چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک ، حمایت از معیشت و کمک به سبد خانوار است

فرماندار رضوانشهر گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گامی دیگر از حمایت دولت سیزدهم به معیشت و کمک به سبد خانوار است.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر امروز(سه شنبه) دوم اسفند مهندس سید نادر صفوی میرمحله در دومین جلسه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی این شهرستان گفت: امروز تامین معیشت به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای جامعه مطرح است و دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن خود تاکنون، اقدامات مختلفی برای بهبود این مهم انجام داده که آخرین اقدام آن اجرای طرح کالابرگ الکترونیک است.

وی تاکید کرد: همه باید در راستای اقناع سازی و اطلاع رسانی صنوف و شهروندان از مزایای این طرح اهمتام جدی داشته باشند.

صفوی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌ها و مغازه‌داران برای ثبت‌نام و مشارکت در این طرح نخستین قدم در راستای اجرای این طرح است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. افزود: صاحبان مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به هیچ عنوان برای مشارکت در این طرح متحمل هزینه نمی‌شوند.

فرماندار رضوانشهر تاکید کرد: بخشداران، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، صمت و اتاق اصناف در زمینه اجرای این طرح ضمن اقناع سازی و اطلاع رسانی، نسبت به شناسایی فروشگاه ها در سطح شهر و روستا به منظور دسترسی آسان مردم به کالاهای اساسی اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان به اهداف این طرح اشاره نمود و گفت: طرح کالابرگ الکترونیک برای کمک به وضعیت معیشت مردم در نظر گرفته شده و متقاضیان می‌توانند یک ماه جلوتر، از یارانه خود استفاده و اقدام به خرید ۱۰ قلم کالای تعیین شده در این طرح کنند.

سید نادر صفوی میرمحله بیان داشت: ۱۰ قلم کالای اساسی در اجرای این طرح، شامل شیر بطری یک لیتری کم چرب، پنیر، ماست دبه ۲ و نیم کیلوگرمی کم‌چرب، مرغ کشتار روز، تخم‌مرغ کیلویی، روغن مایع پخت و پز ۸۱۰ گرمی، ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای، قند شکسته فله‌ای، شکر سفید فله‌ای و برنج است.

وی گفت: این طرح به صورت اختیاری است و هیچ اجباری در کار نیست و مردم هرچه از اعتبار یارانه خود از کالاهای یاد شده خریداری کنند، بقیه اعتبار آنها در قالب یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

فرماندار رضوانشهر افزود: اجرای این طرح روشی برای کنترل گرانی و تورم است و سیاست دولت در راستای اجرای این طرح، پوشش بیشتر در مناطق روستایی است.

صفوی عنوان داشت: بیش از ۱۰۰ واحد صنفی در شهرستان برای اجرای طرح کالابرگ ثبت‌نام کردند

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …