چاپ مطلب چاپ مطلب

عاطف راد عنوان کرد؛ ۶۰ درصد جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند


مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ( ۶۰ درصد ) جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

محمود عاطف را عصر دوشنبه در جلسه بیمه سلامت استان افزود: از جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی اظهارداشت: بیمه سلامت استان با ۱۶ اداره در ۱۶ شهرستان استان و انعقاد قرارداد با هزار و ۹۴۲ موسسه، پزشک، بیمارستان، رادیولوژی و غیره، ۷۰ دفتر پیشخوان دولت و ۲۰۲ نفر پرسنل به جمعیت تحت پوشش این بیمه خدمات ارائه می دهد.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه دو هزار و ۶۷۲ بیمار خاص دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی و ام اس در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: هشت میلیارد تومان برای بیماران خاص ( موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت ) از سوی این بیمه پرداخت شده است.

وی در خصوص چالش های بیمه سلامت استان اذعان داشت: زیان های انباشته شده ای که از سال های قبل وجود دارد و تخصیص منابع داده نشده موجب بدهکاری بیمه ها به موسسات طرف قرارداد شده است که این مسئله نظارت را نیز برای بیمه ها مشکل می کند.

عاطف راد با اشاره به عدم رضایت مردم از بیمه ها تصریح کرد: هیئت دولت دوگانگی در بیان تعرفه های بخش دولتی و خصوصی دارد و تعرفه بخش خصوصی پنج برابر بخش دولتی است درحالی که مجوز بیمه ها برای پرداخت بر اساس تعرفه های دولتی است و این مسئله موجب نارضایتی مردم می شود.

وی بیان داشت: اگر دوگانگی تعرفه های دولتی و خصوصی از بین برود رضایت مردم حاصل می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه جذب منابع در بیمه سلامت به دشواری صورت می گیرد، گفت: در بیمه تامین اجتماعی اگر سرانه بیمه از سوی شرکت ها و کارفرمایان پرداخت نشود برای عدم پرداخت به موقع جریمه تعیین می شود اما در بیمه سلامت اهرم قانونی برای دریافت منابع مالی از ادارات وجود ندارد بدین جهت جذب منابع به دشواری صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت زیر نظر یک وزارتخانه هستند اما تفاوت هایی در قوانین، ضوابط، تعهدات و غیره آنها وجود دارد که موجب ایجاد نارضایتی می شود.

عاطف راد در ادامه بیمه اجتماعی را از اولویت های نظام و دولت عنوان کرد و یادآورشد: از پتانسیل رسانه ملی باید جهت نهادینه کردن اولویت های دولت استفاده شود./مهر

About

Check Also

مرحله تحویل ملک، یکی از فرآیند‌های بسیار مهم در حوزه معاملات املاک است، اطمینان از مطابقت ملک با شرایط توافق‌شده در قرارداد، بررسی دقیق وضعیت ظاهری و فنی ملک، و مستندسازی تحویل از نکات کلیدی هستند که باید در این مرحله مورد توجه قرار گیرند. مرحله بسیار مهم بعد از اجاره یا خرید با رعایت ملاحظات حقوقی، رعایت نکات مربوط به مرحله تحویل ملک است. تحویل ملک یکی از فرآیند‌های پیچیده در حوزه معاملات املاک است که نیازمند دقت و شناخت از قوانین و مراحل قانونی است. در مرحله تحویل ملک، اطمینان از مطابقت ملک با شرایط توافق‌شده در قرارداد، بررسی دقیق وضعیت ظاهری و فنی ملک، و مستندسازی تحویل از نکات کلیدی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. همچنین، توجه به تسویه حساب‌های مالی و بررسی بدهی‌های احتمالی و اخذ رسید یا صورتجلسه تحویل ملک نیز ضروری است. نکات ضروری و مهم در مرحله تحویل ملک زمان تحویل ملک، باید مطمئن شوید که تمام شرایط تحویل مطابق با قرارداد است. برای اطمینان از این تطبیق و جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده، توصیه می‌شود افراد، نکات مهم ذیل را در مرحله تحویل ملک بعد از قرارداد اجاره یا بیع مد نظر قرار دهند. بررسی دقیق ملک: بررسی دقیق ملک به این معناست که موارد ذیل به دقت از سوی خریدار یا مستاجر مورد بررسی قرار گیرد: اطمینان از تخلیه کامل ملک توسط مستاجر یا فروشنده و عدم اکتفا به صرف تحویل کلید ملک بررسی وضعیت ظاهری ملک مانند: رنگ، کاشی‌ها، در و پنجره‌ و دیوارها، پکیج، کولر، شوفاژ، گازرومیزی، شیرآلات، و …. بررسی وضعیت فنی ملک نظیر: لوله‌کشی، برق، گاز، و سیستم گرمایش و سرمایش بررسی عملکرد کلید و پریزها، قفل‌ها و درب‌ها در صورت وجود لوازم و تجهیزات خاص، اطمینان از عملکرد و تحویل آنها در صورت وجود مستاجر، بررسی قرارداد اجاره و انتقال تعهدات مستندسازی تحویل ملک: مستندسازی تحویل ملک با انجام اقدامات ذیل صورت می‌گیرد: صورتجلسه کردن تحویل ملک، در دو نسخه با امضای طرفین تنظیم صورتجلسه تحویل ملک با ذکر دقیق وضعیت ملک و هرگونه نقص یا مغایرت با قرارداد درج شماره کنتور‌های آب، برق و گاز در صورتجلسه امضای صورتجلسه توسط خریدار و فروشنده یا نماینده قانونی آنها دریافت رسید تحویل کلید‌ها و ریموت‌ها بهتر است تحویل ملک با حضور اشخاص دیگری مانند مشاور املاک و یا شخص ثالث انجام شود تا در صورت استنکاف از تحویل، شهودی برای صورتجلسه کردن حضور داشته باشند. تسویه حساب‌های مالی: بررسی وضعیت ملک از لحاظ تسویه حساب‌های مالی از جمل نکات مهم دیگری است که باید در مرحله تحویل ملک به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا موجب ضرر تحویل‌گیرنده نشود. این مورد با انجام اقدامات ذیل صورت می‌گیرد: بررسی تسویه حساب شارژ ساختمان و بدهی‌های احتمالی بررسی تسویه عوارض شهرداری بررسی و تسویه حساب قبوض آب، برق و گاز تحویل مبلغی که خریدار در زمان تحویل متعهد به پرداخت آن شده، صرفا به طرف مقابل و یا وکیل قانونی وی موارد دیگر: موارد دیگری که باید در زمان تحویل مد نظر قرار گیرند عبارتند از: دریافت کلید‌ها و ریموت‌های درب‌های اصلی و پارکینگ بررسی عملکرد دزدگیر و دوربین‌های مداربسته (در صورت وجود) اطمینان از تسویه حساب با مدیر ساختمان در مورد بدهی‌های احتمالی تعویض قفل‌های ملک بلافاصله بعد از تحویل ملک در صورت وجود مستاجر، اطمینان از انتقال قرارداد اجاره به خریداربه این معنا که اگر ملک دارای مستاجر است و در زمان تحویل هنوز قرارداد اجاره به اتمام نرسیده، در صورت توافق طرفین، می‌توان با انتقال قرارداد اجاره به خریدار و انتقال تعهد پرداخت ودیعه مستاجر به وی، ملک را تحویل داد. در نهایت توصیه می‌شود خریدار یا مستاجری که ملک را تحویل می‌گیرد در صورت لزوم، با یک مشاور املاک مجرب و یا یک وکیل متخصص در امور ملکی مشورت کند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند. رعایت این نکات، به جلوگیری از بروز اختلافات و مشکلات احتمالی در آینده کمک می‌کند و تحویل ملک را به فرآیندی شفاف و مطمئن تبدیل می‌کند.

مرحله تحویل ملک، یکی از فرآیند‌های بسیار مهم در حوزه معاملات املاک است، اطمینان از …