چاپ مطلب چاپ مطلب

فرشید فقیه شجاعی : قدردانی از اجرای پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان / پیگیری طرح تفصیلی

همای گیلان: به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر لاهیجان ، مهندس فرشید فقیه شجاعی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ، در بیست و هشتمین جلسه شورای شهر با اشاره به افتتاحیه پروژه های شهرداری لاهیجان در هفته دولت اظهار داشتند: علیرغم بحران اقتصادی و مالی که در شهرداری های سراسر کشور وجود دارد ، خوشبختانه با همت و مدیریت مهندس آگشته ، پرسنل خدوم شهرداری لاهیجان شاهد افتتاح پروژه های بسیار ارزشمند شهرداری لاهیجان در هفته دولت بودیم که جملگی این پروژه ها با اعتبارات و درآمدهای شهرداری لاهیجان و از محل عوراض و کمک و حمایت شهروندان فهیم لاهیجانی بوده است . وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش مضاعف شهردار و پرسنل زحمتکش شهرداری لاهیجان ، با برشمردن پروژه های:
– احداث باغ نارنج .
– مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد که با توجه به وسعت این پروژه ، هم اکنون بستر کار و موقعیت توپوگرافی ، مسیرهای دسترسی ، رینگ شوارع و اساس کار مشخص و همچنان ادامه دارد.
– اجرای جدول گذاری و روکش آسفالت بلوار دیلمان ( بوجایه ) و کوچه های این منطقه.
– اجرای فرش بتن بلوار مطهری در جهت زیبا سازی منطقه گردشگری حاشیه استخر که از جمله طرح های منحصربفرد می باشد.
– اجرای فرش بتن و زیبا سازی کوچه توکلی و کوچه برق که از معابر با قدمت شهر محسوب می شوند.
– ساماندهی منطقه پردسر و بازار عاقلیه .
– اجرای نهضت آسفالت در بیش از ۱۰۰ خیابان و کوچه های سطح شهر که توانست بسیاری از کوچه های خاکی که سالها از نعمت آسفالت محروم بودند را تحت پوشش قرار دهد و هم اکنون نیز با توجه به مناقصه بزرگی که جهت آسفالت معابر سطح شهر در دست اقدام می باشد و به نوبه خود نهضت آسفالت دیگری است انشاء ا… در مدت زمان باقیمانده دوره چهارم شورا ، آسفالت کوچه های خاکی در مناطق لاشیدان ، شادهسر و شیخ زاهد نیز اجرایی خواهد شد.
– احداث پل رزمندگان (مالک اشتر) و پیاده روسازی حاشیه پل .
– ورود به محلات یوسف آباد ، حاجی آباد و کوبیجار و ارائه خدمات عمرانی گسترده در این محلات از جمله آسفالت و نصب فرش بتن در کوچه های این محلات که سالیان سال از هرگونه خدمات عمرانی محروم بودند .
– اجرای فرش موزائیک خیابان شهداء ، میدان وحدت تا میدان انقلاب ، خیابان شهید کریمی ، خیابان سردار جنگل ، خیابان کاشف.
– احداث خانه پینگ پنگ .
– احداث خانه کشتی با حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی .
– آغاز به کار پل سردار جنگل .
– اجرای عملیات لوله گذاری حسن بگدشت ( با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ) و کوچه های وحدت ۱۴ ، ۱۶ ، خواجه اختران و کوچه ستایش و … .
– ایجاد ایستگاه تاکسی برون شهری .
– نماسازی ساختمان ستادی شهرداری .
و صدها پروژه عمرانی و خدماتی دیگر ، اظهار داشتند : در واقع این حجم از پروژه ها در طول این مدت کوتاه و با این شرایط مالی ، فراتر از هر زمان دیگر می باشد و نشان از تلاش مضاعف شهردار و پرسنل خدوم شهرداری است .
وی در ادامه با اشاره به جلسات بررسی مغایرت های طرح جامع و طرح تفصیلی پیشنهادی ضمن ارائه گزارشی از موارد مطروحه در این جلسات ، به مغایرت های اساسی طرح در چندین منطقه منجمله ضلع شمالی کمربندی ، حذف حریم سبز حفاظتی طرفین میدان شیخ زاهد در ضلع شمالی و جنوبی تا انتهای حوزه شهری اشاره و افزودند : با عنایت به پیگیری های بعمل آمده و استدلال ارائه شده بر مبنای ضوابط اجرایی طرح جامع ؛ هم اکنون برخی مغایرت های اساسی طرح جامع مورد قبول مشاور نیز می باشد. وی در همین راستا از اعضای شورا خواست این موارد می بایست طی صورتجلسه با امضای مشاور به کارگروه معماری و شهرسازی ارجاع و از آن طریق در شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال و مورد پیگیری قرار گیرد .
فرشید فقیه شجاعی با تاکید بر مشکلات شهروندان در منطقه ضلع شمالی کمربندی و مناطق الحاقی : شادهسر ، لاشیدان و شیخ زاهد و نیز مراجعات مکرر اهالی این مناطق اظهار داشتند : طولانی شدن روند تهیه طرح تفصیلی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شهر و شهروندان بویژه در زمینه صدور پروانه های ساختمانی و پاسخ استعلام ها شده است . وی در همین زمینه به ضرر و زیان ناشی از عدم اصلاح عرض شمالی کمربندی اشاره و افزودند : تنها عدم اصلاح همین یک مورد ، باعث ایراد خسارت چند میلیارد تومانی به شهرداری لاهیجان بابت غرامت زمین های واقع در مسیر خواهد شد که متعاقب آن مالکین این زمین ها نیز از این بابت متضرر خواهند شد . فرشید فقیه شجاعی بار دیگر از اعضای شورا خواست با همدلی و اتحاد و حضور مستمر در جلسات طرح تفصیلی پیگیر رفع مشکلات طرح تفصیلی به نفع شهروندان باشند .

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …