چاپ مطلب چاپ مطلب

عملکرد مناسب بانک‌ها موجب ارتقای جایگاه گیلان در بخش تولید می‌شود

ارسلان زارع عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان اظهار داشت: تحقق شعار سال محور مهمی در اجرای سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی است لذا به‌واسطه ضرورت حمایت از بخش خصوصی و تولید، رویکرد حمایت و پشتیبانی از این حوزه افزایش می‌یابد.

همای خبر/استاندار گیلان تلاش مؤثر بانک‌ها برای ارتقای جایگاه گیلان در بخش‌های مختلف به‌ویژه رونق تولید را لازم دانست و ابراز داشت: تفاهم‌نامه‌های مشترک با وزارتخانه‌ها، همچنین نقش اثرگذار بانک‌ها در کارگروه‌های مختلف اقتصادی در پشتیبانی و حمایت از فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان باید مورد تأکید قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ باید به‌عنوان طرح‌های پیشران از طریق سامانه “بهین یاب” هدایت و راهنمایی شوند تا بتوانیم شاهد عملکرد مفید و مطلوب در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌ها برای حمایت از بخش خصوصی مورد تاکید است افزود: اجرای مطلوب طرح تامین مالی واحدها، پروژه‌های دارای اولویت “طرح تام” به ساخت داخل در شرایط تحریم بهبود می‌بخشد که نیازمند توجه جدی و تسریع در ابلاغ سهم ۷۵۰ میلیارد تومانی استان گیلان است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: اعطای تسهیلات به مشتریان خوش حساب بانک‌ها، بهبود معیشت مردم و تثبیت اشتغال را به‌دنبال دارد و همچنین ارتباط مستمر با بانک‌های تخصصی از جمله، کشاورزی، تجارت، صنعت و معدن با دستگاه‌های مرتبط می‌تواند در حمایت از فعالان حوزه اثرگذار باشد.

زارع به راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه‌راکت و شناسایی ظرفیت‌های مستعد در واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: برای ارتقای میزان اسمی و سطح اعلامی در توسعه صادرات غیرنفتی باید همواره اجرای “طرح تام” به عنوان اولویت در دستور کار باشد.

استاندار گیلان عنوان کرد: با وجود محدودیت‌های زمین در استان گیلان عدم استفاده از ظرفیت برخی سوله‌های موجود در سطح شهرک‌های صنعتی استان گیلان جایز نیست و باید رسیدگی شود.

وی به بازدید میدانی از واحدهای تولیدی توسط مدیران دستگاه اجرایی و بانک‌ها اشاره کرد و گفت: پیوند مستمر بین این دو حوزه در تقویت مشارکت فعالان بخش خصوصی مثبت و اثربخش است لذا باید اجرا شود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه برخی از مدیران مرتبط و همچنین مدیرکل امور مالیاتی محسن محمدی‌پور در خصوص اجرای ماده ۱۶۷ و  دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های عامل استان گیلان سیدرسول میر‌خلفی نیز در خصوص عملکرد تسهیلات از محل بند ب ماده ۵۲ گزارشاتی ارائه دادند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …