چاپ مطلب چاپ مطلب

فاضلی مدیرکل ارشاد شد/مشاورانی که مدیرکل می شوند

همای گیلان:انتصاب دکتر فاضلی به عنوان مدیرکل ارشاد گیلان، بهانه ای شد برای آنکه بار دیگر به سوابق مشاوران استانداری گیلان با دقت بیشتری بنگریم و در خلال این خبر تصمیم درباره اینکه هر یک از این مشاوران بر چه اساسی به عنوان مشاور استاندار انتخاب شده اند را بررسی نماییم:

مشاوری که رئیس شد!!

حسین داداشی مشاور استاندار گیلانحسین داداشی مشاور اجرایی استاندار گیلان شد. داداشی به مدت شش سال در دولت‌های نهم و دهم تجربه مشاورت و مدیرکلی یکی از حوزه‌های استانداران اسبق را در کارنامه خود دارد. وی بین سال‌های ۷۴تا ۷۸ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در زمان مدیر کلی شهید حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری بود. داداشی بیش از ۶ سال ریاست هیئت امنای آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف را به‌عهده دارد. مهمترین نکته در مورد داداشی اینست که وی عضو شورای مرکزی ستاد قالیباف در گیلان بوده است و البته بارها در زمان ورود محسن رضایی به گیلان هم در کنار وی دیده شده است!! داداشی که گفته می شد ارتباط بسیار نزدیکی با احمدی پور، معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان و همچنین بهمنی رئیس سابق خانه مطبوعات گیلان دارد، در انتخابات خانه مطبوعات در حالی پیروز میدان شد که سابقه رسمی روزنامه نگاری وی مبهم بوده است. وی در انتخابات پرحاشیه خانه مطبوعات گیلان به لطف برخی از دوستان!! پیروز میدان شد تا مطبوعات گیلان به نوعی وابسته به استانداری باشد!!

داداشی مشاور استاندار گیلان حالا دیگر یکی از ابوالمشاغل های گیلان می باشد، از جمله مشاورانی است که پس از دریافت حکم مشاوره از سوی استاندار، رئیس شد!!

مشاوری که مدیر شد!!

اسماعیل ملک اخلاق مشاور استاندار گیلان

اسماعیل ملک اخلاق، مشاور استاندار گیلان به ریاست مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور منصوب گردید تا پس از داداشی دومین مشاوری باشد که به لطف حکم مشاوره استاندار گیلان، راهش برای تصدی بر ریاست مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور هموار شود.

در زمان انتخابات ریاست جمهوری، ملک اخلاق عضو ارشد ستاد دکتر روحانی در استان گیلان بود و پس از انتصاب نجفی به عنوان استاندار گیلان به عنوان مشاور وی مشغول به فعالیت شد. ملک اخلاق هم اکنون استاد گروه مدیریت دانشگاه گیلان و عضو شورای مرکزی راهبردی تدبیر و امید استان گیلان نیز می باشد.

فاضلی مدیرکل ارشاد گیلان شد

فیروز فاضلی مدیر کل ارشاد گیلانوزیر ارشاد ظهر دیروز دکتر فیروز فاضلی استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان و مشاور دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان را به عنوان مدیرکل ارشاد گیلان منصوب کرده اند.

فیروز فاضلی متولد ۱۵ آبان ۱۳۴۴ بخش پره سر شهرستان رضوانشهر است.وی استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان بوده است همچنین در سابقه کاری وی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده ی ادبیات دانشگاه گیلان ,رئیس دانشگاه پیام نور رشت,سر ویراستار دانشگاه گیلان,دبیر نخستین همایش بین المللی فرهنگ و تمدن تالش ,مدیر دفتر گسترش و برنامه ریزی درسی دانشگاه گیلان و…دیده می شود.

وی یکی دیگر از مشاوران استاندار می باشد که به سمت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد گیلان البته پس از کش و قوس های فراوان منصوب شد. فاضلی البته عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گیلان نیز بوده است. فاضلی در حالی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان انتخاب شد که گفته می شود مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد گیلان بر انتخاب مهدی پور به عنوان مدیرکل ارشاد گیلان اجماع داشته اند اما مشاور استاندار گیلان سرانجام توانست بر کرسی مدیریتی تکیه زند.

برادر استاندار، مشاور عالی او شد!!

احمد نجفی در حالی به عنوان مشاور عالی استاندار گیلان انتخاب شد که سیاست اکثر سایت های خبری در خصوص این انتصاب، سکوت بوده است!!

برادر استاندار گیلان یا قبل از انتصاب نجفی به عنوان استاندار گیلان، پستی نداشته است و یا به لطف استانداری برادرش حتی همزمان با انتصابش به عنوان مشاور استاندار، باز هم در راستای سیاستی که پیش بینی می شد در سکوت رسانه ای قرارگرفت. هر چند که سابقه اش در مدیرکلی فنی حرفه ای استان گیلان نیز در سایه انتصابش مخفی ماند!

در پایان باید گفت مطمئنا یکی از معیارهای مشاورگزینی آقای استاندار، شایستگی افراد بوده است اما انتصاب بسیاری از این افراد به عنوان مدیر دستگاه های دولتی در استان گیلان آن هم  پس از آن که به عنوان مشاور استاندار گیلان برگزیده می شوند، به نوعی این چنین به ذهن خواننده می رسد که راه مدیر کلی از مشاوره می گذرد!!/خزر آنلاین

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …