چاپ مطلب چاپ مطلب

غلامرضا منصفی،رئیس شورای شهر لنگروددرنشست شهرداران وشوراها با استاندار: تحقق مدیریت یکپارچه شهری از آرزوهای دیرینه شوراهای اسلامی شهرها است

اختصاصی همای گیلان:نشست هم اندیشی شهرداران و روئسای شوراهای اسلامی شهرهای استان گیلان با استاندار ،چهارم مهر ماه سالجاری در سالن همایش الغدیر استانداری برگزارشد و تعدادی از شهرداران و روئسای شوراهای اسلامی از سراسر شهرهای گیلان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند .

غلامرضا منصفی ،رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود یکی از سخنرانان این همایش نیز به چالشهای پیش روی شوراهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:متاسفانه بعداز ۵دوره از عمر شورایی هنوز چالش های بزرگی سد راه شوراها است که از مهمترین آنها می توان به شناخت ناقص اعضای شوراها از حیطه وظایف واختیارات نهادهای شورایی ،دخالت سلایق شخصی به جای ملاک قرار دادن قوانین حاکم ،توقع بیشتر مردم از نهاد شورایی و محدود شدن وظایف و اختیارات شوراها فقط در شهرداریها عنوان نمود.

رئیس شورای شهر لنگرود یادآور شد:بی تردید برای رهایی ازاین مشکلات وچالش ها باید قوانین موجود را ملاک عمل قرار داد و آشنایی به وظایف در حیطه اختیارات را بطور جد مدنظر داشت.

وی با بیان اینکه شورای شهر شغل نیست یک مسوولیت اجتماعی بسیار سنگین است ،شجاعت و صداقت را دو مولفه بسیار مهم اعضای شورا دانست و اظهار داشت:برگزاری کلاسهای عمومی و تخصصی برای شوراها جهت شناخت وظایف شورایی ازجمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

منصفی تحقق مدیریت یکپارچه شهری را از آرزوهای دیرینه شوراها عنوان کرد و افزود:با تحقق مدیریت یکپارچه شهری،مدیریت تمامی امور شهری ازجمله اب،برق،گاز ،مخابرات و…به مدیریت شهری واگذار می شود.

وی تصریح کرد:در این الگوی مدیریتی ،تصویب و اجرای سیاست های خارجی وکلان برعهده دولت بوده و بقیه امور به شهرداریها واگذار می شود.

رئیس شورای شهر لنگرود سپس به مشکلات شهر لنگرود پرداخت.
وی با بیان اینکه شهرهای ما به روز نیستند و طرحهای جامع اکثر شهرها نیاز به بازنگری دارند گفت:درشهر لنگرود با توجه به تراکم جمعیت ،زمین کافی برای ساخت وساز وجود ندارد و نیازمند ارتفاع سازی است و ارتفاع سازی هم مشکلات خود را دارد ازجمله در موارد خاص مثل حوادث و اتفاقات نیازمند امکانات آتش نشانی هستیم که متاسفانه همه شهرهای شرق گیلان ازجمله لنگرود ازاین امکانات بی بهره اند.

منصفی ضمن بیان عدم هماهنگی لازم مدیریت کلان شهری درخصوص استفاده از معادن شن و ماسه در شهرها ، لایروبی رودخانه شهر لنگرود را تا چمخاله با توجه به قرارگرفتن فصول بارندگی و جلوگیری از سیلهای احتمالی را از ضروریات شهر لنگرود دانست و افزود:شهرداری لنگرود سال گذشته قسمتی از رودخانه را لایروبی کرده اما برای لایروبی کامل نیازمند حمایت جدی مسؤولین جهت تامین اعتبار هستیم.

رئیس شورای شهر لنگرود همچنین به بحث فاضلاب صنعتی شهر لنگرود پرداخت و گفت:براساس تبصره ۳ در دوره چهارم شورای شهر بحث صنعتی کردن فاضلاب شهری لنگرود مطرح و بیش از ۶میلیارد تومان نیز بمنظور مشارکت مردمی از شهروندان دریافت شد و به حساب اداره آب و فاضلاب واریز گردید اما تاکنون هیچ اقدامی جهت اجرایی کردن پروژه فاضلاب صنعتی ار سوی این دستگاه اجرایی صورت نگرفته است./باکانال همای خبر همراه شوید

خبر:زهرارگان

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …