چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اگرپولی که رحیمی به ۱۷۰ نماینده داده است تقسیم کنیم به هر یک بیش از دو میلیون هم نمی رسدقطعا برای برخی از هزینه ها باید از دولت کمک بگیریم

همای گیلان:عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعتقاد دارد که نمایندگان مجلس برای حضور انتخابات احتیاج به کمک مالی دارند.

72264_232-300x200

عزت الله یوسفیان ملا، ریس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی معاون اول رییس جمهور سابق مبنی بر پرداخت پول به ۱۷۰ نماینده مجلس در ایام انتخابات، به نامه نیوز گفت: در حالت کلی نمایندگان در ایام انتخابات به کمک مادی نیاز دارند و حتما باید کمک بگیرند، اگر نمایندگان مجلس با کمک دیگران وارد انتخابات نشده اند از کجا ۵۰۰ میلیون را آورده‌اند، و نماینده‌ای که بدون کمک دیگران توانسته هزینه زیاد انتخابات و تبلیغات را تامین کند باید پاسخ دهد که از کجا آن را تامین کرده است.

یوسفیان ملا خاطر نشان کرد: می‌گویند نمایندگان برای انتخابات از رحیمی پول گرفته اند در صورتی که این مقدار عنوان شده را اگر را تقسیم بر ۱۷۰ نماینده ذکر شده کنیم، به هر نفر دومیلیون تومان هم نمی رسد که مبلغ ناچیزی است. اساسا مگر ما نمایندگان چقدر پول داریم که این همه هزینه تبلیغات را بتوانیم بدهیم، قطعا برای برخی از هزینه ها باید از دولت کمک بگیریم. از ۳۰ ملاقات کننده ما حداقل دو نفرشان می گویند ما کرایه بازگشت به شهرستان را نداریم و از ما می گیرند.

شایان ذکر است محمدرضا رحیمی در نامه گلایه آمیز خود خطاب به محمود احمدی نژاد، به پرداخت پول به نمایندگان اشاره کرد و گفت:«همواره در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، کمیته‌هایی برای برنامه‌ریزی و راهبری امر انتخابات توسط جریانات سیاسی تشکیل می‌گردد.

در این راستا برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیته‌ای متشکل از برخی چهره‌های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک‌های غیردولتی پشتیبانی مالی شود. در میان افراد کمک کننده فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات قضایی و اجرایی به اینجانب معرفی شده بود، برای کمک اعلام آمادگی نمود. بنده نیز به واسطه حساسیت و اطمینان خاطر از سالم بودن کمک‌های نامبرده همچون سایر موارد در خصوص ایشان از طریق حراست دیوان محاسبات از مجاری ذیصلاح، در خصوص وی استعلام کردم که پس از اطمینان و پاسخ مثبت که اسناد آن ضمیمه پرونده است، برای دریافت کمک از وی اعلام آمادگی نمودیم و از وی خواستیم که به کاندیداهایی که ما معرفی می‌کنیم از محل حساب شخصی و با چک بانکی خودش کمک نماید. در نهایت نامبرده مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیه اسناد و کپی چک‌های صادره که به قریب ۱۷۰نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید. بنابراین کل این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده و عینا به حساب نامزدها پرداخت گردیده است.»شمال نیوز

 

About سردبیر ارشد

Check Also

«زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاههای جهان»

«زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاههای جهان» نگاهی به اعتراضات دانشجویی دانشگاههای ایالات متحده آمریکا در …