چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو شورای شهر املش:تجربه، توانمندی ،پای کاربودن و شهامت از جمله مهمترین خصوصیات شهردار املش می باشد


اختصاصی همای گیلان، اصغر جانعلی پور از جمله شوراهای شهری استان است که توانسته در چهار دور از پنچ دور شورای اسلامی رای مردم را بدست اورد. وی با شهرداران مختلفی کار نموده است وبا کوله باری از تجربه با همه معایب ومحاسن وجایگاه شوراهای اسلامی در بین مردم و مسئولین آشنا است خبرنگار ما گفتگویی با وی ترتیب داده است با هم آن را می خوانیم:
س:آقای جانعلی پور ضمن معرفی کامل خود بفرمایید وضعیت شهرداری املش را در حال حاضر چگونه ارزیابی می کنید؟
اینجانب اصغر جانعلی پور عضو شورای شهر املش و نایب رئیس شورای استان ، سابقه ۴ دوره خدمت در شورای شهر املش را دارم.
شهرداری املش در این دوره با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و خداراشکر توانسته با کمک شهردار و اعضای شورا مشکلات مقطعی را پشت سربگذارد که این مشکلات اکثرا مربوط به آسفالت ورودی شهر بود که با پیگیری های شهردار و مساعدت دکتر نوبخت ،استاندار ، نماینده مجلس شورای اسلامی این معضل حل گردید و خسارت ناشی از آن بدلیل اسفالت غیر اصولی از پیمانکار دریافت گردید و نگذاشتیم که حقی از مردم ضایع شود .
س:آقای جانعلی پور از وضعیت حق و حقوق کارمندان و کارگران شهرداری بگویید؟
حقوق و عیدی تمام پرسنل چه رسمی و چه شرکتی پرداخت شده است و شهرداری هیچ بدهی حقوقی به کارکنان ندارد و طلب نیمی از پیمانکاران را نیز پرداخت نموده ایم.
س:از بودجه سال جاری و سال ۹۸ بفرمایید؟
بودجه سال گذشته ۸٫۵ میلیارد تومان و امسال ۹ میلیارد بود که ما امیدواریم با پشتکار و تلاش میزان بودجه سال بعدرا از ۹ میلیارد عبور دهیم.
مهندس رنجبر شهردار با سابقه و توانایی است و از پشتکار خوبی برخوردار است
س :نظرتان در مورد شهردار ؟
اعضای شورا و شهردار در این دوره جوانتر هستند و البته ناگفته نماند مهندس رنجبر شهرداربا سابقه و توانایی است واز پشتکار خوبی برخوردار است که خوشبختانه همانطور که از ایشان انتظار می رفت توانست برمشکلات غلبه کند.امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم به دیگر خواسته های مردم این شهرجامه عمل بپوشانیم .
شهردار در مورد زباله اقدام بسیار موثری انجام داد
س: بیشتر تقاضاهای مردم مربوط به چه اموراتی است؟
بیشتر تقاضاهای مردم در حوزه زباله، آسفالت و کمربندی آیت الله طالقانی بود که در امر زباله با تدبیر شهردار مقتدردیگر هیچ گونه زباله ای در داخل شهر ریخته نمی شود و بوی نامطبوع آن مردم را ناراحت نمی کند و در سال آینده تفکیک زباله از مبدا را اجرایی خواهیم نمود که اینکار نیز باید فرهنگ سازی شود و اما در مورد آسفالت کوچه ها و معابر، امسال اولین سالی بود که کوچه ها را با توجه به وضعیت بد مالی شهرداری ۴ سانتی خرید کردیم تا مردم راضی باشند و خداراشکر این امر محقق گردید.
هرچند پروژه کمربندی یک پروژه ملی است اما شهرداری هزینه آن را تقبل نموده است
س:اتمام پروژه کمربندی آیت الله طالقانی از جمله خواسته های دیرینه مردم این شهر است دراین مورد هم توضیح بفرمایید؟
بله تردد در کمربندی خیام از ارزو های دیرینه این شهرستان است هر چند این پروژه یک پروژه ملی است اما شهردار متقبل شد که این پروژه را با هزینه های شهرداری به ثمر برساند که تا کنون حدود ۴۰۰ میلیون تومان جهت جابجایی تیرهای برق هزینه نموده است تاکنون ۵۰درصد کار آن شامل گرفتن پیمانکار، پرداخت پول مشاور از تملک درآوردن (تقریبا ۹۵ درصد زمین های اطراف کمربندی ) انجام شده است. امیدواریم که سال ۹۸ حداقل یک لاین از آن را جهت رفت و آمد آماده سازیم.
س : این شهر دارای دو پارک است اما خیلی وضعیت مناسبی ندارد شهرداری در این زمینه برنامه هایی داشت کار به کجا رسیده است؟
بله این شهر همچنان که شما گفتید دارای دو پارک میرزا کوچک خان و پارک گلستان است.پارک گلستان در حدود دو سال پیش از طریق مزایده به پیمانکار واگذار شده است و کلیات هزینه های پارک برعهده ی خودشان است و پارک میرزا کوچک خان طبق قولی که جناب شهردار دادند تا شب عید مقداری بهسازی شود و اکنون پیمانکار در حال انجام کار است.
س: درخواست شما از مسئولین ؟
از مسئولین می خواهیم که با شهرداری و شورا همکاری بیشتری داشته باشند و این همکاری متقابل باشد و از مردم نیز خواستاریم در بحث عوارض و نوسازی مشارکت بیشتری داشته باشند
س: شما به عنوان نایب رئیس شورای استان گیلان مهمترین مشکل شهرداری های استان را در چه می بینید ؟
یکی از مهمترین مشکلات شهرداری ها نقدنیگی است باید مشکل نقدینگی ها حل بشود تا شهرداران بتوانند بهتر گام بردارند و خدمت کنند و در بخش عمرانی فعالیت بیشتری داشته باشند و البته خود شهرداران نیز می توانند بر اساس تجربه ای که دارند در درآمد ها موثر باشند و فشار ها روی مردم نباشد و باید عوارض محلی را مطابق با وضعیت مردم آن منطقه دریافت نمایند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …