چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت: شهرستان رشت بیش از یک میلیون جمعیت دارد/تقویت جامعه مدنی نیز در راستای اهداف ما قرار دارد

همای گیلان، به گزارش  «خط ِ اعتدال» سید محمد احمدی (فرماندار شهرستان رشت) در جمع اصحاب رسانه گفت : اصحاب رسانه خالصانه زحمت می کشند و این نشان دهنده ایثار و فداکاری عزیزانی است که اگر نظام و دولتی بخواهد موفقیت های خود را امیدوارانه منعکس کند رسانه را به عنوان یک فرصت در کنار خود داشته باشد .
وی گفت : نگاه و باور بنده این بود که از حضور ظرفیت رسانه در کنار خود بهره گیری کنم.
احمدی ادامه داد : سه ماه است که توفیق خ دمت گذاری به مردم شهرستان رشت را یافته ام .مطالعه عمیق و دقیقی از وضعیت موجود که در شهرستان رشت انجام دادیم .شهرستان رشت دارای شش بخش و ۱۴۰۰ کیلومتر متر مربع مساحت و بیش از یک میلیون جمعیت دارد و کلانشهر رشت ۶۷۰ هزار نفر جمعیت دارد .
محورهایی که باید برای توسعه مطرح می شد و بر روی آن در دولت تدبیر و امید کار شده بود پیگیری کردیم .
وی با بیان اینکه مهمترین بحث در شهرستان اشتغال است اظهار داشت: آن چیزی که در شهرستان مد نظر قرار دارد بحث اشتغالزایی است و اولویت بعدی کشاورزی است و این موارد بر اساس اسناد بالادستی تبیین شده و باید به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ برسیم.
وی تصریح کرد : ۱۸ جلسه ی کارگروه اشتغال برگزار شد که این جلسات در قالب ارایه تسهیلاتی به کارگروه و کمیته های بوم گردی ، اشتغال و رفع موانع تولید بوده است.
احمدی با تقدیر از فعالیت فرمانداران گذشته اظهار داشت : اولین جلسه ی کمیته بوم گردی فردا برگزار می شود و خرسندم اعلام کنم که در خصوص بحث اشتغال ، تسهیلات اشتغال ۴۴ درصد بود که به ۹۱ درصد رسانده ایم .
وی افزود :  ۵۰میلیارد تومان اعتبار در زمینه ی اشتغال خانگی ، مکانیزه کردن زمین ها و سه هزار فرصت شغلی در قالب جذب اعتبار داشته باشیم .
وی تصریح کرد : برای اینکه به توسعه برسیم باید از همه ی ظرفیت ها بهره گیری کنیم .یکی توفیقات دولت تدبیر و امید این بود که از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد .یکی از این ظرفیت ها ، استفاده از ۶ نشست ملی بود .
فرماندار شهرستان رشت عنوان کرد : در این جلسات موضوعاتی نظیر آب مورد توجه قرار گرفت .بسیاری از روستاهای ما در بخش مرکزی در زمینه ی برق ، آب شرب و راه روستایی نیاز به این است که این روستاها ارتقا پیدا کند .
وی اظهار داشت : سرسبزی گیلان و منابع خدادادی سبب شده که کمبودها دیده نشود و نتوانیم سهم خود را در سطح ملی جذب کنیم.
منابع آب پشت سد کاهش پیدا کرده است و ان شالله با تعامل استاندار محترم و مدیران استان با کمترین خسارت بتوانیم سال زراعی را پشت سر بگذاریم و نباید در دل مردم دلهره ایجاد کنیم .
وی خاطر نشان کرد : ۲۹۰ کیلومتر از انهار لایروبی شد و مشکلات را به مسئولین منعکس کردیم .بیش از ۶۰ درصد از زمین های شهرستان شخم اولیه زده شده است و جلسه ی مدیریت آب به ریاست استاندار در روزهای آینده تشکیل خواهد شد و تصمیمات به اطلاع مردم خواهد رسید. هدف گذاری ما در بحث لایروبی انهار ۴۰۰ کیلومتر است.
وی افزود : طی ملاقاتی که با معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس داشتیم تا بتوانیم در بحث مدارس اعتباراتی جذب کنیم.

احمدی گفت: قریب به یک سوم زمین های استان گیلان در شهرستان رشت واقع شده است، یکی از اهداف ما در بخش کشاورزی در سال ۹۷ اقتصادی کردن این زمین هاست چون تنها ۰.۸ هکتار زیر کشت هستند .
وی تصریح کرد : ۶۶ هزار خانوار بهره ور در بخش کشاورزی شهرستان رشت داریم. ویلا سازی در گیلان سودی نخواهد داشت و تنها حاصل ما از گردشگران خارج از استان انباشت زباله برای گیلان است .
وی گفت: ۴ مورد مجوز همایش های سیاسی صادر شده است و شورای تامین شهرستان رشت همواره تعامل خوبی داشته اند .
مجوز تاسیس دفتر احزاب ، مجوز همایش های پیاده روی و کنسرت ها را در سه ماه گذشته داشتیم.
احمدی گفت : تقویت جامعه مدنی نیز در راستای اهداف ما قرار دارد .
وی با بیان اینکه تزریق امید در جامعه باید ایجاد شود، گفت : مردم نباید احساس کنند که تبعیضی در جامعه وجود دارد.
نظام سیاسی کشور وارد چهلمین سال عمر خود شده است ، تمام حرکت هایی که دولت در زمینه ی اهداف خود قرار می دهد در جهت عقلانیت است و باید از بحث حکمرانی خوب پیروی نماییم.شفافیت ، پاسخگویی همه از مولفه هایی است که در زمینه ی حکمرانی خوب وجود دارد .
وی خاطر نشان کرد : باید حاکمیت قانون را تثبیت کنیم و همه چیز بر اساس این حاکمیت قابل رفع و رجوع خواهد بود.
فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت : مدیران شهرستان باید در خصوص عملکرد خود رسانه ها را آگاه سازند و با رسانه ها ارتباط داشته باشند .هر مدیری که با رسانه ها شفاف صحبت می کند در حقیقت از پل ارتباطی رسانه ها برای ارتباط با مردم بهره گیری می شود .
وی تاکید کرد: از نقدها دلخور نشویم اگر نقدها منصفانه و بدور از افکار جناحی و جریانی و در جهت توسعه ی استان و شهرستان باشد ما استقبال خواهیم کرد.
احمدی خاطر نشان کرد : عقیده دارم خبرنگاران و اصحاب رسانه به هیچ تقدیری به جز پاسخگویی یک مدیر نیاز ندارند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط مقدم تولید برق مطمئن و پایدار هستند

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط …