چاپ مطلب چاپ مطلب

علت ضعف عضلات و پیری پوست و راهکاری مناسب/سیدرضا میرحسینی

اختصاصی همای گیلان: دلیل اصلی ضعف عضلات و شل شدن پوست ، پیری و بالا رفتن سن می باشد اما برخی عوامل دیگر مانند چاقی ، رژیم غذایی ناسالم ، استفاده از محصولات مراقبت از پوست غیر استاندارد ،کاهش وزن سریع و ناسالم ، مصرف بیش از حد سیگار ، قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید ، استرس ، کم ابی ، آلاینده ها و دیگر مسائل می تواند باعث این مسئله میشود .

✅ اگر می خواهید که شاهد تقویت پوست و عضلات شل شده تان باشید بایستی تغذیه سالم داشته باشید. از مصرف مواد غذایی پرچرب، غذاهای سرخ کردنی و مواد غذایی دارای شکر اجتناب کنید.

✅حتما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که برخی از مواد مغذی چه تاثیر فوق العاده ای روی پوست دارند. ویتامین A، E، K و C ، سلنیوم و روی یا زینک، همگی به تولید کلاژن در پوست و بدن کمک می کنند، بنابراین پوست را سفت می کنند.

✅ شما می توانید از مکمل ها استفاده کرده یا اینکه می توانید مواد غذایی مناسب که حاوی این مواد مغذی هستند نظیر انواع آجیل ها، بذرها، لوبیاها و ماهی را استفاده کنید.

✅خوردن صبحانه سالم ،خوردن اب کافی در طول روز ،خوابیدن به موقع در شب و مصرف میوه و سبزیجات از پیری زود رس و شل شدن عضلات و پوست جلوگیری خواهد کرد.

✍️سیدرضا میرحسینی ،مربی ورزشی استان گیلان(لاهیجان)

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …