چاپ مطلب چاپ مطلب

فراخوان عمومی شهرداری املش برای ساختن شهر بی‌زباله منتشر شد

فاز اول:
ساماندهی زباله‌های خشک

بسمه تعالی

اختصاصی همای گیلان، با احترام به اطلاع اهالی فهیم شهرستان املش می‌رساند؛ این‌جانب – ناصر رنجبر نیــاول- درطول مدت ۱۷ ماهی که با همکاران خود به عنوان خادم شما در سمت مدیریت شهری مشغول خدمت بوده‌ایم، همواره تمام تلاشمان براین بود که مبتنی بر گفتگو‌هایی که در روز معارفه ام بیان نمودم همه امورات مربوط به حوزه کاری شهرداری راشفاف باشما درمیان بگذارم وگزارش ماهیانه عملکردی ارائه نمایم.

همشهریان عزیز! لازم به ذکر می‌دانم که یکی از معضلات اصلی درحوزه مدیریت شهری بحث مدیریت پسماند است که بدلیل عدم توجه و برنامه ریزی دراین بخش ازگذشته وحل مشکل بصورت موقت و با عدم رعایت اصول بهداشتی وزیست محیطی انجام شده و می‌شود. این مهم ، رابطه مستقیم باسلامت محیط زیست وسلامت بهداشت وروان ما شهروندان دارد؛ تا جاییکه باعث شده امروزه ما درتمامی شهرهای استان و از جمله در املش به شکل اپیدمی با این مشکل مواجه باشیم. باتوجه به تولید روزانه زباله درشهراملش ، حل این مشکل ممکن نیست مگر بامشارکت شما شهروندان و فرهنگ سازی تفکیک زباله ازمبداء.
بنده ضمن ذکر این مشکل به اطلاع می‌رسانم که شهرداری املش درطول این مدت با خارج کردن زباله تولیدی شهروندان سعی کرده است زباله های دپو شده وبوی تعفن ایجاد شده در سطح املش را از محل زندگی شما شما دور کند. اما این کار درمان اساسی این مشکل نبوده و نیست و ما پس از این دیر یا زود شاهد نوعی انفجار زباله‌ای در یک به یک جایگاه‌های زباله شهرستان‌ها خواهیم بود.
شهروندان محترم! اکنون و درسال جدید شهرداری املش باهمراهی و سیاست‌گذاری شورای محترم اسلامی شهر ، پیشنهاد حل مشکل مدیریت پسماند را باارائه طرح بامشارکت مردم راداشته و آمادگی دارد باجلب نظر شهروندان محترم ، وهمراهی شما عزیزان به نتیجه مطلوب برساند وبرای انجام این امر اولا شهرداری واحدی تحت عنوان مدیریت پسماند بطور خاص راه اندازی خواهد کرد واز نخبگان و صاحب نظران دراین زمینه استدعا داریم نظرات وپیشنهادات خود را به این واحد ارایه نمایند.
در ثانی ، شهرداری ازسال گذشته طرحی رابرای برون رفت ازاین مشکل تهیه وتحویل دبیر کارگروه مدیریت پسماند شهرستان املش داده که درصورت تحویل زمین درشهرک صنعتی و با ایجاد واحد های وابسته به مدیریت پسماند ، با این طرح پیش بینی شده،امید است بتوانیم بطور اساسی از مشکلات ناشی از پسماندها رهایی پیدا کنیم وبرای رسیدن به این مهم انتظار داریم عمل تفکیک زباله ازمبدا را بسان گذشته بطور جدی اجرا و در این خصوص باشهرداری املش همکاری نمایید .
برای سال جدید روش‌های تبدیل زباله های تر به کمپوست – قابل اجرا در فضاهای باز و محوطه خانه های ویلایی – نیز در دستور کار است.
لازم به ذکر است که شهرداری املش در خصوص استقبال شهروندان در ساماندهی زباله‌های خشک و تر، بسته‌های تشویقی نیز پیش بینی کرده است .
امیدواریم که باهمراهی وهمدلی بتوانیم تهدید زباله را تبدیل به فرصت نمائیم .

با تشکر
ناصر رنجبر نیاول- شهردار املش

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …