چاپ مطلب چاپ مطلب

طی سفر استاندار گیلان به رضوانشهر؛ یک واحد صنعتی در سکام افتتاح شد

طی سفر استاندار گیلان به رضوانشهر؛ یک واحد صنعتی در سکام افتتاح شد

به مناسبت گرامی داشت هفته دولت،یک واحد تولید پروفیل یو پی وی سی در شهرستان رضوانشهر به بهره برداری رسید

 

استاندار گیلان در آئین و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات کارخانه چوکا و سد شفارود برطرف شده است گفت: حل مسئله چوکا و سد شفارود دغدغه دولت سیزدهم و بوده و اقدامات خوبی در خصوص حل مشکلات آنان اتخاذ شده است.

 

اسدالله عباسی ادامه داد : بی‌شک در دولت وفاق ملی رفع مشکلات کارخانه چوکا و سد شفارود مورد توجه واقع شده و اقدامات لازم برای رفع کامل این ۲ معضل انجام خواهد شد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در استان بیان کرد: امروز چند پروژه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی و دکل مخابراتی به بهره‌برداری رسید که این روند ادامه دار است.

 

عباسی حل مشکلات کشور را توجه به سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: طی سه سال گذشته استانداری گیلان با روی گشاده از سرمایه‌گذاران استقبال کرده است لذا مدیران باید با کاهش بروکراسی‌های اداری برای ایجاد توسعه در گیلان با سرمایه‌گذاران همکاری کنند.

 

 

 

*مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در  مراسم افتتاح واحد تولیدی “پروفیل یو پی وی سی” گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع با حدود ۲ هزار و ۱۵۰ متر مربع سوله و ساختمان اداری در محدوده روستای سکام شهرستان رضوانشهر احداث شده است.

 

تیمور پورحیدری با بیان اینکه برای راه اندازی این کارخانه بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، گفت: این کارخانه ظرفیت تولید هفت هزار و ۵۰۰ تن انواع پروفیل UPVC در طول سال را دارد. این محصولات کاربرد زیادی در صنعت ساختمان دارد و با توجه به مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی، جایگزین مناسبی برای چوب در ساختمان سازی می باشد.

 

وی در ادامه مجموع اعتبار پروژه‌های ۱۵ طرح صنعتی گیلان که در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد را بالغ بر سه هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده در پروژه‌های صنعتی هفته دولت ۳۵۶ نفر است.

 

مدیرکل صمت گیلان گفت: پروانه‌های بهره برداری صنعتی صادره از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۴۰ فقره بوده است.

 

*نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال :

از سرمایه گذاران با آغوش باز استقبال خواهیم کرد

دکتر یاسر اسلام دوست نماینده تالش بزرگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سرمایه گذاران استقبال خواهیم کرد، افزود: امروز خرسندیم که جوان بومی تمام تلاش خود را برای این مجموعه صنعتی بکار بسته تا بتواند موجب اشتغال زایی پایدار در منطقه شود.

وی با ابراز خرسندی از مدیریت واحد تولیدی، بیان کرد: هر کمکی که از دستمان بر آید برای کمک به توسعه این واحد تولیدی دریغ نخواهیم کرد.

 

نماینده تالش بزرگ خطاب به استاندار گیلان افزود: شهرستان رضوانشهر با مشکلات عدیده ای روبروست که یکی از این مشکلات، شرکت چوکاست که نفس های آخر خود را می کشد.شرکت چوکا برای مردم منطقه حالت نوستالوژیک دارد و از هر قشری سوال اولشان این است که حال چوکا چطور است؟

وی با بیان اینکه شرکت چوکا در وضعیت بحرانی به سر می برد، خواستار پیگیری در بحث تامین اجتماعی ، مالیات شد تا بصورت اقساطی باری از دوش شرکت برداشته شود تا کارخانه بتواند جانی دوباره بگیرد.

دکتر یاسر اسلام دوست با اشاره به اینکه رضوانشهر ۲۲ کیلومتر خط ساحلی دارد، اما مردم رضوانشهر از آن بی بهره اند ، افزود: در گذشته طرحی که بین دانشگاه بسته شد، به آن عمل نشد و متاسفانه ساحل به سمت مولد سازی و ویلاسازی روی آورد و ساحل را فروختندو این حق مردم رضوانشهر است که از نعمت ساحل برخوردار شوند.

 

وی در ادامه به مشکلات سد شفارود پرداخت و گفت: سد از ادوار گذشته همچنان پیشرفتی نداشته و با تعویض پیمانکار شرکت، همچنان مشکلات پرسنل شرکت و بیمه آنها پرداخت نشده و بلا تکلیف هستند.

 

مهندس شفقتی مدیر عامل شرکت شفق پلیمر کادوس :

اولین پروفیل استان گیلان در سکام رضوانشهر احداث شد

 

مهندس شفقتی جوان کار آفرین اهل شاندرمن درخصوص واحد تولیدی پلیمر گفت: واحد پلیمر سکام رضوانشهر اولین تولید کننده پلیمری در استان و دومین پلیمر در شمال کشور است.

وی مساحت زمین را چهار هزار و ۲۰۰ متر مربحع با حدود ۲ هزار و ۱۵۰ متر مربع سوله و ساختمان اداری عنوان کرد و گفت: برای احداث این واحد تولیدی ، ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه اولیه برآورد شده است که از این میزان ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی استفاده شده است

مهندس شفقتی یادآورشد: حدود ۹ ماه از بازگشایی واحد تولیدی می گذرد که از لحاظ کیفیت و استاندارد یکی از کالاهای اساسی و مصرفی در صنعت ساختمان و جایگزین مناسبی برای چوب در ساختمان سازی می باشد که روزانه۲۶۳ پاکت به عبارتی ۱۲تن تولید داریم و به طور مستقیم ۴۸ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

گزارش از عطیه نصرتی

About مدیر خبر1

Check Also

دومین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان تورنگ لنگرود

دومین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان تورنگ لنگرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *