چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت در بازدید از کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی، عنوان کرد؛ نقش ممتاز کتاب و کتابخوانی در پرورش فکر و شکل دهی سبک زندگی بشریت/ بازگشایی دوباره کتابخانه امام رضا(ع)

فرماندار رشت در بازدید از کتابخانه میرزا کوچک جنگلی با اشاره به این مطلب که انسان ها از زمان پیدایش خط و کتابت همیشه در تلاش اشتراک افکار و اندیشه بوده اند، برنقش برجسته کتاب در پرورش فکر و شکل دهی به سبک زندگی بشر تاکید کرد.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، دکتر امام پناهی در بازدید از کتابخانه میرزا کوچک جنگلی واقع در بلوار زنده یاد شیون فومنی که به همراهی خانم کرمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت، به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اجرای طرح کتابخانه گردی صورت پذیرفت، با تمجید از نقش مهم نهاد کتابخانه ها در عرصه فرهنگ جامعه، گفت: این طرح همه ساله و با هدف آشنایی مدیران اجرایی و فرهنگی کشور با خدمات کتابخانه ها انجام می پذیرد.

دکتر امام پناهی ضمن بازدید از قسمت های مختلف کتابخانه میرزا کوچک جنگلی از جمله بخش VIP ویژه مطالعه در این کتابخانه، اظهار داشت: مجموعه فرمانداری رشت خود را ملزم به حمایت همه جانبه از فعالیت های فرهنگی می داند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به این نکته که اختراع خط سرآغازی برای تبادل افکار میان انسان ها بوده است، اظهار داشت: از زمان اختراع کاغذ و آغاز کتابت تاکنون شاهد آن بوده ایم که انسان ها با سهیم شدن در افکار، اندیشه ها و تجربیات یکدیگر همواره سعی در تکامل نوع نگرش خود به جهان هستی و ارتقاء سبک زندگی خود داشته اند.

وی در بیان اهمیت کتاب در زندگی نوع بشر افزود: کامل ترین ستایش از کتاب و کتابخوانی را در کلام الهی شاهدیم که می فرماید (ن والقلم و ما یسطرون).

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت میزان سرانه فضای مطالعاتی در شهر فرهنگ پروری همچون رشت، از بازگشایی کتابخانه امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این کتابخانه در چهار راه حشمت و در مساحتی بالغ بر ۱۵۰ متر مربع و هزینه ۱۵۰ میلیون تومانی تجهیز و آماده شده و با گنجینه ۱۰۰۰۰ جلدی موجود در آن، در اختیار کتاب دوستان شهر اولین ها قرار گرفته است.

در حاشیه این بازدید از چند تن از آتش نشانان فداکاری که در جریان عملیات اطفاء آتش سوزی کتابخانه امام رضا(ع) در خیابان رسالت، با مسئولیت پذیری و جدیت تمام انجام وظیفه نمودند توسط فرماندار رشت تقدیر به عمل آمد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …