چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو فقهای شورای نگهبان: آیت الله بهجت(ره) در کنار دقت علمی، تزکیه نفس داشت

 به مرحله ای از معرفت الهی رسیده بودند که توانایی های نفسی نیز می تواند از فواید آن باشد.

همای خبر/وی راه لقاء الهی را همگانی دانست؛ نه مختص روحانیت و علما و فرهیختگان و عنوان کرد: قرآن به رهروان معرفت و لقاء الهی وعده حیات طیبه داده و لذا باید از باقی مانده عمر برای سعادتمندی ابدی استفاده کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان، مجالس بزرگان را مجالس تذکر دانست و یادآور شد: معرفت حق تعالی زیربنای رسیدن به مقامات است، اما سرسلسله این معارف، معرفت نفس بوده و آیت الله بهجت(ره) در کنار علم و دقت علمی، تزکیه نفس داشت.

وی با اشاره به درایت ها و روایت های آیت الله بهجت، خاطرنشان کرد: خداوند متعال نفس بنده خویش را وسیله ای برای رساندن پیام ها برای نجات دیگران قرار داده بود و آیت الله بهجت بدون سوال به بسیاری از سوالات پاسخ می داد.

آیت الله شب زنده دار، یکی از توصیه های آیت الله بهجت برای رسیدن به مقامات را انس با قرآن و قرائت قرآن در خلوت و تنهایی دانست و عنوان کرد: نتیجه این جلسات برای ما باید رسیدن به راه حق باشد و خداوند از راه خودش حراست می کند. قطعا راه حق مخالف دارد و با نادانی ها و ناتوانی های ما همراه است، اما نباید راه حق و راه اسلام و راه اهل بیت و راه معنویت را گم کنیم؛ البته دشمنان مغالطه دارند و دروغ پراکنی می کنند و حرف های ناروا می زنند، اما وعده الهی در نصرت دین حتمی بوده و در عمر انقلاب شاهد عنایات خداوند بودیم.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

“مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور   همای خبر- …