چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو هیات مدیره بیمه ایران: تنها ۳۰ درصد مردم حق بیمه ماه‌های حرام را پرداخت کرده‌اند

همای گیلان:،عضو هیات مدیره بیمه ایران گفت: با توجه به اینکه نرخ دیه در ماه‌های حرام ۲۰۰ میلیون تومان است، اما متاسفانه تاکنون فقط ۳۰ درصد بیمه شدگان نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کرده‌اند.

1661-1-250x225

دکتر مهدی ریاحی‌فر،‌ عضو هیأت مدیره ناظر بر حوزه اتکایی و امور بین الملل بیمه ایران با بیان اینکه بیمه‌ها یک شاخص رفاهی در جامعه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: عدم آگاهی مردم نسبت به پرداخت حق بیمه خسارات جبران ناپذیری را متوجه افراد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ماه‌های شهریور،‌ مهر و آبان مصادف با ماه‌های حرام قمری ذی‌القعده، ذی الحجه و محرم هستند، افزود: از صاحبان خودرو تقاضا داریم هرچه سریع‌تر نسبت به تهیه الحاقیه بیمه شخص ثالث اقدام کنند.

عضو هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به طرح بیمه «مان»،‌ گفت: بیمه زندگی «مان» مخفف ماندگاری، اطمینان و نشاط است که با ارائه طرح جدیدی در بیمه، بیمه نامه انفرادی زندگی را به بازار عرضه می‌کند، در این بیمه شرایط سنی ملاک نیست و شامل همه گروه‌های سنی از نوزادی تا بزرگسالی می‌شود و همه افراد می‌توانند به یک میزان از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

ریاحی‌فر با اشاره به اینکه ایران رتبه ۳۷ پرداخت حق بیمه را در جهان دارد، بیان کرد: طی آمار اعلام شده در سال ۲۰۱۲ کشورهای آمریکا بیش از هزار میلیارد دلار، ژاپن ۶۵۳ میلیارد دلار، انگلیس ۳۲۲ میلیارد دلار و ایران ۱۲ میلیارد دلار حق بیمه دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پوشش انواع بیمه‌های عمر،‌ زندگی،‌ ازکار افتادگی و … می‌تواند در کاهش تنشات مفید و افزایش امنیت خاطر موثر باشد،‌ اضافه کرد: سالانه رقم حدود ۲۵ هزار نفر در تصادفات کشور از بین می‌روند،‌ همچنین رشد بیماری سرطان و تعدد مرگ مغزی در بین جوانان ما از جمله مواردی است که در صورت وقوع، زحمات فراوانی را متوجه اطرافیان می‌کند و افراد با پوشش انواع بیمه‌ها می‌توانند آسودگی خاطر از وقوع چنین مشکلاتی را داشته باشند.

ایسنا/

About سردبیر ارشد

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …