چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار آستانه‌اشرفیه:۶۳ درصد شرکت‌های تولیدی شهرستان معوقات بانکی دارند

 

فرماندار آستانه‌اشرفیه در نشست بوم گردی این شهرستان اعلام کرد: ۶۳ درصد از شرکت‌های تولیدی شهرستان دارای معوقات بانکی هستند.

همای گیلان، به نقل از جلال شرق، رحیم حیدری بابیان اینکه ۳۳ درصد از واحدهای تولیدی به دلیل سود بالای آن تمایل به دریافت وام بانکی ندارند افزود: ۶ درصد از کسانی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند ۳ درصد آنان تاکنون تأمین وثیقه نکردند و درگیر هستند.

وی با اشاره به وضعیت صنعت در شهرستان به بخش کشاورزی اشاره کرد و بابیان اینکه امکان ازدیاد سطح زیر کشت را نداریم اظهار کرد: با همین زیر کشت موجود در شهرستان به‌تدریج با ورود کمباین و ماشین‌های مکانیزه از شاغلین ما کم می‌شود زیرا هر کمباین جای ۱۵ نفر را می‌تواند پوشش دهد.

حیدری به بخش گردشگری و بوم گردی در روستا اشاره کرد و گفت: این بخش می‌تواند باعث رونق توریسم روستایی و گردشگری شود

فرماندار آستانه‌اشرفیه با تصریح بر این نکته که باید با تبلیغات مناسب نسبت به جذب گردشگر اقدام کرد افزود: ازلحاظ نرم‌افزاری باید اقداماتی برای ورود مسافر به منطقه گردشگری روستایی فراهم شود

وی خواستار آموزش مهمان‌پذیری برای گردشگران از سوی صاحبان گردشگری روستایی شد تا با رفتار خود موجب دلسرد شدن مسافران را فراهم نکنند بلکه آنان نیز مبلغان خوبی برای دیگر افراد برای استفاده از فضای گردشگری روستایی باشند.

حیدری ضمن تأکید بر اهمیت موضوع برای دهیاران روستاهای هدف و اینکه دهیاران باید پای‌کار باشند خاطرنشان کرد که در بافت روستایی و بوم گردی باید یک نگاه معماری ویژه مدنظر قرار گیرد.

بخشدار بندر کیاشهر نیز با اشاره به نشست با دهیاران روستاهای هدف و پی گیری موضوع از سوی دهیاران گفت: تاکنون ۲۱ مورد درخواست از سوی دهیاران به بخشداری بندر کیاشهر ارسال‌شده است.

حجت حاجی پور افزود: از سوی روستای محسن‌آباد ۵ نفر، صفرا بسته ۶ نفر، دستک ۲ نفر، لله وجه سر ۴ نفر و انبار سر ۴ نفر تقاضای استفاده از تسهیلات بوم گردی را داشتند و با نصب برنوشته در سطح روستاها نیز در حال اطلاع‌رسانی هستیم.

بخشدار مرکزی نیز از نشست با دهیاران روستاهای هدف پرکاپشت یاور زاده و کیسم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰ نفر درخواست برای ایجاد مکان‌های بوم گردی ارائه دادند که در بخش‌های تغییر کاربری، طرح هادی و دیگر مسائل داری موانعی هستند که در حال بررسی است.

محمدحسن خواه افزود: روستاهای پرکاپشت یاور زاده، کیسم، نیاکو، پنچاه، ششکل افراد متقاضی داشتیم ولی با توجه به شرایط روستاهای کیسم و چهارده و مسیر به بندر کیاشهر ما می‌توانیم این طرح را توسعه دهیم

در این نشست رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس بنیاد مسکن و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مسائل حوزه عملکردی خود را به اطلاع اعضا رساندند.

 

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …