چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان رشت، مطرح کرد؛ حوادث امروز دنیا مهر تاییدی است بر عظمت کار شهدای والامقام/لزوم تبیین زندگی نامه شهدای نخبه تحصیلی برای نسل امروز دانش آموزی و دانشجویان/ همکاری تمامی دستگاه ها برای برگزاری شکوهمند یادواره ۲۲۰۰ شهید‌گرانقدر شهرستان رشت

فرماندار رشت با بیان اینکه برگزاری یادواره و مراسم بزرگداشت مقام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی باید شایسته نام و از خودگذشتگی آن بزرگواران باشد، اظهار داشت: حوادثی که امروز در جهان روی می‌دهند، مهر تاییدی دوباره بر عظمت کار شهدای والامقام است.

همای خبر  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان رشت، ضمن تبریک ولادت امام حسین(ع) و فرا رسیدن روز پاسدار به تمامی پاسداران رشید انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و نام شهدا بخصوص شهدای پاسدار، اظهار داشت: با توجه به هجمه های پیاپی دشمن با هدف نابودی انقلاب اسلامی ایران به عنوان اصیل ترین حرکت ضد استکباری و ضد استعماری امروز جهان، برگزاری شکوهمند مراسم گرامیداشت یاد شهدای والامقام از اهمیت دو چندان در استمرار راه شهدا و‌آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب برخوردار است.

فرماندار رشت با اشاره به این نکته که مقدر بود زنده بمانیم تا راه شهدا را ادامه دهیم، گفت: برگزاری شکوهمند یادواره شهدا در واقع عهد و پیمان مجدد با آن عزیزان و استمرار حرکتی است که انشاءالله به ظهور حضرت ولی عصر(عج) متصل خواهد شد.

دکتر امام پناهی با اشاره به در پیش بودن یادواره شهدای شهرستان رشت، ۲۳ شهید مدافع حرم گیلان و یاد بود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که همزمان با روز شهدا و در تاریخ ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد، گفت: امروز که دشمن پس از ناکامی در چهار مرحله جنگ سرد، سخت، نیمه سخت و جنگ نرم به جبهه شناختی و ادراکی ورود کرده است، اهمیت برگزاری شایسته مراسم گرامیداشت شهدا بیش از گذشته نمایان شده است.

وی افزود: شهرستان رشت به وجود ۲۲۰۰ شهید شهرستان که ۹۰۷ تن از این عزیزان در گلزار شهدای شهر رشت آرام گرفته اند به خود می بالد و تمامی دستگاه های اجرایی باید در برگزاری مراسمی درخور نام و مقام شهدای گرانقدر شهرستان رشت همدلی و همراهی داشته باشند.

فرماندار رشت با اشاره به اشتیاق عمومی برای مشارکت و حضور در یادواره گرامیداشت خاطره شهدا و ضرورت اطلاع رسانی مطلوب در این زمینه، یادآور شد باید تمامی دستگاه های مربوطه اعم از سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر، بنیاد شهید ، آموزش و پرورش، شهرداری حداکثر توان خود را در جهت انجام شایسته این مراسم و در شان مردم شهید پرور شهرستان رشت بکار گیرند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با طرح این مسئله که هدف از بیان حوادث تاریخی در قرآن کریم عبرت آموزی است و اشاره به رویدادهای امروز جهان مانند مناقشه اوکراین، اظهار داشت: با پایش و بررسی حوادث رخ داده در جهان، عظمت حماسه شهدای والامقام انقلاب اسلامی در طول ۸ سال دفاع مقدس که انقلابی نوپا و با کمترین تجهیزات و بیشترین کارشکنی ها، وجبی از خاک کشور را به بیگانه واگذار نکرد؛ بیش از همیشه در برابر دیدگان جهانیان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم کسانی که چندان با حوادث و بحران هایی که بر اثر خباثت آمریکا و هم پیمانانش بر ایران اسلامی تحمیل شده آشنایی نداشته اند، با افتخار از ایثار شهدا یاد می کنند و آن عزیزان همیشه زنده را سند افتخار یک ملت می نامند.

دکتر امام پناهی با تاکید بر این مطلب که شهدا الگوی همیشگی تاریخ بشریت هستند‌، اظهار داشت: ضرورت دارد تا آموزش و پرورش و سایر دستگاه های متولی نسبت به معرفی و تشریح زندگی و افکار شهدای نخبه تحصیلی برای نسل امروز دانش آموزان و دانشجویان اقدامات موثری انجام دهند.

فرماندار رشت در پایان این جلسه با اشاره به شرایط خاص دو سال اخیر به سبب همه گیری ویروس کرونا و لغو سفر کاروان های راهیان نور اظهار امیدواری کرد تا بزودی شرایط برای کسانی که مراحل دریافت واکسن خود را تکمیل کرده اند برای ثبت نام در سامانه ره نور و حضور در محل یادمان ها و قدمگاه شهدای والا مقام مهیا شود.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …