهنگ سازی مقوله مهم تفکیک زباله از مبدأ، یکی از مهم ترین مسائلی است که در مجموعه شهرداری سیاهکل دنبال می‌شود و با توجه به تأکیدات استاندار محترم این آموزش‌ها با همکاری فرمانداری و اداره آموزش و پرورش از مدارس آغاز شده است .

وی افزود : در راستای فرهنگ سازی و آموزش ،تعداد ۱۰ هزار کتاب داستان با موضوع تفکیک زباله به دو زبان فارسی و لاتین تهیه شده که در اختیار کودکان عزیز شهر قرار گرفت تا نماینده شهرداری در خانه هایشان باشند و به امر تفکیک زباله کمک کنند .

شهردار سیاهکل اظهار داشت : جهت رفاه حال شهروندان محترم نرم افزار و یا اپلیکیشن “بهروب “آماده نصب بر روی تلفن های همراه شده و خانواده ها میتوانند بعد از جمع آوری زباله های خشک در کمترین زمان ممکن عوامل شهرداری را جهت دریافت، مطلع نمایند.

 

لاهوتی گفت : دعوت از گروه های مردم نهاد ، تشکیل کارگروه تخصصی پسماند ، فضاسازی های محیطی ، آموزش شهروندان در محافل و جشن ها ، برگزاری همایش های جمع آوری زباله و ده ها برنامه دیگر از جمله اقدامات شهرداری سیاهکل جهت کاهش تولید زباله و ترویج فرهنگ تفکیک از مبدأ می باشد .

شهردار سیاهکل در این نشست ، ضمن ارائه چند راهکار جهت کاهش تولید زباله گفت : طبق آمار ،میزان تولید سرانه زباله شهری در روزهای عادی به ازای هر نفر ۵۰۱ گرم زباله تولید میشود که ۳۷/۲ درصد از سرانه کشوری کمتر است .

 

وی در پایان ضمن تشکر از شهروندان و عوامل شهرداری سیاهکل گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و همراهی ویژه مردم ، طی دو سال گذشته تولید زباله در سیاهکل ۵۰ درصد کاهش داشته و با اقدامات نوآورانه به دنبال آن هستیم تا شهر سیاهکل بزودی بعنوان شهر سبز برگزیده شود .

اتفاق مهم دیگری که برای شهرداری سیاهکل در راستای اقدامات” پویش ملی شهر خلاق کودک “رخ داد کسب رتبه برترِ شهردار سیاهکل در هفته ملی کودک در شمال کشور بود.

در این پویش کمیل لاهوتی شهردار سیاهکل موفق به کسب رتبه برتر در بین شهرداران سه استان گیلان ، مازنداران و گلستان شد .

 

این پویش که همراه با برگزاری نخستین مهرواره “نام دیگر انسان ماهی است” در سطح استانهای شمالی کشور برگزار شد که مجموعه شهرداری ، اعضای شورای شهر و بالاخص شهردار سیاهکل با توجه به همکاری های نزدیک و مؤثر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ارسال بیشترین اثر به دبیرخانه این مهرواره موفق به کسب مقام نخست شد .

 

لازم به ذکر است همایش تجلیل از مهندس کمیل لاهوتی به میزبانی استان مازندران و شهر زیبای رامسر و با حضور مسئولین کشوری و این استان برگزار شد که اعضای محترم شورای اسلامی شهر سیاهکل نیز حضور داشتند .

کمبود ماشین الات در شهرداری سیاهکل یکی از معضلات مهم این شهرداری بود که با تلاش کمیل لاهوتی این مشکل تقریبا مرتفع گردید.

از جمله مهمترین این اقدامات می توان به خرید”یک دستگاه کامیون بنز ۱۹۲۴” اشاره کرد .هرچند پیش از این یک دستگاه ماشین زباله ، یک دستگاه گریدر ، یک دستگاه نیسان کمپرسی ، یک دستگاه بیل بکهو و یک دستگاه غلطک نیز طی یکسال اخیر به مجموعه شهرداری سیاهکل ملحق شده و بسیاری از خودروهای امدادی و خدماتی بطور کامل سرویس شده اند .

آغاز عملیات لوله گذاری وهدایت ابهای سطحی در کوچه ارغوان ۲،حاشیه میدان امام رضا،کوچه فدایی۲،کاسپین ۵و۱لاله ۱۹و۴،فدایی۲ و فارابی۲ از جمله خدماتی است که طی این فصل اتفاق افتاده است.

از دیگر اقدامات این شهرداری می توان تغییر شکل هندسی در میدان بسبج،آغاز سنگ فرش پیاده رو های جنب میدان بصیرت (هلال احمر)،اجرای سنگ فرش موزائیک پیاده روی سیاهکل محله ،جدول گذاری ابتدای جاده سیاهکل به سنگر،ساخت سرویس بهداشتی در استخر پاشوران ،زیر سازی ضلع غربی کمربتدی خیام،لوله گذاری ضلع شرقی کمربندی خیام،اختصاص شانه خاکی اختصاصی ضلع غربی کمربندی،سنگ فرش پیاده رو های حاشیه میدان دیلمان و عملیات بتن ریزی سرویس بهداشتی در حال ساخت استخر پاشوران اشاره کرد

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …