چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت در جلسه کارگروه ساماندهی دستفروشان شهرستان، اظهار داشت؛ ساماندهی دستفروشان با برپایی بازارهای روز در ایام هفته/ نظارت بر فعالیت دستفروشان عرضه کننده مواد خوراکی

فرماندار رشت با اشاره به سنت دیرینه و پذیرفته شده برپایی بازارهای روز در ایام هفته، اظهار داشت: با شناسایی مکان های جدید و مناسب برپایی بازارهای روز در تمام ایام هفته، امکان ساماندهی دستفروشان و همچنین دسترسی آسان خریداران به کالاهای با قیمت مناسب وجود خواهد داشت.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی در جلسه کارگروه ساماندهی دستفروشان شهرستان با تاکید بر این مطلب که فعالیت دستفروشان نباید مغایرتی با حقوق شهروندی مردم داشته و سبب بروز اختلال در عبور و مرور و ایجاد ترافیک شهری شود، اظهار داشت: در زمینه ساماندهی این گروه از کاسبان، باید با دعوت از دستفروشان با سابقه و معتمد و اخذ پیشنهادات آنان، بهترین گزینه برای ساماندهی این قشر از جامعه برگزیده شود.

امام پناهی با اشاره به این موضوع که شهر رشت از جمله شهرهایی است که تا دیر وقت بیدار می باشد، خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های متولی نظیر صمت و اداره بهداشت بر فعالیت دستفروشان عرضه مواد خوراکی مانند گاریهای کبابی یا اتومبیل های عرضه ساندویچ و نیز شناسایی و شناسنامه‌دار کردن آنان از سوی شهرداری ها گردید.

فرماندار رشت مهمترین مسئله در ساماندهی دستفروشان را هدایت گری به سمت مکان های مناسب دانست و ادامه داد: ضروری است تا دستگاه‌های متولی مانند صمت، بهداشت، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و صدا و سیما در کنار شهرداری ها به عنوان متولی اصلی ساماندهی دستفروشان، اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به این مطلب که برپایه بازارهای روز سنت دیرینه استان و شهرستان و مورد اقبال مردم بوده و امروز نیز به صورت هفتگی در جای‌جای استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: باید با شناسایی مکان های مناسب بر پایی بازارهای روز در حاشیه شهرها و برخی از خیابانها، در تمام ایام هفته امکان فعالیت دستفروشان و تهیه اقلام مورد نیاز خانواده ها با قیمت مناسب را فراهم نمود.

وی ایجاد بازارچه ها و غرفه های جدید و واگذاری آن به کاسبان واقعی را از دیگر راهکارها، در امر ساماندهی دستفروشان عنوان کرد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …