چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس میراث فرهنگی وزارتخانه می شود

همای گیلان:غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با اشاره به حکم قانون برنامه پنجم توسعه  مبنی بر کاهش وزارتخانه‌ها به ۱۷ عدد، تاکید کرد: کاش در قانون برنامه پنجم به جای اینکه به کاهش تعداد وزارتخانه‌ها تاکید می‌شد، به کاهش حجم بدنه دولت توجه شده بود. البته این تغییر را در قانون برنامه ششم توسعه حتما اعمال خواهیم کرد.

jafarzade_6675-4

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به تجربه کشورهای دیگر در زمینه کاهش حجم بدنه دولت اشاره کرد و توضیح داد: برخی کشورها ۴۰ وزارتخانه دارند اما حجم بدنه دولت آنها ۳۰ درصد حجم دولت ایران است، اینکه بخواهیم به عدد وزارتخانه‌ها اضافه شود که بتوان بر آن نظارت داشت مخالف نیستم اما به شرط اینکه میزان نیروی انسانی آنها ۲۰ درصد شود.

وی تاکید دارد که طبق قانون اساسی، بهتر است سازمان‌ها به وزارتخانه تبدیل شود تا از بعد مطالبه‌گری و پرسشگری، دست مجلس باز باشد.

 افزود: اگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تعداد نیروهای خود را کاهش دهد، مخالفتی با وزارتخانه شدن آن ندارم. هر چند که رئیس این سازمان قبلا عنوان کرده است که می‌تواند سازمان را به نصف نیروهای کنونی بچرخاند.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار داشت: نه تنها با وزارتخانه شدن میراث فرهنگی موافق هستم، حتی با وزارت شدن مجموعه‌هایی مانند معاون ریاست جمهوری به شرط کوچک شدن حجم بدنه آن، موافق هستم. چرا که نمایندگان بهتر می‌توانند بر آن نظارت کنند.

بنابر این گزارش، ۱۱۷ نماینده مجلس خواهان تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه هستند و طرح آن را از اردیبهشت سال جاری در مجلس دنبال می‌کنند./گیلان ۲۴

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

“مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور   همای خبر- …