چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت در جلسه هم اندیشی با جامعه هتل داران گیلان، تاکید کرد؛ صنعت هتل داری عاملی مهم در انتخاب مقاصد‌گردشگری است/ صنوف مختلفی از رونق صنعت هتل داری بهره مند می شوند

فرماندار رشت با اشاره به اینکه یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی مناطق مختلف در ارزیابی ها، برخورداری از هتل ها و اماکن اقامتی مناسب است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در صنعت هتل داری یکی از شاخص‌های مهم انتخاب مقاصد گردشگری و ماندگاری گردشگران در مناطق مختلف است.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر امام پناهی در جلسه هم اندیشی با جمعی از نمایندگان جامعه هتل داران گیلان با اشاره به این مطلب که امروزه رواج گردشگری و اقبال مردم به سفر بیش از هر زمان دیگری نیاز به وجود اماکن اقامتی را ضروری ساخته است، افزود: فراهم‌ آوردن امکانات و وسائل متناسب با سلیقه، خواست و انتظارات مسافران و گردشگران از نیازهای اولیه و ضروری ارائه خدمات توسط هتل ها و مراکز اقامتی است.

امام پناهی با اشاره به تمرکز بیشتر تاسیسات و اماکن اقامتی شهر رشت در محدوده پیاده راه فرهنگی، عنوان کرد: ترمیم و افزایش تابلوهای راهنما و هدایتگر گردشگران به سمت مراکز اقامتی باید در دستور‌کار مدیریت شهری قرار‌گیرد و مجموعه فرمانداری رشت آمادگی مساعدت همه جانبه و تسهیل در اجرایی شدن این امر را در قالب کمیته برنامه ریزی شهرستان، دارد.

فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که در دنیای امروز با پیدایش وسایل نقلیه سریع، فاصله ها به اندک ترین زمان ممکن طی می شوند و‌گردشگران با به حداقل رسیدن دغدغه‌های طی مسافت تنها به دنبال ثبت خاطرات خوش سفر هستند، ادامه داد: امروزه هتل داری تبدیل به صنعتی با مدیریت مخصوص به خود و دارای روش‌های خاص تبدیل شده که تسلط کادر مدیریت، پذیرش و پذیرایی اماکن اقامتی به علم روز این صنعت را ناگزیر می‌سازد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان ادامه داد: وجود رشته هتل‌داری در میان رشته‌های دانشگاهی، تاکیدی است بر این موضوع که هتل‌داری امروز، یک کسب و کار علمی است و فقط در اجاره دادن چند اتاق خلاصه نمی شود.

دکتر امام پناهی با تاکید بر اینکه در قالب کار گروه های تخصصی پیگیر حل مشکلات جامعه هتل‌داری هستیم، گفت: صنعت هتل‌داری در دوران همه گیری کرونا بسیار متضرر شده است و ضرورت دارد تا با حمایت‌های لازم در حوزه بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی به بازگشت رونق دوباره به این صنعت کمک شود.

وی افزود: متعادل سازی تعرفه های گاز و برق، مشکلات مالیاتی، ایجاد کیوسک های راهنمای گردشگران، چاپ و پخش بروشورهای هدایتگر گردشگران به سمت مراکز سیاحتی و اقامتی و تامین با قیمت مصوب بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه هتل‌داران نظیر روغن و شکر از جمله مواردی است که با همکاری و نظر موافق ادارات امور مالیاتی، صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین اتاق اصناف و کمیسیون تلفیق و سایر دستگاه های دست اندر‌کار در راه رفع آنها تلاش خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر تاثیر قابل ملاحظه صنعت هتل‌داری در توانمندسازی اقتصادی صنوف مختلف، اظهار داشت: هتل ها باید با استفاده از تکنیک های بازاریابی و تدارک محیطی مورد انتظار و مناسب گردشگران، جذابیت لازم برای ماندگاری گردشگران را فراهم نمایند.

وی با اشاره به قرارگیری شهر رشت در فاصله اندکی از اکثر شهرستان های استان، گفت: یکی از مزیت‌های اقامت در شهر رشت، دسترسی آسان و با صرف حداقل زمان ممکن به نقاط دیدنی و سیاحتی سایر شهرستان‌های استان است.

دکتر امام پناهی با تاکید بر این نکته که وجود صنعت هتل‌داری پر‌رونق در هر منطقه یکی از عوامل اصلی در انتخاب مقاصد گردشگری و تمایل گردشگران به اقامت در آن نقطه است، گفت: شهرستان رشت با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان طبیعی و فرهنگی، در زمینه بهره مندی از هتل‌ها و مراکز اقامتی کافی و مناسب از میانگین شاخص‌های توسعه ای پایین تر است و ضرورت دارد تا با حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل مراحل سرمایه‌گذاری در این بخش، شهرستان رشت را از گذرگاهی برای رسیدن به سایر نقاط سیاحتی و تفریحی به منطقه ای دارای امکانات و مزیت های قابل قبول برای اقامت گردشگران تبدیل کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …