چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار املش: ۲۲ باند مواد مخدر در املش متلاشی شد

همای گیلان:مهدی جعفری  با اشاره به اقدام‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته مقدار ۸ کیلو و ۲۶ گرم انواع مواد مخدر در املش کشف و ضبط شده است.13911001000031_PhotoA

وی از کشف یک کیلو و ۳۴۸ گرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در املش خبر داد و افزود: در مقایسه آماری با مدت مشابه سال گذشته، چهار برابر افزایش کشفیات در املش داریم.

جعفری با بیان اینکه تعداد ۱۹۲ نفر در رابطه با مواد مخدر سال گذشته در املش دستگیر شدند، تصریح کرد: تعداد ۳۲ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در املش دستگیر شدند.

فرماندار املش به پاکسازی ۲۱ مورد نقاط آلوده در املش اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۲ مورد طرح کنترل محورهای مواصلاتی در املش انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای چهار طرح ارتقای امنیت اجتماعی در املش، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۲ باند مواد مخدر در املش متلاشی شد.

جعفری از افزایش مصرف قرص‌های روانگردان با توجه به بررسی‌های علمی انجام شده در جامعه خبر داد و اظهار کرد: مطالعه‌های علمی برای بررسی وضعیت تعداد ۵۰ نفر از معتادان در املش انجام شده است.

فرماندار املش به نتایج بررسی مذکور اشاره کرد و یادآور شد: تمام معتادان بیکار بودند.

وی ادامه داد: ۶۴ درصد از معتادان مذکور متأهل بودند و نداشتن درآمد کافی برای امرار معاش را از عوامل گرایش به مواد مخدر عنوان کردند.

جعفری ۷۶ درصد از معتادان را دارای تحصیلات زیر دیپلم خواند و بیان کرد: ۵۲ درصد از معتادان دارای خانواده‌های چهار تا پنج نفری بودند.

فرماندار املش با بیان اینکه ۸۱ درصد از معتادان دلیل حضور در مجامع پر خطر را دوستان اعلام کردند، تصریح کرد: نحوه پر کردن اوقات فراغت حائز اهمیت است.

وی مقابله با اعتیاد را نیازمند دو رویکرد سلبی و ایجابی دانست و اظهار کرد: حضور پر رنگ ائمه جمعه در جلسه‌ها تاثیرگذار است.

جعفری با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: حمایت از انجمن‌های مردم‌نهاد در چارچوب قانون و برگزاری جلسه‌های آگاهی‌بخشی در مساجد در کاهش اعتیاد در جامعه موثر است.

فرماندار املش خواستار جدی گرفتن آموزش قبل از ازدواج شد و تصریح کرد: دایر کردن نمایشگاه درباره ضررهای مواد مخدر و تقویت فضای کسب و کار برای ایجاد اشتغال و رهایی از فقر در کاهش اعتیاد مهم است./فارس

About

Check Also

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است   به گزارش همای خبر و …