چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت در دیدار با رئیس هیات ورزشهای همگانی استان، مطرح کرد: اهمیت سلامت و نشاط اجتماعی در جوامع توسعه یافته/سلامتی و نشاط را در تمام اقشار جامعه نهادینه کنیم

فرماندار رشت در دیدار با رئیس هیات ورزشهای همگانی استان مطرح کرد: درجوامع توسعه یافته‌، سلامت ونشاط اجتماعی اهمیت خاصی داشته واثرات آن در روح وجسم افراد غیر قابل انکاراست.

همای خبر به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت؛ علی فتح الهی فرماندار رشت در دیدار با علیرضا زهری رییس هیات ورزشهای همگانی استان، تصریح کرد: برای داشتن یک جامعه شاد و بانشاط به همکاری سازمان ها و نهادها نیاز است تا با زیر ساخت های لازم در این حوزه  بتوانیم سلامتی و نشاط را در تمام اقشار جامعه نهادینه کنیم.

وی گفت‌: در این دوران با وجود بحران پاندمی کرونا و مشکلات اقتصادی و اشتغال‌، توجه و دقت نظر بیشتری به خانواده ها‌، سلامت ‌روح و جسم آنها نیاز است. بطوریکه در کنار مشکلات و فشارهای روحی‌، کم تحرکی نیز جامعه را بسوی درمان محوری و ابتلا به بیماری های ناشی از بی تحرکی و تغذیه نادرست سوق خواهد داد.

فرماندار رشت تاکید کرد: لازم است برای عملی کردن اهداف سلامت محور و توسعه ورزش و فعالیت جسمانی در بین شهروندان‌، زیر ساخت ها را برای این مهم‌ فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه و ارتقا میل و رغبت جامعه به ورزش و فعالیت جسمانی اولین گام در توسعه نشاط و سلامت اجتماعی است‌، افزود: با طرح ها و برنامه های‌ هیات ورزشهای همگانی استان نظیر شهرفعال و انواع جشنواره ها میتوان در بین خانواده ها‌، دانش آموزان‌، سالمندان و کارکنان و کارمندان ادارات وسازمان ها پویایی تحرک‌ و انگیزه ورزش را ارتقا بخشید.

علیرضا زهری، رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان نیز با بیان اینکه امروز ورزشهای همگانی دیگر در چند طرح‌ محدود نظیر پیاده روی خانوادگی خلاصه نمیشود‌، افزود:این هیات با برگزاری همایش های مختلف،‌ برنامه های ورزشی، امضای تفاهم نامه ها‌، ساماندهی پارک ها و بخصوص پروژه ‌ ملی شفا( شهرفعال) میتواند سهم بسزایی در ارتقا سلامت و شادابی شهروندان ایفا نماید.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …