چاپ مطلب چاپ مطلب

عاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور: گیلان استعدادهای بسیاری را در خود جای داده است.

 مرتضی رحمانی‌ موحد پیش از ظهر امروز معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به مسائل و مشکلاتی که گردشگری کشور با آن مواجه است اظهار کرد: با نگاه اثرگزارانه به آینده باید از مجموعه استعداداها و توانمندیهای کشور در حوزه گردشگری بهره گرفت.
وی به بررسی سازمان یونسکو در تعیین شهر گردشگر خلاق اشاره کرد و با این توضیح که ۵۲ شهر معرفی شده در این بررسی دارای ۷ مولفه هستند که در گیلان وجود دارد افزود: گیلان استعدادهای بسیاری را در خود جای داده است.
IMG_3795
رحمانی موحد با اشاره به رتبه ۱۷ ایران در بین کشورهای امن دنیا برای گردشگر، امنیت ایران را فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به نا امنی های موجود در کشورهای سوریه، مصر و برخی از کشورهای عربی جذب توریست مسلمان می تواند جز برنامه های سازمان گردشگری باشد.
وی اشراف کامل بر ظرفیتهای گردشگری را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه نمایندگان مجلس در تعیین بوجه گردشگری برای سال ۹۳ بسیار موشکافانه عمل کردند افزود: مشاور توریستی در سفر از اموری است که باید به آن توجه شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از تشکیل پژوهشگاه فناوری سفر برای نوروز ۹۳سال خبر دادو افزود: نتایج این پژوهش به عنوان مقاصد جدید و تحریک در سفر بررسی می‌شود.
ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس نیز در این مراسم با تاکید بر جاذبه های گردشگری استان و کشور بیان کرد: نباید به دلیل ترس از فرهنگ بیگانه مواهب گردشگری خود را از دست دهیم.
وی انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی از طریق جذب گردشگر به کشورهای دنیا را مورد تاکید قرارداد و گفت: هماهنگی و تعامل بین سازمانها در توسعه گردشگری موثر است.
IMG_3784
وی با تاکید بر اینکه راه حل خروج از مشکلات گردشگری در خارج از کشور نیست بیان کرد: باید با نگاههی موشکافانه به دورون به دنبال راه حل مسائل و مشکلات باشیم.
عاشوری توجه نمایندگان مجلس به ارتقا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را مورد تاکید قرارداد و افزود:با توجه به منابع و استعدادهای گردشگری در گیلان توسعه گردشگری در این استان نیازمند طرح های بزرگ است./۸دی

About

Check Also

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال عمومی خوب؛ روند رو به بهبودی همه نوزادان حادثه

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال …