چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت در آیین بهره‌برداری از ساختمان فرماندهی و ارتباطات سازمان آتش نشانی؛ در مدیریت آتش‌نشانی نگاه ماهُوی و اصولی وجود دارد/ ضرورت تقویت تجهیزات آتش‌نشانی متناسب با توسعه شهری

فرماندار رشت با بیان اینکه مدیریت در آتش‌نشانی نگاهی متفاوت می‌طلبد، گفت: فعالیت شما زندگی‌بخش است و برای تقویت احساس آرامش در مردم حاضرید از جان خود بگذرید و این نشان می‌دهد که در مدیریت آتش‌نشانی و ایجاد ایمنی برای جامعه، یک نگاه ماهُوی و اصولی وجود دارد.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ علی فتح اللهی فرماندار رشت در آیین بهره‌برداری از ساختمان فرماندهی و ارتباطات سازمان آتش نشانی شهر رشت، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع جان برکفان سازمان آتش نشانی اظهار داشت: مقوله امنیت با تمامی شاخص‌ها و آیتم‌هایش از مهمترین موضوعات در اولویت کاری مدیران و مسئولان هر کشوری است.

وی افزود: شما هیچ کشور توسعه یافته‌ای را سراغ ندارید که امنیت در آنجا نادیده گرفته شود و این مقوله با تمام ابعادش می‌تواند تأثیرات شگرفی را در امر توسعه در هر کشوری رقم بزند.

فرماندار رشت با بیان اینکه بالاتر از امنیت احساس امنیت است، گفت: اگر نتوانیم احساس امنیت را در جامعه ایجاد کنیم آنگاه نگرانی، دلهره و اضطراب همه جامعه را تحت شعاع خود قرار می‌دهد و برای اینکه امن بودن را در جامعه تزریق کنیم نیاز است که فعالیت‌های قابل رؤیتی را به مردم نشان دهیم.

وی افزود: وجود پایگاه‌های اورژانس، نیروهای انتظامی، مجموعه پرستاران و کادر درمان نگرانی مردم را به حداقل می‌رسانند که این پیام را منتقل می‌کند که در صورت بروز مشکل تنها نیستند و پایگاهی برای رفع مشکلات و ایجاد آرامش وجود دارد.

فتح اللهی با اشاره به اینکه از مهمترین نشانه‌های شهر نشینی وجود سازمان‌هایی چون شهرداری و آتش‌نشانی است، گفت: شهر بدون وجود سازمان‌هایی چون شهرداری و آتش‌نشانی قابل تصور نیست و هرچقدر شهرنشینی گسترده‌تر می‌شود باید متناسب با آن، این حوزه‌ها نیز تقویت شود.

وی افزود: ضروری است که متناسب با توسعه شهری امکانات شهروندی را نیز افزایش دهیم و با وجود ساخت و سازهای امروزی تجهیزات آتش‌نشانی معمولی کارساز نخواهد بود.

فرماندار رشت با بیان اینکه مدیریت در آتش‌نشانی نگاهی متفاوت می‌طلبد، گفت: فعالیت شما زندگی‌بخش است و برای اینکه احساس آرامش را در مردم تقویت کنید حاضرید از جان خود بگذرید و این نشان می‌دهد که در مدیریت آتش‌نشانی و ایجاد ایمنی برای جامعه، یک نگاه ماهُوی و اصولی وجود دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای آتش‌نشان علی‌الخصوص شهدای حادثه پلاسکو، گفت: این اتفاق تلنگری برای ما بود که از چه نعمت‌هایی در کنار خود غافل بودیم؛ کسانی که بی‌نام و نشان برای سلامت جامعه جان‌فشانی می‌کنند و من همه تلاش‌ها و خطرهایی را که به جان می‌خرید ارج می‌نهم.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

با حضور استاندار گیلان همایش بزرگ منادیان وحدت در رضوانشهر برگزار شد

با حضور استاندار گیلان همایش بزرگ منادیان وحدت در رضوانشهر برگزار شد به گزارش همای …