چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار آستانه‌اشرفیه: عملکرد مدیران آستانه‌اشرفیه در جذب اعتبارات ضعیف است

همای گیلان:فرماندار آستانه‌اشرفیه گفت: عملکرد مدیران آستانه‌اشرفیه در جذب اعتبارات ضعیف است.
index

حسین اسماعیلیان عصر امروز در نشست با مدیران این شهرستان عملکرد مدیران در جذب نکردن اعتبارات را مورد انتقاد قرار داد.

وی با بیان اینکه به عنوان کارگزار دولت موظف به اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید هستیم، افزود: مردم باید اقدام‌های ما را ببینند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه گفت: مدیری که با نگاه سازمانی و رصد عملکرد و پیگیری اعتبارات به لحاظ حجمی و ریالی رشد کرده مرهون سیاست‌گذاری دولت است و باید واقعیت‌های موجود را به مردم ارائه دهیم.

وی تحقق اعتبار برخی از دستگاه‌ها را موجب اجرای بسیاری از پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: عدم درک درست دو یا چند دستگاه در حوزه کاری موجب شده تا بخشی از پروژه‌ها اجرایی نشود.

اسماعیلیان با تاکید بر اینکه اگر هر پروژه وعده داده شده به مردم اجرا نشود مسایل را رسانه‌ای می‌کنم، خاطرنشان کرد: با حضور مردم دلایل عدم اجرای پروژه‌ها را کالبدشکافی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه اگر هر اتفاقی در شهرستان نیاز به حمایت حاکمیتی باشد حتماً از مدیر شهرستانی خود حمایت می‌کنیم، گفت: اگر مدیری نتواند مشکل خود را با مدیر همسطح خود در شهرستان برطرف کند در واقع نمی‌خواهد کاری انجام گیرد.

فرماندار آستانه‌اشرفیه، تصریح کرد: زمانی که دولت در کاری سیاست‌گذاری می‌کند آقایان دستگاه‌ها باید آن را اجرایی کنند زیرا پروژه مربوط به یک دستگاه اعتبار دارد اما مدیر توان پیگیری کار را ندارد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نباید در کنار کارکرد کارگزاران نظام و دولت منافع بعضی از افراد و گروه‌های سیاسی را در نظر بگیرند.

اسماعیلیان با اشاره به مدیریت بحران آب زراعی شهرستان برای سال جاری، اظهار کرد: در آستانه‌اشرفیه بالغ‌ بر یک‌هزار و ۸۲۰ هکتار آب‌بندان وجود دارد که اگر امسال آن‌ها لایروبی نشود سال زراعی ۹۵ مدیر استانی باید پاسخگوی مردم شهیدپرور این شهرستان باشد.

این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: انسان خلق‌شده تا مشکلات را برطرف کند و مردم از منافع آن بهره‌مند شوند و با ارائه عملکرد خود در هفته دولت می‌توانیم برای تحقق اهداف شهدای دولت گام برداریم.

معاون فرماندار آستانه‌اشرفیه نیز در جلسه مذکور از افتتاح ۶۵ پروژه این شهرستان با اعتباری بالغ‌بر ۲۴ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

رضا کحالی افزود: اقدام‌های انجام‌ شده در حوزه عمرانی این شهرستان نسبت به سال گذشته بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش جذب داشته که باید از فرماندار و مدیران شهرستانی در پیگیری‌های انجام‌ شده قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر همدلی و هماهنگی بین مسئولان شهرستان نبود به این اتفاق خوب نمی‌رسیدیم، گفت: پروژه‌های آستانه‌اشرفیه بیشتر در حوزه آسفالت، آب، برق و گاز روستایی، مخزن ۳ هزار مترمکعبی آب شهری و پروژه‌های عمران شهری و طرح‌های هادی روستایی است.

معاون فرماندار آستانه‌اشرفیه تعداد پروژه‌های سال گذشته را ۵۸ پروژه با اعتبار بالغ‌ بر ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این تعداد به ۶۵ پروژه افزایش یافت و بالغ‌بر ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی میزان اعتبارات جذب‌شده استانی را بالای ۹۴ درصد نامید که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کحالی درباره معرفی کارمندان نمونه در هفته دولت خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان باید شاخص‌های در نظر گرفته‌شده را برای معرفی کارمندان نمونه در نظر بگیرند و با اقدام خود موجب تألم روحی دیگر کارمندان نشوند.فارس

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …