چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت شهرستان عنوان کرد: شهر هوشمند زمینه ساز کاهش وقوع سرقت در جامعه

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تاثیر تکنولوژی، تجهیزات الکترونیکی و پایش های تصویری در پیشگیری از سرقت، تاکید کرد: در همین راستا باید شهرمان را به شهری هوشمند تبدیل کنیم.

همای گیلان، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر میرشمس مومنی زاده در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت این شهرستان، امنیت را از مهمترین مطالبات عمومی در سطح جامعه دانست و اظهار داشت: وجود امنیت لازمه رشد و توسعه اقتصادی در هر جامعه ای محسوب می شود و سرقت یکی از جرایمی است که به کاهش احساس امنیت در جامعه دامن می زند.

وی شرط پیشگیری و مقابله با سرقت و بزه را ریشه یابی عوامل منتج به آن عنوان داشت و تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و عواملی چون وضعیت نامناسب معیشتی، اجتماعی، فقر فرهنگی و اقتصادی، بیکاری و اعتیاد زمینه‌های وقوع سرقت را فراهم می کند و تحلیل  و بررسی این عوامل می تواند گام بزرگی در جهت پیشگیری از سرقت و ایجاد امنیت در جامعه باشد.

دکتر مومنی زاده در ادامه افزود: اگرچه هموار نمودن بخشی از این عوامل در حیطه کاری شهرستان نیست، اما می‌توان با برنامه‌ریزی های صحیح و اقدامات موثر، تا حد امکان، میزان سرقت را در سطح جامعه تقلیل بخشید.

 وی با اشاره به بروز پدیده سرقت کابل های برق و مخابرات در  سال های اخیر، گفت: با وجود اقدامات پیشگیرانه خوبی که در این زمینه انجام شده از جمله انتقال کابل ها به صورت زیرزمینی، خوشبختانه شاهد کاهش آمار سرقت  کابل های برق و مخابراتی در سطح شهرستان بوده ایم.

 فرماندار شهرستان رشت با تقدیر از تلاش ها و همکاری نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج در جهت کاهش مقابله با پدیده سرقت، ابراز امیدواری کرد: با تداوم این اقدامات و استفاده از همه ظرفیت های موجود به ویژه سپاه و بسیج و برگزاری گشت های محلی شاهد ادامه روند کاهشی سرقت در شهرستان باشیم.

 دکتر مومنی زاده با تاکید بر لزوم تحلیل و شناسایی  عوامل و زمینه های بروز سرقت در جامعه، اظهار داشت:  ارتقاء سطح آگاهی های عمومی و اعتقادات مذهبی از جمله مولفه هایی است که می تواند در کاهش سرقت در جامعه بسیار تاثیر گذار باشد.

 وی با بیان اینکه تعامل بیشتر مردم و دستگاه های اجرایی با نیروی انتظامی زمینه ساز کاهش سرقت در جامعه است، افزود: بهره گیری از تکنولوژی و تجهیزات الکترونیکی از جمله دیگر مواردی است که در پیشگیری از وقوع سرقت موثر است، از همین رو باید به دنبال این باشیم شهرمان را  به شهر هوشمند تبدیل کنیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش آفرینی داروغه ها در بازار  در جهت مقابله با سرقت در گذشته، گفت: امروزه نیز باید با الگوگیری از چنین موارد موفقی و توسعه طرح نگهبان محله در سطح شهرستان، زمینه کاهش پدیده سرقت در جامعه  فراهم  شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …