چاپ مطلب چاپ مطلب

فخر موسوی: *وقف مشارکتی بهترین فرهنگ‌سازی وقف در جامعه است*

اختصاصی همای گیلان: رئیس اداره اوقاف شهرستان لنگرود با بیان اینکه در حال حاضر اصلی ترین و مهمترین راهبرد نهادینه سازی وقف، وقف مشارکتی و شناخت نیازهای یک جامعه برای ایجاد وقف است

اختصاصی همای خبر، به گزارش خبرنگار ما از لنگرود، سید مرتضی فخر موسوی، رئیس اداره اوقاف شهرستان لنگرود امروز(دوشنبه ٢٨ مهرماه ٩٩) در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته وقف، با بیان اینکه نیات واقفان باید بدون کم و کاست و در چارچوب شرعی و اعتقادی به انجام برسد، اظهار کرد: همه باید تلاش کنند نام خود را درزمره واقفین خیراندیش ثبت کنند، وقف مشارکتی نیز بهترین شیوه ماندگار شدن برای افرادی است که درآمد کافی برای وقف اموال و استفاده از برکات وقف ندارند.

وی افزود: در وقف مشارکتی چندین نفر یک ملکی را به اتفاق وقف کرده یا یک خانواده و یک قوم واقف یک ملک شده و به طور مشترک این سنت خداپسندانه را اجرا و از حسنات آن بهره‌مند می‌شوند..

فخر موسوی با تاکید بر اینکه هدایت وقف متناسب با نیازهای جامعه مصداق بارز احیای موقوفات است، گفت: اینطور نیست که با شرایط روز جامعه، سنت حسنه وقف کم رنگ شده است در واقع در شرایط کنونی نگاه خاصی به سنت حسنه وقف می شود و مردم به دنبال چاره ساز بودن و حل مشکلات همنوعان خود از طریق سنت حسنه وقف هستند.

وی با تاکید بر اینکه اوقاف در سه حوزه  قرآنی، بقاع متبرکه و موقوفات فعالیت دارد، افزود: استمرار اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی و احیای سنت حسنه وقف مشکلات بیشتری از جامعه را برطرف خواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان لنگرود گفت: باید عمل به نیات واقفان به درستی و با تلاش و جدیت انجام شود تا با اعتمادسازی هرچه بیشتر، امر حسنه وقف در جامعه گسترش یابد.

وی در ادامه به وقف نامه ی تنظیم شده ملاشفیع در این شهرستان اشاره کرد وگفت: امسال از نیت موقوفه ملاشفیع دردهه آخر ماه صفر برنامه هایی شامل: اولین سوگواره شعر شفیع در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شام شهادت علی بن موسی الرضا(ع) در حوزه علمیه، در پنج شب آخر ماه صفر مراسم تعزیه داری با حضور سخنرانان، واعظ استانی و مداحان شهرستانی در مسجد جامع، پخت و توزیع ۵٠٠٠ هزار غذای گرم، مشارکت با بعضی از یادواره های شهدا، اجرای برنامه مهر تحصیلی وتوزیع ۴۵بسته‌ کمک تحصیلی به دانش آموز نیازمند، آزاد سازی دو زندانی و موارد های دیگر صورت گرفته است.

فخر موسوی در پایان از رسانه ها خواست تا برای ترویج سنت حسنه وقف فرهنگ سازی کنند، همانند وقف درحوزه کتاب، وقف درحوزه نشر معارف اسلامی، وقف در حوزه دانشگاه، وقف در انرژی هسته ای و وقف های متناسب با نیازهای جامعه نیات واقفان را هدایت و اجرایی کرد.

شهرستان لنگرود در ۶٠ کیلو متری شرق مرکزی استان گیلان است و دارای ٨۴ بقعه و بیش از ٢٠٠ مسجد می باشد.

✍? سید صادق عابدینی، خبرنگار شهرستان لنگرود

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است! /مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می کند

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است! /مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت …