چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو شورای شهر رشت: شهرداری ۸ میلیارد تومان بدهکار شده و شهربازی تعطیل!

عضو شورای شهر رشت گفت: باید شهرداران و مدیران گذشته در زمینه ۸ میلیارد تومان غرامت یا واگذاری زمین پارک شهر پاسخگو باشند.
رضا موسوی روزان، در پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر رشت یاد و خاطره شهدا و آزادگان را گرامی داشت و گفت: روز پنجشنبه روز جهانی مسجد و همچنین سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) است، امامی که فقه ما از شیعه جعفری است.
وی به حضور دکتر سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در شهرداری اشاره و از میهمان نوازی شهردار تشکر کرد و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای را به آقای کارگرنیا، رئیس این هیات تبریک گفت.
روزان به فسخ قرارداد با محمد مراد سلگی، سرمایه گذار شهربازی قدس اشاره کرد و افزود: قرارداد اول در ۷ بهمن ماه ۶۵ نوشته شد و این قرارداد در سه مقطع ۴ ساله تمدید شد و در قرارداد سال ۶۶ تا ۷۰ عوارض شهرداری ۴۲ درصد عوارض به شهرداری پرداخت شد، در سال ۷۰ تا ۷۴، ۴۶ درصد سهم عوارض شهرداری و در سال ۷۴ تا ۷۸، ۵۰ درصد سهم عوارض شهرداری بوده است.
وی گفت: طبق قرارداد (تبصره ۲) پس از ۱۲ سال کلیه اموال بند الف متعلق به شهرداری و جزء اموال شهرداری خواهد بود.
روزان ادامه داد: در تبصره ۳ قید شده که طرف قرارداد مخیر است که دستگاه را در پایان قرارداد از محوطه خارج کند یا به قیمت روز با توجه به استهلاک به شهرداری واگذار کند و یا با توافق طرفین قرارداد را تمدید کند، شهرداری ۲۰ درصد از کل بلیط در زمان تحویل بلیط را قبلا دریافت می دارد، همچنین تایید صلاحیت کارگران و اشتغال بکار پرسنل شهربازی بعهده شهرداری است و طرف قرارداد حق اجاره جداگانه با سایر متقاضیان را خواهد داشت اما مشروط به اینکه ۳۰ درصد اجاره بها به شهرداری بدهد.
وی افزود: البته در اصلاحیه سال ۶۹، موضوع گزینش و صلاحیت کارگران حذف می شود، تعیین اجاره ماهانه و پرداخت به نسبت روزهای کارکرد است، طرف قرارداد می تواند غرفه را به غیر واگذار یا خود اداره کند، اما در هر صورت حقوق شهرداری نسبت به مال الجاره غرفه طبق قرارداد محفوظ خواهد بود و قرارداد یک سال دیگر هم تمدید می شود و در فروردین ۷۹ این قرارداد ۱۲ سال دیگر تمدید می شود.
این عضو شورای شهر تاکید کرد: در قرارداد قید شده که شهرداری در پایان قرارداد در صورت نیاز دستگاه های منصوب در شهربازی را به نرخ کارشناسی از طرف قرارداد خریداری کرده، در غیر اینصورت طرف قرارداد باید آنها را از محل شهربازی خارج کند مگر اینکه قرارداد تمدید یا قراردادی جدید منعقد گردد و عوارض شهرداری از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا می کند که مصوبه شورای ادوار گذشته را نیز دارد.
روزان افزود: در اصلاحیه و متمم قرارداد در تاریخ ۲۷ مرداد ماه ۸۳ آمده؛ چنانچه قرارداد تمدید یا تجدید نشود، منصوبات شهربازی با جلب نظر کارشناسی رسمی به شهرداری واگذار و در صورت عدم تمایل شهرداری به خرید آنها طرف قرارداد کلیه وسایل قابل انفصال را ظرف مدت دو ماه از محوطه شهربازی خارج کرده و تاسیسات ثابت که امکان جدا کردن نیست، شهرداری ملزم به خرید با نرخ کارشناسی است.
روزان تصریح کرد: طبق بند ۸ قرارداد شهرداری بناهای احداث شده در شهربازی پارک قدس ۸ میلیارد تومان است.
وی ابراز کرد: زمینی در بهترین نقطه شهر در اختیار سرمایه گذار شهر بازی قدس قرار گرفت و در طول ۲۷ سال ۱ درصد ارزش معاملاتی ملک را بدست نمی آورد و با این قرارداد باید ۸ میلیارد تومان نیز با توجه به استهلاک ساختمان و امکانات باید شهرداری بپردازد و بالاتر اینکه سلگی تهدید می کند که اگر آورده را از من نخرید، به جهت اجرت المثل که متاسفانه در قرارداد هم آمده، زمین شهربازی را از شما می گیرم.
روزان با ابراز تاسف از قرارداد منعقده گفت: باید شهرداران و مدیران گذشته پاسخ دهند و دستگاه های نظارتی شهرداری که ناظر بر چنین قراردادی بودند پاسخ افکار عمومی را بدهند، حال شهرداری بدهکار شده و شهربازی تعطیل!
عضو شورا در پایان به استعفای سردار امیرگل مشاور شورا اشاره کرد و گفت: ایشان امیدوار بودند که اعضای شورا براستی و صداقت تمام در کنار هم قرار گیرند، هر چند بزرگی و بزرگواری ایشان در نزد دوستان شورا باقی است و ما نیز خود را بی نیاز از مشورت با ایشان نمی بینیم.

 

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …