چاپ مطلب چاپ مطلب

علیرضا تاج شهرستانی، عضو شورای شهر رشت: برای ساختن یک شهر موفق، نیاز به همکاری همه سازمانها و ارگانها داریم نه فقط شهرداری

علیرضا تاج شهرستانی، عضو شورای شهر رشت:
🔺️ برای ساختن یک شهر موفق، نیاز به همکاری همه سازمانها و ارگانها داریم نه فقط شهرداری/

🔹️حتی آموزش فرهنگ شهروندی در رشت ضعیف و نیازمند تقویت است؛ همانند زیرساختهایش!

🔹️سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری تا هنوز فرصت هست، درختکاری کند

🔹️تبریک روز شهردار به شهردار رشت و مدیران مناطق شهری/ خلاقانه نگاه کنیم و ظرفیتهای شهرمان را بشناسیم

علیرضا تاج شهرستانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: برای ساختن یک شهر خوب و موفق نیاز به تعامل و همکاری همه ارگانها داریم نه فقط شهرداری.

اختصاصی همای گیلان_ علیرضا تاج شهرستانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلان‌شهر رشت و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، در مراسم ویژه تجلیل از خبرنگاران گفت: بحث مدیریت شهری بقدری گسترده و کارهای انجام نشده آنقدر پرتعداد است که جز با برنامه‌ریزی مدون و یک خِرد جمعی نمیتوان بر آنها فائق آمد.
وی تاکید کرد: بدیهی است برای حل معضلات یک شهر باید به چرایی ایجاد و چگونگی حل آن توجه نمود. وی در ادامه گفت: متاسفانه گاه شاهد بزهکاری و یا بروز تکدی‌گری در سطح شهر هستیم و این نشان آن است که لازم است ارگانهایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی و… به وظایف خطیر خود بیشتر توجه کنند.

این عضو شورا گفت: روشن است که حل تمام مشکلات شهری و شهروندی بر عهده شهرداری نیست و اگر ارگانها در یک تعامل کاری، هر کدام به وظایف خود بدرستی عمل کنند، میتوان مسیر پرچالش رسیدن به یک کلانشهر مطلوب را هموارتر نمود، وگرنه همگی محکومیم به انفعال و جاماندن از انجام امور و معضلاتی که هر سال بیشتر بر روی هم انباشته خواهد شد.
وی که هم اکنون
ناظر شورا در سازمان میادین
و عضو کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت و خدمات شهری نیز
می‌باشد، در ادامه تاکید کرد: متاسفانه آموزشهای فرهنگ شهروندی در میان ما شهروندان رشت ضعیف است. از پرسنل خودِ شهرداری رشت گرفته تا فرهنگ عمومی جاری در شهر. تاج شهرستانی گفت: به جرات باید گفت: شهروند عادی به یک شکل، کارمندان ادارات به شکلی دیگر و گاه حتی مدیران به نحوی دیگر دچار خلآ‌ فرهنگی هستیم و دلیل این مدعا آن است که فی‌المثل برای یک طرح سوال در شهرداری، شخصی مانند بنده مجبور میشود سه روز تلفن همراه خود را خاموش کند تا پاسخگوی سوالات بیمورد نباشد!
وی گفت: میگویم فقر فرهنگی داریم چون شاهد هستم، شخصی با ماشین میلیاردی و با تعمد و غرض‌ورزی می‌آید و جاروی یک کارگر شهرداری را از او میدزدد و میبرد!!
همینقدر دردناک و همین‌قدر عجیب! یا در جای دیگری دیده میشود، شخصیی معلوم الحال مخزن زباله را شکسته , زباله ها را پخش بر زمین رها کرده و میرود!

تاج شهرستانی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بالا بردن سرانه فضای سبز شهری اشاره نمود و خصوصا به معاونت سازمان سیمامنظر و فضای سبز شهری تاکید کرد تا زمان باقی است، نهضت درختکاری در سطح شهر براه انداخته و به شکلی مطالعه شده و منظم در تمام مناطق شهری درخت کاشته شود.
تاج شهرستانی گفت از رسانه ها میخواهیم کماکان در نشستها و جلسات پرسش و پاسخ فعالانه شرکت کنند و با تولید محتوا و به چالش کشیدن مدیریت شهری و ارائه راهکار در توسعه شهر خود نقشی مثبت و رو به رشد ایفا کنند.

این عضو شورا روز شهردار را به شهردار رشت و مدیران مناطق پنج گانه شهر رشت تبریک گفت.
وی همچنین خطاب به مدیران سازمانهای شهرداری گفت: در هر سازمان، پرسنل فارغ از اینکه شهردار کیست و چه مدت قرار است سکان مدیریت شهر را در دست داشته باشد، امور جاری شهرداری را به انجام برسانند. وی گفت: در جریان طرح سوال از شهردار شنیده شد که ۱۵ روز است کار شهرداری روی زمین مانده!! و سوال اینجاست چرا باید کار شهرداری روی زمین بماند؟ مگر همه کارها را شهردار انجام میداده و مدیران و کارمندان در این ۱۵ روز در اتاقهای خود مشغول به کار نبوده‌اند؟!

تاج شهرستانی همچنین در بحث عمران و توسعه شهری اشاره نمود: باید گفت زیرساختهای شهر رشت پاسخگوی نیازهای امروز شهر رشت نیست و باید در اجرای پروژه‌های عمرانی، احداث پلها و انواع ساخت و سازها، نگاهمان به پایتخت کشور باشد. وی گفت: نمیشود رشت ۱۴۰۰ را با زیرساختهای سال ۱۳۵۰ مدیریت نمود، باید در اداره شهر خلاقانه نگاه کنیم، افقهای دورتر را ببینیم، احتمالات چند سال آینده را پیش‌بینی کنیم و ظرفیتهای شهر خود را بشناسیم و دریابیم.
وی در پایان فرا رسیدن جشن نیمه شعبان و آغاز سال جدید را به عموم شهروندان گیلانی تبریک گفت و تاکید کرد امیدواریم با همکاری شهرداری و دیگر ارگانها بتوانیم در سال ۱۴۰۱ در جهت توسعه شهر و خدمات رسانی به شهروندان, گامهای موثر و مفید برداریم.

About نسرین عشقی

Check Also

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم روز آتش نشان: شهدای آتش نشان باید شهید خدمت محسوب شوند

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم روز آتش نشان: شهدای آتش نشان باید …