چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندارشهرستان لاهیجان:شاخص برخورداری راه روستایی درلاهیجان ازسال۹۲تاکنون پنچ درصدافزایش داشته است/درصدبرخورداری راه های روستایی استان ۴۶/۶درصدمی باشد امالاهیجان۴۹درصد

اختصاصی همای گیلان: راه ها مهمترین زیرساخت های توسعه محسوب می شوند و بی تردید وجود راه های آسفالته و اصولی پیشرفت شهرستان را به همراه دارد.
حال اگر روستاها هم از نعمت راه آسفالت برخوردار باشند موجبات رشد اقتصاد و منطقه فراهم خواهد آمد ، زیرا جوانان منطقه با وجود زیر ساخت هایی همچون راه با اتکا به تحصیلات و آموخته های خود ، کشاورزی را از حالت سنتی بیرون می آورید و به این ترتیب چهره فرسوده ی روستاها جوان و پرنشاط خواهد شدو تحول بنیادی در اقتصاد روستاها به وجود خواهد آمد. این امر از سوی دیگر موجب کاهش ترافیک جمعیت در شهرها شده و از بار مسئولیت دولت پیرامون بحث اشتغال خواهد کاست.
برای اینکه از میزان و یا شاخص راه شهرستان لاهیجان با خبر شویم گفتگویی با فرماندار این شهرستان انجام داده ایم که با هم می خواینم:
فرماندار شهرستان لاهیجان در خصوص راه های شهرستان گفت: در شهرستان لاهیجان دارای ۶۰ کیلومتر راه فرعی ، ۳۰ کیلومتر راه اصلی ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی می باشد که از این میان همه راه های اصلی و فرعی و ۵۰ درصد راه های روستایی آسفالت هستند.
احمدی افزود: طول آسفالت راه های روستایی در لاهیجان ۲۹۹/۲ کیلومتر می باشد .
وی طی مقایسه ایی پیرامون شاخص برخورداری آسفالت راه روستایی از گذشته تاکنون اظهار داشت: در سال ۹۲ شاخص برخورداری راه روستایی ۴۴ درصد بود که امروز به ۴۹ درصد رسیده است. این در حالیست که درصد برخورداری آسفالت راه های اصلی کشور ۱۰۰ درصد ، استان ۱۰۰ درصد و لاهیجان هم ۱۰۰ درصد می باشد و همچنین درصد برخورداری آسفالت راه های فرعی ۹۹ درصد استان هم ۹۹ درصد اما لاهیجان ۱۰۰ درصد است.
فرماندار لاهیجان با بیان این مطلب که درصد برخورداری راه های روستایی کشور ۵۲ درصد استان ۴۶/۶ درصد اما لاهیجان ۴۹ درصد است خاطر نشان کرد: در کمیته برنامه ریزی سال ۹۵ برای راه و شهرسازی و بنیاد مسکن بابت آسفالت ، بهسازی و مرمت راه ها در فصل راه و شهرسازی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون اعتبار مصوب کردند که البته هنوز تخصیص اعتبار نشده است و حدود ۷۲۰ میلیون تومان هم برای بنیاد مسکن اعتبار مصوب کردیم.
احمدی اضافه کرد: ما ۱۸۶ روستا داریم که تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار دارای راه روستایی هستند و ۱۰۹ روستا درخواست اعتبار آسفالت معابر دارند و اگر اعتبارات تخصیص پیدا کند ۱۰ روستا با حدود ۱۵ کیلومتر را می توانیم آسفالت کنیم.
وی اذعان داشت : در بحث قیر رایگان اداره راه و شهرسازی ۲۵ کیلومتر راه روستایی دیده اما بنیاد مسکن در حال پیگیری است.

 

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …