چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار آستانه اشرفیه در نشست دهیاران و شوراهای اسلامی بندرکیاشهر با مدیران شهرستان بیان کرد ؛ دهیاران و شوراهای اسلامی نماینده کلیه ادارات و نهادهای شهرستان در روستاها قلمداد می شوند

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: امروزه دهیاران و شوراهای اسلامی از مدیران خط اول نظام هستند. دهیاران و شوراها تنها نماینده وزارت کشور و یا فرمانداری نیستند بلکه نماینده کلیه ادارات و نهادهای شهرستان در روستاها قلمداد می شوند.
همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه؛ مهندس حیدری در نشست دهیاران و شوراهای اسلامی بخش بندرکیاشهر با مسئولان اجرایی و قضایی شهرستان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن اظهار داشت: نظام سلطه و دشمنان امروز جنگ اقتصادی علیه ایران اسلامی ایجاد کرده اند که به فضل الهی و با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و درایت دولت محترم، کشورهمچون گذشته از این برهه حساس نیز خارج می شود و دشمن شکست سنگینی خواهد خورد.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه افزود: ما گزینه نظامی را از دشمن سلب کردیم و دشمن از راه های جنگ نرم و جنگ های اقتصادی به دنبال ضربه زدن به ایران است که هرگز در این جنگ نیز موفق نمی شود. دشمن از هر جهت که ایران اسلامی را مورد تحریم قرار داد، ایران در آن راه پیشرفت کرد و قدرت یافت. تمام قدرت های نظامی اعم ازدریایی، زمینی و هوایی ایران و پیشرفت های علمی حاصل تلاش و مقاومت نظام اسلامی در برابر دشمنی ها و طرح ریزی های استکبار جهانی ایجاد شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه ضمن تشریح آسیب ها و کاستی های پیش رو در امور دهیاریها و همچنین قدردانی از زحمات و تلاشهای شبانه روزی شوراهای اسلامی روستا ها خاطر نشان کرد : دهیاران و شوراهای اسلامی روستا ها با همکاری و هماهنگی با بخشدار ها می توانند نسبت به توسعه روستاها یاری رسان مسئولان شهری باشند.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اعتقاد به هم افزایی و تعامل بیشتر با شوراها و دهیاران داریم گفت: معتقدیم اگر روستاها آبادتر شوند، مشکلات شهرستان کم تر می شود چرا که توسعه در روستاها به معنی توسعه کشور است.
فرماندار با تاکید بر ارتقای سطح آموزش و رفاه عمومی در روستا ها یادآور شد : دهیاران و شوراهای اسلامی نهایت سعی و تلاش خود را برای جلب اعتماد مردم در افزایش مشارکت در توسعه و آبادانی روستاها فراهم سازند و با ایجاد امکانات مناسب در روستاها زمینه اشتغال و جذب گردشگران را فراهم نمایید .
حیدری با اشاره به مشکلات پسماند روستاها تاکید کرد: مشکلات موجود در زمینه پسماند یک موضوع کشوری است و نیازمند راهکاری اساسی در زمینه ساماندهی است. دهیاران باید با آموزش در سطح روستا در زمینه کاهش تولید زباله از تخریب محیط زیست جلوگیری بعمل آورند.
وی در زمینه مشکلات برق و آب روستایی پاسخ داد: اعتبارات دولتی محدود است، با این وجود شهرستان آستانه اشرفیه در خدمات رسانی در این زمینه جزء شهرستان های سبز استان گیلان است. در چهار سال گذشته با همت مسئولان اداره برق شهرستان و استان تلاش کردیم تا کابل های فرسوده تعویض شود و مشکلات موجود در برق رسانی را به حداقل رساندیم. در زمینه آب شرب نیز در تلاشیم با تعمیر یا تعویض لوله های فرسوده مشکلات این بخش نیز مرتفع گردد.
رحیم حیدری در خصوص سرمایه گذاری در بخش گردشگری گفت : توسعه گردشگری در روستاهای این شهرستان به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد روستاییان و رونق تولید در این مناطق منجر می شود.ظرفیت های بسیار خوبی نیز در این زمینه در شهرستان وجود دارد که باید توسط محیط زیست و ادارات متولی شناسایی و معرفی شوند. همانگونه که حراست از محیط زیست حائز اهمیت است، حفظ سرمایه گذار و رونق اشتغال نیز از الویت های شهرستان است.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه توضیحات و تذکراتی نیز در زمینه تسریع در صدور سند روستایی و تکمیل ملزومات پرونده های موجود، بررسی دقیق تر مصوبات و تعامل بیشتربا کارشناسان کمیته تطبیق به دهیاران و شوراهای اسلامی و روسای ادارات مربوطه داد.
رحیم حیدری در پایان تاکید کرد: در شرایط کنونی، چه در سطح ملی و چه در سطح پایین دست تنها راه پیشرفت کشور و مقابله با دشمنان حفظ وحدت است، تنها با همفکری و همدلی می توان بر مشکلات فایق آمد و در جهت آسایش و رفاه مردم گام برداشت. نظر رهبرمعظم انقلاب در خصوص انتخابات رعایت چهار اصل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت است. دو اصل اول ماموریت مشترک ما و شما عزیزان (دهیاران و شوراها) است که به دنبال آن در فضای اعتماد هم رقابت ایجاد می شود و هم مشارکت. با توجه به دو انتخابات موفق که با تعامل مجموعه فرمانداری با کلیه ادارات، نهادها، دهیاران و شوراها برگزار شد، انتظار است که در این انتخابات حساس نیز که اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است با دقت و امانتداری بیشتر عمل کنیم تا نتیجه آن برای مردم و نظام مبارک باشد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …