چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو شورای شهر رشت: سیاست یک بام و دو هوای شهرداری در بستن قراردادها با نیروهای حجمی و شرکتی!

عضو شورای شهر رشت:

🔺️ سیاست یک بام و دو هوای شهرداری در بستن قراردادها با نیروهای حجمی و شرکتی!

🔹️برای معضل پسماندهای رشت، اقدامی عاجل، به صرفه و عملی لازم است

🔹️شورا، شهرداری و شهروند باید موازی هم باشند؛ نه مقابل هم

اختصاصی همای گیلان– علیرضا تاج شهرستانی در جلسه این هفته کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا که بصورت تلفیقی با کمیسیونهای ترافیک و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در بررسی متن قراردادهای شهرداری با نیروهای شرکتی و دیگر نیروهای همراه، مشخص شد نوعی مغلطه و سیاست بازی در برخی از این قراردادها وجود دارد؛ تا جاییکه این نقص در عمل سبب نارضایتی طرف قرارداد و عدم شفافیت در تصمیم گیریها شده است.

وی گفت: همین مشکل سبب تماسهای مکرر با اعضای شورا شده که در فلان موضوع با شهرداری دچار مشکل و عدم تفاهم هستیم.
تاج شهرستانی گفت: باعث تاسف است که شهرداری رشت، هنگام تمدید قراردادها، نه به رفع این نقایص می‌پردازد و نه یازده عضو منتخب مردم در مجموعه ای با نام شورای شهر را در جریان امر قرار میدهد!

این عضو شورا گفت: برای نمونه در همین موضوع قرارداد با راننده‌های استیجاری، می‌بینیم که در متن‌، طرف قرارداد، خودرو ذکر شده، در حالیکه شهرداری عملا خودرو و راننده را به خدمت گرفته و تامین سوخت و استهلاک هم طبیعتا بر عهده همان راننده است و همین موضوع سبب شده راننده‌ای که ساعات متمادی، در تابستان و زمستان همراه نیروهای شهرداری بوده و تردد مدیران شهرداری را برعهده داشته، از هیچگونه مزایای شغلی و سنوات برخوردار نشود. وی گفت: این امر سبب نارضایتی و اجحاف در حق این نیروهای شرکتیِ همکار شهرداری شده است.

عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در ادامه با تاکید بر این مطلب که برای مدیریت شهر، شهرداری باید هم شورای شهر و هم شهروند را با خود همراه و در یک راستا ببیند، گفت: ما و شهرداری باید در یک راستا گام برداریم و اگر اصل براین است که شورا نظارت کند و شهرداری اجرا، پس این پنهان‌کاریها و عدم تعامل با شورا و این سیاست یک بام دو هوا با اعضای شرکتیِ شهرداری که علاوه بر همکار، شهروندان ما هم هستند برای چیست؟!

وی به شهرداری توصیه کرد: اگر به نیروهایی خارج از بدنه شهرداری نیاز دارید، قراردادهای صحیح و شفاف ببندید و در بحث حقوق، حقی را از کسی ضایع نکنید و همچنانکه اگر خطایی می‌بینید، کسری حقوق قائل میشوید، در مواقعی که کاری علاوه بر وظیفه و قرارداد انجام میشود، اضافه کاری یا پاداش بدهید. شهرداری بی‌پول نیست که بخواهد در تنظیم قراردادها اجحافی به کسی روا دارد‌.

تاج شهرستانی در پایان گفت: بنده مراجعاتی در موضوع پسماند داشته‌ام و بنا به اهمیت مطلب، لازم است به همراه بخش خدمات شهری، از شرکتهای رفت و روب بازدیدی داشته باشیم و دغدغه های آنان را از نزدیک ببینیم.
علیرضا تاج شهرستانی هم اکنون عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت است.

About نسرین عشقی

Check Also

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار به رد اعتبارنامه می رسد؟

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار …