چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو شورای شهر رودسر : آقای شهردار، قانون گزینشی اجرا نمیشود/ چرا فقط دو تا از دکه ها مشکل دارند؟

به گزارش همای خبر ، شهرام قهرمانی، عضو شورای شهر رودسر در جلسه شورای شهر رودسر ضمن تسلیت به هموطنان کرمانشاهی گفت : هر عضو شورای شهر خودش را مکلف میداند که بعد از انتخاب شهردار در ادامه راه هم با نظارت و نقد عملکردهای شهرداری به شهرداری که خود انتخاب کرده کمک کند، پس این نباشد که مثلا در دوره های قبلی شاهد بودیم از شهرداری فقط تعریف شد ولی در زمان تودیع گفتند این شهردار خوب نبود و ما هم چشم پوشی کردیم. خدای نکرده نشود که این رویکرد در دوره کنونی هم وجود داشته باشد.
عضو شورای شهر رودسر با بیان این مطلب که اگر نقدی هست به شهردار است و پاسخگوی اصلی خود ایشان هستند افزود : این نقدها بسیار هم کارگشا هستند،ما هم حرفمان این نیست که خدای نکرده شهردار تخلفی کرده یا دارد تخلف و کوتاهی میکند بلکه نتیجه این نقدها فقط یک چیز است، اجرا مناسب پروژه های شهرداری و در مقابل رضایت شهروندان.
قهرمانی اظهار کرد : بحث خیابان دانشگاه آزاد که مطرح شد بسیار مهم است، این خیابان هم مسیر تردد هر روزه دانشجویان است و هم استادان دانشگاه و شهروندان عزیز ، الان لوله گذاری انجام شده خوب یا بد کاری نداریم، چیزی که مهم است این است که یک هفته از پایان قرارداد این پروژه گذشته ولی هنوز در یک لاین آن ماشین نمیتواند تردد کند. در حالی که هر هفته هر کدام از ما یکی دو بار تردد میکنیم و شهروندان زیادی میروند و میایند. با وجود گل و لای و نخاله ها این تردد بسیار دشوار شده است. و هنور گل و لای و نخاله ها جمع نشده است
وی تصریح کرد: اگر پیمانکار قصد ادامه کار خواهد داشت حداقل این معضل را رفع کند تا تردد وسایل نقیله یا در عبور و مرور عابران با مشکل مواجه نباشیم که در پیاده رو لوله ها هستند و در خیابان خاک و گل و نخاله.
عضو شورای شهر ادامه داد : خوشبختانه قاطعیت جناب شهردار خیلی عالی است ولی اینطور نباید باشد که ما بیاییم از این قاطعیت طور دیگری برداشت کنیم. ما میگوییم هفت سال سرمایه گذاری مانند شرکت ترانه آبی دریا با نقص یا بی نقص، کار میکرده و بسیاری از دوستان شورا در دوره چهارم هم حامی این شرکت بودند، ما میاییم میگوییم علی رغم کوتاهی اش به شهرداری آسیب رسانده و بالعکس شاید شهرداری به آن شرکت آسیب رسانده باشد
قهرمانی گفت : من خودم در نشستی که آقای شهردار با آقای زمانی داشت حضور داشتم، به جای اینکه دعوت کنیم بگوییم بیاییم نواقص را برطرف بکنیم در وهله اول، بایید بنشینیم تفاهم بکنیم برای ادامه کار موثر؛ متاسفانه صراحتا گفتند ما در این پروژه شکست خوردیم و شما بیایید صورت جلسه ای را تنظیم کنید و ساحل را به ما تحویل بدهید
وی بیان کرد : ۶ شهردار عوض شد، و شاید در دوره چهارم شورا کسی که معتقد بود این شرکت باید کار را تحویل بدهد خود من بودم و منطقم هم این بود که این شرکت به تعهداتش بر طبق قرارداد عمل نکرده است، در آن زمان شهردار وقت اقای پورقربان از در دوستی وارد شد و گفت آقای زمانی شما تعهداتت را انجام ندادید و نواقصی دارد و اگر توانستید انجام بدهید و اگر نه که قطع رابطه کنیم. و آقای زمانی هم در دور چهارم، سه سال تعطیل بود و هیچ کاری نمیکرد.
قهرمانی با اشاره به اینکه اقای زمانی جا خورد که من از منتقدانش بودم و در همان دوره از جهاتی هم پیگیری کارهایشان بودم تا زحمات ۶ ساله شان بر باد نرود افزود : حرف این است که اگر پیمانکاری تخلفی دارد شهردار بنشیند صحبت کند و اگر منطقا و قانونا کار باید ادامه پیدا کند نواقص برطرف و خسارتهای وارد شده به شهرداری برگردانده شود و شهرداری هم در ادامه کار در کنار آن پیمانکار باشد و اگر قرار باشد همین ابتدا بگویید نمیشود باید بنشینید حساب و کتاب بشود و حقوقش پرداخت شود. چون فقط این حقوق یک شخص رئییس شرکت نیست که دارد پایمال میشود، حقوق خانواده او هم هست. این هم بر عهده ماست که نظارت کافی داشته باشیم .
عضو شورای شهر ادامه داد : در مبحث آقای میرکیایی مجتمع اقامتی پردیس خوبی قصه در این است که سه نفر از ما از قبل در جریان آن هستیم و اگر تخلفی بوده چرا در دوره چهارم جلوی آن را نگرفتیم؟؟ اگر تخلفی از الان به بعد هست شما جلوی آن بایستید. آقای میرکیایی شاید دو ساله پروژه ساحل را در دست دارد. شاید اولین کسی که نامه زد در این رابطه به استانداری من بودم و نوشتم که آقای میرکیایی تشریفات وظایف قانونی خود را انجام نداد و شهرداری هم قصد واگذاری مستقیم به او را ندارد. ولی شهردار وقت گفتند کمک کنید تا کار انجام شود. همان روزی که بازرسان آمدند قرار بود کمیسیون کار را به ایشان واگذار کند. در همان پروژه ها صد یا ده ها میلیون هزینه شد حالا شهردار میگوید تخلیه کنید. خب هزینه ها چه میشود؟ حساب و کتابها چه؟
قهرمانی با اشاره به اینکه شهرداری ملک کوچکی نیست که به فرض مثال قهرمانی نامی بیاید ورود کند و انتفاع ببرد افزود : در عرض دو سال در شهرداری هیچ دفتر و نهاد و معاونت و بازرسی در این سیستم نبوده که جلوی تخلف آقای میرکیایی نامی را بگیرد؟ فرض میگیریم تخلف، اما میخواهیم بعد از این انجام ندهد، می آییم وسایل را میگیریم و مزایده برگزار میکنیم و مبلغ شما را از سرمایه گذار میگیریم به شما میدهیم شاید هم خودشان در مزایده برنده شدند. ولی این کارشناسی شده باشد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …