چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت: ۳ بخش شهرستان رشت «سبز» شدند

همای  گیلان: سیدعیسی مهدوی ظهر امروز در جمع مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: سال ۹۴ برای مردم سال پربرکتی بود.

وی با بیان اینکه در صحنه بین‌المللی موضوع مذاکرات هسته‌ای و اثبات حقانیت مردم ایران با حمایت رهبری صورت گرفت، تصریح کرد: با فضایی که دولت ایجاد کرد زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شد.

*انتخابات رشت سالم برگزار شد

فرماندار رشت اتفاق‌های سال ۹۴ را مهم خواند و ادامه داد: یکی از این اتفاق‌ها برگزاری انتخابات مجلس شورا و خبرگان بود که در سطح ملی، استانی و شهرستانی به خوبی انجام شد.

مهدوی با اشاره به اینکه مردم در هفتم اسفندماه ۹۴ حماسه تاریخی خلق کردند، خاطرنشان کرد: مردم در این روز پای صندوق‌های رأی آمدند و اجرای سالم انتخابات به‌ عهده دولت، نمایندگان بخش‌ها، شهرستان‌ها و فرمانداران بود.

وی با ابراز رضایت از برگزاری انتخابات سالم در دور دوم شهرستان رشت، یادآور شد: انتخابات طبق ضوابط قانون برگزار شد و اشکالات موجود در حدی نبود که به اصل سلامت انتخابات خدشه وارد کند.

این مسؤول با ابراز امیدواری از اقدام‌های مفید برای توسعه استان و شهرستان توسط منتخبان مجلس دهم اضافه کرد: باید از ظرفیت نمایندگان برای توسعه استان و شهرستان استفاده کنیم.

مهدوی با اشاره به اینکه قانون‌مداری دولت در کشور فضای پویا و نشاط اجتماعی را به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: قوانین براساس حفظ آرامش کشور بوده و فضای خوبی است.

وی به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: با توجه به زیرساخت‌ها باید از ظرفیت‌های داخلی برای توانمندسازی کشور و در مجموعه شهرستان‌ها استفاده کنیم.

مهدوی توجه نمایندگان مجلس را در پیشبرد اهداف شهرستانی مهم دانست و تصریح کرد: همکاری و هماهنگی بهتر در این زمینه می‌تواند توسعه استان و شهرستان را رقم بزند.

*رشد ۱۰ درصدی اجرای طرح هادی در رشت

وی به اجرای پروژه گازرسانی در روستاها و بخش‌های مختلف رشت اشاره کرد و ادامه داد: با وجود وضعیت تأمین اعتبارات استانی و مدیریت صحیح در این زمینه توانستیم به امر گازرسانی در روستاها سرعت دهیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه سه بخش شهرستان رشت به بخش‌های سبز تبدیل شدند، خاطرنشان کرد: خمام، خشکبیجار و مرکزی از جمله بخش‌هایی هستند که در امر گازرسانی به بخش‌های سبز تبدیل شدند.

مهدوی با بیان اینکه امسال تلاش می‌شود تمام روستاهای شهرستان رشت تبدیل به روستاهای «سبز» شوند، یادآور شد: از حداقل اعتبارات حداکثر استفاده را کردیم و در اجرای طرح هادی نیز اقدام‌های مفیدی صورت گرفته است.

وی از رشد ۱۰ درصدی اجرای طرح هادی در روستاهای رشت خبر داد و افزود: ایجاد زیرساخت‌ها منجر به توسعه روستایی می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: در حوزه بهداشت و بیمارستان‌ها و ساخت‌وساز خانه برای محرومان اقدام‌های خوبی در شهرستان رشت انجام شده است و چهار کارخانه اکنون در حال آماده‌سازی هستند.

مهدوی فعالیت‌های عمرانی، بازسازی کاروانسرای لات رشت، هتل ایران، ثبت رشت به عنوان شهر خوراک‌شناسی، احداث پیاده‌راه فرهنگی، برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان، ساماندهی دستفروشان و … را از جمله اقدام‌های مهم در این شهرستان عنوان کرد.

//فارس

About سردبیر

Check Also

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان جلسه دبیرخانه …