چاپ مطلب چاپ مطلب

عدم نظارت نظارت دقیق برلایروبی حاشیه رودخانه حاجعلی اکبری بخش رودبنه اعتراض کشاورزان منطقه را در پی داشته است

اختصاصی همای گیلان، یکی از مهمترین عواملی که باعت مشکلات و کندی روند اب رسانی به کشاورزان بخش رودبنه شده است، عدم لایروبی رودخانه حاجعلی اکبری بخش رودبنه و بی توجه ای مسئولین آبیاری شهرستان می باشد.
وهر ساله این تراژدی مشکل اب برای کشاورزان منطقه تکرار می شود.
براستی چرا اجرای دقیق بر روند لای روبی رودخانه حاجعلی اکبری به درستی صورت نمی گیرد و پیمانکار وناظر مربوطه بدون توجه بخواست بحق کشاورزان زحمت کش وصرف هزینه بیت المال به راحتی از کنار ان عبور می کنند.
لذابه جهت عدم نظارت دقیق مسئولین مربوطه به این پروژه، این امر موجب اعتراض کشاورزان این منطقه را در پی داشته است.
جای ان دارد که مسئولین دل سوز شهرستان لاهیجان ،نماینده مجلس شورای اسلامی،فرماندار،بخشدار، شورای بخش رودبنه بر روند اجرایی این پروژه مهم نظارت دقیق داشته باشند،

در این خصوص حاصل مهری عضو شورای روستای حسنعلیده بخش رودبنه به خبرنگارماگفت:این معضل بارها به مسئولین ابیاری تذکرداده شد که فصل لایروبی رودخانه در شهریور ماه باید انجام گیرد.
اما متاسفانه اطلاع رسانی دقیقی درراین رابطه صورت نمی گیرد. کج سلیقگی مسئولین ذیربط باعث شده این پروژه لایروبی رودخانه انجام نپذیرد ومشکلات همچنان درقسمت ابرسانی پابرجاباشد.

درادامه روح الله شریعت ناصری دهیار روستای بالا محله ناصر کیاده اظهارداشت: انتظار ما اینست که کارشناسی دقیقی بر روی این پروژه صورت گیرد.چرا باید مسئولین اب نسبت به این کار مهم نظارت دقیق نداشته باشند این کار مسئولین ابیاری داد کشاورزان منطقه را در اورده است.

وی افزود:کشاورزان حق دارند ببینند که هیچ استثنایی در روند این پروژه بین کشاورزان نیست.در بعضی از مکان ها که در عکس هم منظور شده مثلا لایروبی شده،در حالی که این کار سیاه بازی بیش نیست . بنده از مسئولین مربوطه انتظار دارم که جهت تنویر این کار مهم از نزدیک شاهد این پروژه باشند

درپایان مسلم حقیقت ناصری عضو شورای روستای میان محله ناصر کیاده گفت: توقع ما این است که لایرپی که انجام می گیردهیچ شباهتی به لایروبی چند سال پیش نداشته باشد، چرا باید الان این کار صورت گیرد انهم موقعی که رودخانه پر اب است به نظر بنده این کار مسئولین ابیاری اتش زدن به سرمایه ملی است ،وهیچ سودی برای برای کشاورزان این منطقه ندارد.از مسئولین مربوطه تقاضا داریم که نظارت دقیقی بر این کار داشته باشند .

با کانال همای همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …