چاپ مطلب چاپ مطلب

فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت : ازدواج موجب مسئولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران می شود

همای گیلان:عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت : ازدواج یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی است و موجب مسئولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران می شود و نقش مهمی در سازندگی فرد و جامعه دارد.

download (1)

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، فاطمه شیرزاد عضو سورای اسلامی شهر رشت با اشاره به فواید اجتماعی ازدواج گفت : از فواید ازدواج می توان به افزایش بازدهی و تأثیر در در فعالیتهای اجتماعی اشاره کرد و همچنین تأمین آرامش برای خانواده ها ، در واقع ازدواج سلامت جسمانی و روانی فرد را افزایش می دهد.

وی افزود : ازدواج سرمنشاء همه خوبیهاست و سنت رسول گرامی اسلام است که مورد تأکید پیامبر خدا و قرآن قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سخن گرانبهای پیامبر اکرم (ص) در مورد این سنت حسنه گفت : رسول خدا (ص) فرمود : هر کس ازدواج کند ، نصف دینش را کامل نموده است پس باید که در نیمه دیگر شرط تقوی را رعایت کند ، از این سخن این چنین بر می آید که در دین مبین اسلام و آموزه های دینی مان بیشترین سفارش و تأکید در مورد ازدواج شده به گونه ای که تکمیل دین را منوط به ازدواج نموده است.

شیرزاد در پایان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره « سیمای ازدواج » در رشت و نقش مهم مسئولین و رسانه ها در امر فرهنگ سازی ازدواج های آسان و کم هزینه خاطر نشان کرد : رسانه ها به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگ ساز در امر ازدواج محسوب می شوند و معرفی الگوهای موفق در زمینه ازدواج و بررسی علل موفقیت آنها از جمله اقداماتی است که رسانه می تواند در امر ازدواج به منظور تهییج جوانان انجام دهد.

نخستین جشنواره «سیمای ازدواج» از ۲۷ بهمن الی ۱ اسفند ۹۳ در محل نمایشگاه های دائمی استان گیلان با حضور اصناف مرتبط با حول محور ازدواج و با اجرای برنامه های فرهنگی ، کارگاه های آموزشی ویژه جوانان ، نشست های مشاوره ای ، مسابقه فرهنگی و جشن های ازدواج دانشجویی برگزار خواهد شد.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

در دیدار مدیرکل صمت گیلان با خانواده شهید تقی‌پور مطرح شد: انقلاب ما، برای حفظ ارزش ها و فضایل اخلاقی بود

در دیدار مدیرکل صمت گیلان با خانواده شهید تقی‌پور مطرح شد: انقلاب ما، برای حفظ …