چاپ مطلب چاپ مطلب

علی باستی به عنوان دبیر “ستاد تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در استان گیلان” منصوب شد

همای خبر/در پی دستور تشکیل ستاد ویژه تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین در گیلان از سوی استاندار گیلان و در دومین جلسه برپایی این ستاد، دکتر علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان به عنوان دبیر این ستاد منصوب شد.

با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، ستاد ویژه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین استان گیلان با دستور استاندار گیلان ایجاد شد. استاندار گیلان – به عنوان رئیس این ستاد ویژه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به عنوان نائب رئیس و رئیس پارک علم و فناوری گیلان به عنوان دبیر این ستاد منصوب نمود.

از جمله اهداف این ستاد را می‌توان به ارتقاء جایگاه استان گیلان در اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش سهم فناوری و فعالیت های دانش پایه در تولید ناخالص داخلی استان اشاره کرد.

توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش‌های کاربردی و فناورانه برای تکمیل و تسریع چرخه تجاری‌سازی علم تا ثروت و همچنین تلاش برای ایجاد نظام‌های حمایت مالی و اداری از فعالیت های فناورانه و دانش بنیان و حمایت از صادرات محصولات دانش بنیان استان از دیگر اهداف این ستاد ویژه است.

روسای دانشگاه‌ها مراکز علمی و آموزشی و تحقیقاتی ، مدیران و روسای دستگاه های اجرایی و نماینده شرکت‌های دانش بنیان از دیگر اعضای این ستاد ویژه می‌باشند.

حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات بازرگانی، کسب و کار و توسعه سرمایه‌گذاری، شهرک‌های صنعتی و مراکز رشد و دانشگا‌ه‌ها بخشی از وظایفی است که در این ستاد پیگیری و اجرا خواهد شد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …