چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندارسیاهکل در برنامه لوجنک شبکه باران:نبایدخسارت تخریب جاده ها از سوی پیمانکاران از جیب مردم وبیت المال پرداخت شود

اختصاصی همای گیلان:در هفته جاری برنامه لوجنک شبکه باران، مصاحبه ای با مهندس اسلامی فرماندار شهرستان سیاهکل در خصوص مشکل پیش آمده در حاشیه سپید رود برداشتهای غیر متعارف پیمانکار موجب تخریب جاده روستاهای دوستلات وراهدارپشته گردید و مشکلات و نارضایتی های اجتماعی را به همراه داشت انجام داده ومبادرت به تهیه گزارش مستندی نمود و توضیحاتی را از فرماندار شهرستان سیاهکل خواستار شد که عین این مصاحبه را با هم می خوانیم.


رضا اسلامی در این گفتگو در خصوص کارهای انجام شده و راه کار پیش رو گفت: نارضایتی مردم در خصوص خرابی جاده ها و ایجاد مزاحمت برای اهالی حقیقتی غیر قابل انکار می باشد و پس از بازدیدی که از این منطقه داشتم طی نامه ای از سازمان صنعت ، معدن و تجارت خواستم که جاده ای برای عبور و مرور خودروهای مربوط به حمل شن و ماسه در نظر گرفته شود که متاسفانه تاکنون پاسخی از این سازمان دریافت نکردیم.
فرماندار سیاهکل افزود: میزان حجم باری که ماشین های این شرکت حمل میکنند می بایست تحت نظارت قرار گیرد و این موضوع را هم ما به سازمان صنعت ، معدن و تجارت منعکس کردیم و این مشکل از سوی این سازمان است که برای شرکت های برداشت معدن مجوز صادر کرده ولی نظارتی بر نحوه حمل بار ماشین ها و میزان برداشتی که انجام میدهند ندارد.
وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری وفرماندهی پلیس راه کنترل و نظارت بر تردد ایمن ماشین های شرکت هستند اضافه کرد: سازمان صنعت و معدن می بایست با برقراری تعامل مناسب یک شرکت حمل و نقل در جوار شرکت های برداشت معدن ایجاد کند تا نظارت کافی بر ظرفیت حمل بار صورت گیرد.
رضا اسلامی یاد آور شد : در تاریخ های ۲۴/۶/۹۵ ، ۲/۸/۹۵ و ۱۲/۸/۹۵ نامه هایی برای رسیدگی به مشکلات مردم این منطقه به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال کردم که تاکنون پاسخ و اقدامی در این جهت ندیدیم.
در ادامه این بحث توکل نیا ، معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان با آمدن روی خط برنامه لوجنک ضمن اشاره به این موضوع که برداشت شن و ماسه در روستای راهدار پشته از مدتها قبل انجام می شده و بحث جدیدی نیست اضافه کرد: مدتی قبل به دلیل حساسیت های اجتماعی و مراجعات مردم شخصا از این منطقه بازدید داشته و ضمن به بودن حق مطالبات مردم دستور توقف فعالیت و عبور و مرور ماشین های حمل شن و ماسه را صادر کردم.
فرماندار سیاهکل در واکنش به سخنان توکل نیا اظهار داشت: علت اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در کنار شرکت های برداشت معادن از شرکت حمل و نقل جاده ایی استفاده نمی کند چیست؟
توکل نیا در پاسخ به سوال فرماندار سیاهکل گفت: مگر برای هر فعالیتی که مربوط به حمل بار می شود، یک شرکت امانی هم ایجاد می شود؟ خیر، ایجاد نمی شود و از نظر ما مشکلی برای نظارت برحمل بار وجود ندارد و متولی امر می تواند در منطقه مستقر شود و نحوه حمل بار ماشین ها را کنترل نماید.
وی همچنین تاکید کرد: پس از بادید از منطقه، عبور و مرور ماشین های حمل شن و ماسه متوقف شده و جاده جایگزین در حال اماده سازی است و از داخل جاده روستایی ترددی صورت نخواهد گرفت.
اسلامی اضافه کرد:اداره کل صنعت ،معدن وتجارت بعنوان صاحب معدن ،جا دارد از میزان مجوز برداشت اهرم کنترلی داشته باشد که این مهم در معادن وبرداشت مصالح از سوی آن اداره کل دیده نمی شود.
فرماندار سیاهکل در ادامه بیان داشت: برای حل این مشکل دو راهکاروجود دارد ، اول اینکه خسارت وارد شده به جاده ها توسط شرکت های برداشت معدن نباید از جیب مردم و دولت پرداخت شود، بلکه این خسارات بایداز طرف شرکت ها و پیمانکاران مطالبه گردد وجاده های تخریب شده را بهسازی وآسیب های وارد شده را جبران کنندواداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بهتراست حس مطالبه گری در صیانت از جاده ها داشته باشدواجازه ندهد گروه وگروه ها یی جهت منافع شخصی بانی وباعث حیف ومیل بیت المال در تخریب جاده ها وبخش حمل اضافه تناژ کامیون ها وکمپرسی شوند.
رضا اسلامی در انتها به نقش پلیس راه در نظارت بر تردد وسایط نقلیه در محورها نیز اشاره کرد و افزود: گشت های پلیس راه برای کنترل بار وتردد امن خودروها می بایست فعال باشد که متاسفانه این گونه نیست و اگر نظارت ها به درستی انجام پذیرد شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …