چاپ مطلب چاپ مطلب

عمارلوی رودبار از زباله پاکسازی شد

نظر به در پیش رو بودن روز جهانی زمین پاک با حضور مردم طبیعت دوست جیرنده ، بخش جیرنده- عمارلو از زباله ها پاکسازی شد.

همای خبر به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در حاشیه همایش روز جهانی زمین پاک اظهار داشت زباله ها و پسماند های رها شده در حاشیه شهر و روستای مذکور که سبب آلودگی شده بود با توزیع دستکش،ماسک و کیسه زباله قابل بازیافت جمع آوری و به سایت دپوی موقت شهرداری جیرنده منتقل شد.
علی فرهی با اشاره به نقش سازنده مردم برای حذف آلودگی ها از محیط زیست گفت: مردم برای پاکسازی محیط زیست همراهی مساعدت بیش از پیش داشته باشند‌.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار خاطر نشان کرد: موسسات و نهادهای مردم نهاد در قالب گروه های زیستی محیطی نیز میتواند در حذف زباله و آلودگی ها بعنوان بازوی توامند محیط زیست در جامعه حضور فعال و برجسته ای داشته باشند.
وی ادامه داد: روز جهانی زمین پاک را میتوان زمینه ساز توسعه فرهنگ محافظت از محیط زیست دانست و مردم باید به مسئله رهاسازی زباله ها به ویژه پلاستیک در محیط زیست توجه بیشتری داشته باشند .
فرهی افزود: مردم میتوانند با استفاده کمتر از محصولات پلاستیکی و مواد دور ریختنی به حفظ محیط زیست کمک کنند.
کریمی شهردار جیرنده نیزدر این مراسم اعلام داشت:: مردم و افراد صاحب نفوذ با فرهنگسازی مناسب برای حذف زباله وپسماند های حاصل از فعالیت های بشری در محیط زیست و حاشیه شهر تلاش و کوشش داشته باشند‌. ضرورت دارد تمامی ظرفیت ها در راستای بهبود سطح آموزش عمومی به کار گرفته شوند تا شاهد محیط زیستی زیبا و سالم باشیم .
در این بین حضور امام جمعه و بخشدارعمارلو در بین گروه های مردم نهاد قابل تقدیر بود همچنین نیروی انتظامی و هلال احمر برای برقراری نظم و امنیت همکاری ارزنده ای ارایه نمودند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …