چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار آستانه اشرفیه : پذیرایی از عزاداران اباعبدلله باید به صورت مردمی باشد نه دولتی

اختصاصی همای گیلان:اسماعلیان فرماندار آستانه اشرفیه در ابتدای این نشست با ابراز نگرانی از نحوه حضور هیئت های مذهبی در سطح شهر و ایجاد ترافیک ابراز نگرانی کرد و از فرمانده نیروی انتظامی خواست تا اقدامات لازم برای این مشکل را انجام دهند.

1

اسماعیلیان در ادامه : به وضعیت میدان روبروی حرم اشاره کرد و از شهردار خواست تا با تذکر جدی به پیمانکار این طرح و کار به صورت شبانه روز برای اتمام پروژه میدان حرم تا آغاز ماه محرم را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به تابلوهای تبلیغاتی اصناف در اطراف حرم افزود :این تابلوها در انعکاس تصاویر عزاداری نمای خوبی برای شهرستان ندارد وباید برای پوشاندن آن ها اقدامات لازم انجام گیرد.

مصطفوی بخشدار آستانه اشرفیه گفت : در بحث سخت افزاری برگزاری مراسم مشکلی نداریم.

مصطفوی همچنین از دعوت خیرین و کارخانه داران برنجکوبی در سطح شهرستان برای در خواست و همکاری در تهیه و پخت غذا خبر داد و افزود : به صورت تمام وقت تلاش خواهیم کرد تا مراسم با شکوهی در روز اربعین در آستانه برگزار کنیم.

شفیعی شهردار آستانه نیز از اتمام کار المان میدان حرم خبر داد و اضافه کرد : در روزهای آینده برای به تصویر کشیدن هر چه بهتر عزاداری عاشقان ابا عبدالله ،درختان اطراف حرم هرس خواهند شد.

سرهنگ محبوبی فرمانده نیروی انتظامی آستانه اشرفیه در این نشست از فرماندار خواست با توجه به استفاده از دوربین های روبروی حرم و کنترل شبانه روز مرکز شهر از طریق مرکز فوریت های پلیسی ، این دوربین ها در جایی مناسب که قابل استفاده باشد نصب شود که فرماندار نیز موافقت کرد.

حجت السلام خوبرو رئیس اداره اوقاف آستانه اشرفیه نیز از اینکه تا کنون مداحی برای این مراسم معرفی نشده است انتقاد کرد و ادامه داد : با توجه به اینکه دو اجتماع مردمی در روزهای دوم و دوازدهم  با عناوین لبیک یا حسین و لبیک یا  زینب در محرم پیش رو داریم ، همه ما نیز باید این تجمع را پیش زمینه ایی برای اجتماع بزرگ روز اربعین بدانیم.

حسین مصطفی پور فرمانده سپاه آستانه اشرفیه هم در این نشست به نقش برجسته نیروهای بسیجی آستانه در برقراری امنیت خصوصا در اطراف حرم اشاره کرد و گفت : با توجه به رفع موانع روبروی حرم ، تجمع بیشتری در خیابان های اطراف حرم شاهد خواهیم بود و برای برقرای هر چه بهتر نظم وامنیت در این مراسم باید علاوه بر نیروهای بسیجی مرد از بانوان بسیجی هم استفاده شود.

معافی رئیس اداره ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه نیز گفت : مقام و شان عزاداران حسینی باید حفظ شود.

معافی همچنین پیشنهاد داد تا برای نشان دادن ایثار وفداکاری امام حسین (ع) با برپایی سفره در صحن حرم سیدجلال الدین اشرف از عزاداران پذیرایی شود.

رئیس اداره اطلاعات آستانه اشرفیه هم با اشاره به اینکه ممکن است بروز بعضی حواشی مراسم را تحت اشعاع قرار دهد اضافه کرد : همه می باست نظارت داشته باشیم و با ارائه راهکارهای مناسب به رفع مشکلات موجود بپردازیم.

این مسئول همچنین به حضور نیروهای بسیجی در برپایی نظم این گونه مراسمات اشاره کرد و خواست تا ازنیروهای بسیجی در مساجد برای پذیرایی و توزیع غذا نیز استفاه شود.

علی نیا هئیت امنای مسجد جامه آستانه اشرفیه نیز از آمادگی این مسجد برای پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی خبر داد.

2 3

About

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …