چاپ مطلب چاپ مطلب

عمران وتوسعه متوازن شهری برنامه راهبردی شهرداری لنگرود

اختصاصی همای گیلان:شهرداریها ارگانهای وابسته به دولت هستند که بسیاری از خدمات عمومی شهری از قبیل؛ایجاد فضای سبز،نظافت شهر،احداث خیابانها و اتوبانهای جدید از جمله وظایفشان است.

از طرفی توسعه پایدار شهری،با ابعاد گسترده و پیچیده است که رشد و تکوین شهری ،عوامل اقتصادی -فرهنگی-اجتماعی و زیست محیطی اکولوژیکی را مورد توجه قرار میدهد.

توسعه پایدار شهری یعنی شرایطی که در آن شهرنشینان امروز شهروندان فردا بتوانند در آن در کمال آرامش و امنیت زندگی کنند.

همچنین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیربنای اصلی توسعه شهری است در مدیریت جدیدشهری لنگرود در دوره پنجم شوراها شاهد تحول جدیدی در روند توسعه متوازن شهری هستیم.

توجه و نگاه ویژه مجموعه مدیریت شهری لنگرود اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری به دو مقوله مهم توسعه عمرانی در کنار توسعه و ارتقاء فرهنگی ما را بر آن داشت تا با سید مهدی رجایی ،شهردار جوان شهر لنگرود گفتگویی داشته باشیم واز عملکرد شهرداری در سه ماهه نخست سالجاری جویا شویم.

وی در آغاز گفتگواز نگاه ویژه و تحسین برانگیز اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود نسبت به مسائل فرهنگی-اجتماعی در کنار عمران شهری سخن گفت واز همدلی و همراهیشان با مجموعه شهرداری تقدیر وتشکر نمود.

وی در ادامه سخنان خود موفقیت در توسعه همه جانبه شهرها را در گروهمکاری مطلوب با مدیران در حوزه شهری و بخش های مختلف دانست و ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدواریم با همکاری شهروندان و شهرداری زمینه لازم برای داشتن شهری زیباوتوسعه یافته در شهر لنگرود فراهم شود.

شهردار لنگرودسپس عمران و توسعه شهر را از برنامه های اصلی و راهبردی مدیریت شهری در لنگرود دانست و افزود:شهرداری لنگرود در راستای عمران شهری با اجرای طرح های اجرایی و خدماتی در حوزه های مختلف در مسیر خدمتگزاری صادقانه و رفع دغدغه ها و مشکلات و نیز جذب سرمایه گذار در توسعه اقتصادی و فرهنگی حرکت می کند.

وی ادامه داد:این مجموعه مدیریت شهری در یکسال اخیر با اجرای طرح های عمران شهری درقالب آسفالت ریزی-رفع مشکلات و معضلات ترافیکی-توسعه گردشگری و حمایت از ساخت وسازهای اصلی وتوسعه برنامه های فرهنگی گام های موثری در رشد متوازن اقتصادی-فرهنگی و اجتماعی برداشته است.

شهردار لنگرود در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آسفالت ریزی و بهسازی معابر شهری حرکت در مسیر توزیع عادلانه امکانات در شهرستان است گفت:یکی از مقوله های جدی در بحث عمران و آبادانی شهر لنگرود اجرای نهضت آسفالت در سطح شهر بوده که بعنوان یکی از بزرگترین پروژه های شهرداری در سالهای اخیر بشمار می رود.

وی آسفالت در محلات مختلف شهر را براساس تحقق عدالت اجتماعی در بین محلات مختلف عنوان نمود و گفت:سعی شده امکانات مهم شهرنشینی از جمله آسفالت را بصورت عادلانه دربین محلات مختلف توزیع کرده که از جمله می توان به روکش آسفالت در مناطق ؛لیلاشهر،چالکیاسر،کیاکلایه،بلوار حافظ،بلوار کشاورز،آنسرمحله،انزلی محله شامل خیابان کارگر، اسد آبادی،کاسگر محله و….
خیابان ۲۰ متری شهید رجایی،سبزه میدان ،خیابان شورا،طولازده،با اعتبار بیش از ده میلیارد تومان اشاره کرد.

شهردار لنگرود سپس به لوله گذاری های سطح شهر جهت هدایت آبهای سطحی اشاره کرد و مهمترین اقدامات شهرداری لنگرود را در زمینه لوله گذاری در سه ماهه نخست سال ۹۸ به شرح زیر بیان داشت:بلوار حافظ جنب میدان شهیدان آذر ارجمند-انتهای کوچه آتشکار-خیابان شهیدان سالکویه واقع درلیلاکوه-کلیدبر-راه پشته-شهید رجایی به سمت ۳۵ متری آزادگان و کیاکلایه

سید مهدی رجایی در ادامه سخنان خود به ایجاد رینگ جدید جهت کاهش ترافیک شهری اشاره نمود و گفت:یکی از اقدامات زیربنایی برای توسعه عمران شهری بازگشایی خیابانهای معابر جدید شهری است بنابراین شهرداری لنگرود با حمایت شورای محترم شهر در این زمینه نیز اقدامات خوبی داشته که از جمله می توان به ایجاد خیابان کنار گذر و رینگ جدید اتصال از میدان شهید املاکی تا جاده چمخاله به طول ۴ کیلومتر اشاره داشت.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای کاهش مسائل ترافیکی شهر لنگرود اقداماتی همچون تسطیح و زیرسازی خیابان شهیدان سالکویه در لیلاکوه-تسطیح و زیرسازی کوچه مسافربری درجاده چمخاله-تسطیح و زیر سازی انتهای ۲۰متری شهید رجایی به سمت ۳۵ متری آزادگان صورت گرفته است.

در پایان این گفتگو از برنامه های فرهنگی -اجتماعی شهرداری لنگرود درسالجاری جویا شدیم.

رجایی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه اقتصادی و فرهنگ شهروندی زیربنای اصلی توسعه شهری است گفت:شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی -برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی-اجتماعی را بعنوان یکی از اولویت های خود پیگیری نموده بطوریکه شاهد اجرای برنامه های متنوع و مختلف
ی از این نوع درشهر لنگرود بودیم که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:۱-اجرای برنامه های متنوع در پارک فجر که شامل جشنواره نوروزی (رادیو پارک،اجرای موسیقی های محلی،نمایش،تئاتر خیابانی و…بوده )۲-برپایی افطاری در محوطه شهرداری۳-برگزاری مسابقه کتابخوانی در محوطه شهرداری-اجرای جشنواره برپایی نمایشگاه صنایع دستی در پارک فجر در ایام نوروز۵-اجرای برنامه (فانوس شب نشینی) درشب های ماه مبارک رمضان با استقبال بی نظیر شهروندان۶-برپایی جشن نیمه شعبان در جشن انقلاب در سالن بحران.

شهردار لنگرود اضافه کرد:بیش از ۳۸ برنامه متنوع توسط شهرداری لنگرود از آغاز سال ۹۸ تا پایان خردادماه برگزار شده است.

وی درپایان این گفتگو به بحث ساماندهی زباله شهری پرداخت و گفت:جهت ساماندهی اصولی زباله شهر اقدام به احداث کارخانه کمپوست در محل دفن زباله شهرستان درآلمان لنگه اطاقور نموده ایم که الحمدا…پروژه مذکور از روند پیشرفت خوبی برخوردار وتاکنون بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گزارش:زهرا رگان

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …