چاپ مطلب چاپ مطلب

عباس باقری مدیر کل تعهدات قانونی:تاثیر ثوابق انتقال یافته از سایر صندوق ها به صندوق بیمه تامین اجتماعی در احراز شرایط بازنشستگی و تعهدات بلند مرتبه بیان کرد

همای گیلان به نقل از  روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، براساس ماده ۵ آیین نامه اجرایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نقل و انتقال سوابق بیمه‌شدگان به سایر صندوقهای بیمه‌ای کشور امکان پذیر است. براساس این ماده این امکان برای کلیه بیمه‌شدگانی که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بیمه پردازی می‌کنند وجود دارد که سوابق بیمه‌ای خود را از سایر صندوقها و سازمانهای بیمه‌ای کشور مانند سازمان تامین اجتماعی، صندوق نیروهای مسلح و بازنشستگی کشوری به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر منتقل کنند. این مشروط براین است که فرد بیمه پرداز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باشد و بخواهد که از مزایای این صندوق استفاده کند.

از زمان تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این امکان در این صندوق وجود داشت تا متقاضیان بتوانند سوابق خود را به سازمان تامین اجتماعی انتقال دهند اما از مهرماه سال ۹۷ سازمان تامین اجتماعی به صورت یک طرفه مانع انتقال سوابق بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به سازمان خود شد. این درحالی بود که این اتفاق از سال ۸۹ تا ۹۷ به راحتی در هر دو سازمان صورت میگرفت. با این حال در انتقال سوابق از سازمان تامین اجتماعی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هیچ مشکلی وجود نداشته و ندارد.

لازم به توضیح است که خوشبختانه با پیگیریهای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی و با استناد به مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی این مسئله رفع شده است و امروزه در انتقال سوابق از صندوق بیمه اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

با این اتفاق صندوق بیمه اجتماعی باید شرایط خود را برای احراز سوابق منتقله و چگونگی اعمال آن در میزان مستمری اعلام می‌نمود.

عباس باقری با اعلام اینکه حداقل بیمه پردازی در صندوق بیمه اجتماعی ۱۵ سال است، گفت: پس از ابلاغ و تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد درسال ۱۳۹۶، زمینه‌ای فراهم شد تا بیمه شدگان سایر صندوقهای بیمه‌ای کشور درخواست انتقال سوابق بیمه‌ای خود را به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ارائه دهند، به عنوان دیگر پس از تصویب این قانون تمایل افراد به نقل و انتقال سوابق به صندوق افزایش یافت.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

“مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد؛ اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان

“مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد؛ اجرای طرح ارتقاء …