چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار آستانه اشرفیه در نشست روسای هییت های مذهبی گفت: هییت های مذهبی و عزاداران ابا عبدلله الحسین باید بر فرهنگ غلط استکباری مدیریت کنند

اختصاصی همای گیلان:فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به ماه محرم هستیم گفت : هیئت‌های مذهبی باید با روش و فرهنگ عاشورایی وارد ماه محرم شوند.

index
اسماعیلیان هیات های مذهبی را مدافعان فرهنگ حسینی دانست و گفت: هیت های مذهبی این توانایی را دارند که از هر قشر و گروه و تشکل های سیاسی بدون هیچ گونه منیت در زیر پرچم اباعبدلله (ع) به عزاداری بپردازند.
وی افزود: سال گذشته مراسم اربعین در آستانه به صورت زنده از ۷ کانال تلویزیونی پخش شد که نشانگر عزاداری با شکوه مردم این شهر بود.
فرماندار آستانه اشرفیه به جایگاه این شهر مذهبی در استان و کشور اشاره کرد و گفت: عاشقان امام حسین و اهل بیت ، این شهر را به واسطه وجود مرقد مطهر آقا سید جلاالدین اشرف (ع) یک شهر الگوی مذهبی می دانند.
اسماعیلیان همچنین گروه تروریستی داعش که ادعای اسلامی بودن میکند را پیاده کننده اسلام آمریکایی دانست و عنوان کرد: هییت های مذهبی و عزاداران ابا عبدلله الحسین باید بر فرهنگ غلط استکباری مدیریت کنند.
وی تصریح کرد: استکبار در ساختار سنتی ما نفوذ میکند و باید با این نقشه دشمن به صورت واحد و متحد در کنار هم به مبارزه برخیزیم.
رئیس هیئت‌های مذهبی آستانه‌اشرفیه هم در این نشست با بیان اینکه در آستانه‌اشرفیه ۶۳ هیئت متعلق به برادران و ۶ هیئت متعلق به خواهران دارای مجوز رسمی فعالیت می کندافزود: حضور پر رنگ هییت های مذهبی در مراسم های دینی و اعیاد به عنوان یک تشکل مردمی قابل قدردانی ست که بدون وابسنگی به نهاد های دولتی کار خود را پیش میبرند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه نیز در این نشست گفت:
عزاداری سیدالشهدا متعلق به ایران و شیعیان نیست بلکه در آمریکا و دیگر کشورهای شیعه نیز مراسم عزاداری امام حسین (ع) برگزار می‌شود.
سید رضا مطهری با بیان اینکه روسای هیئت‌های مذهبی با تمام وجود در خدمت عزاداران و محبان اهل‌بیت (ع) هستند، خاطرنشان کرد: باید قدر و ارزش خدمت خود نسبت به خاندان پیامبر و ائمه را معصومین بدانید.

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …