چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: از همه ظرفیت‌ها برای مدیریت مطلوب و بهینه آب با مشارکت مردم استفاده شود

فرماندار رضوانشهر گفت: از همه ظرفیت‌ها برای مدیریت مطلوب و بهینه آب با مشارکت مردم استفاده شود تا سال زراعی بدون دغدغه ای برای کشاورزان زحمتکش این شهرستان داشته باشیم.

 همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، عصر روز یکشنبه بیست و هشتم فروردین مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی که با محوریت اقدامات پیشگیرانه به منظور مدیریت بهینه آب در فصل زراعی ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: از همه ظرفیت‌ها برای مدیریت مطلوب و بهینه آب با مشارکت مردم استفاده شود تا سال زراعی بدون دغدغه ای برای کشاورزان زحمتکش این شهرستان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شهرستان رضوانشهر دارای ۴۴ سردهنه اصلی خاکی و سنتی، و ۱۵ سردهنه بتنی می باشد که از این تعداد تا حال حاضر ۳۸ سردهنه در بخش های پره سر و مرکزی بازسازی و آبگذاری شده و همچنین بیش از ۹۰ درصد آب بندان ها نیز آبگیری شده است.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه ۱۶ کیلومتر از انهار و کانال های رضوانشهر لایروبی انجام شده است، تاکید کرد: امور آب منطقه ای با همکاری دیگر دستگاه ها نسبت به تسریع در این خصوص اقدام نمایند.

مهندس سید نادر صفوی بیان داشت: تعداد چاه های عمیق موجود در سطح شهرستان ۱۰۴ حلقه می باشد که از این تعداد ۱۶ حلقه چاه نیاز به تعمیر و راه اندازی دارد، لذا اداره امور توزیع برق، امور منابع آب منطقه ای، جهادکشاوزی با همکاری دیگر دستگاه ها نسبت به راه اندازی این چاه ها در سریع ترین زمان ممکن اقدام نمایند.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان بر تشکیل شورای آب در روستاها از سوی دستگاه های متولی امر تاکید کرد و خاطر نشان کرد: بخشداران به عنوان نماینده عالی دولت در بخش ها با حضور میدانی فعالیت های خود را با همکاری دیگر ادارات شهرستانی در جهت خدمت رسانی و رفع دغدغه کشاورزان بیشتر نمایند.

فرماندار رضوانشهر گفت: شهرستان رضوانشهر دارای بیش از ۱۰۰۰۰ هکتار اراضی شالیزاری بوده که ۸۰ درصد آن آبخور سنتی که از رودخانه ها ،چاهای عمیق و نیمه عمیق تامین می شود و۲۰ نیز از آب سد سفید رود بهره مند می شود.

مهندس صفوی ادامه داد: میزان ۶۰ تن بذر شلتوک و هزار و ۵۵۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

وی همچنین تاکید کرد: جهادکشاورزی شهرستان نسبت به اطلاع رسانی بیمه کشاورزی از سوی کشاورزان اقدام و در این راستا برنامه‌های تشویقی پیش بینی شود.

رئیس شورای حفاظت آب کشاورزی شهرستان با بیان اینکه آب موجود را باید به‌ گونه‌ای مدیریت کنیم تا مردم کمترین دغدغه را در مصرف آب کشاورزی داشته باشند، گفت: با توجه به تاکیدات استاندار محترم گیلان در خصوص قرارگاه مدیریت بهینه آب زراعی، امور منابع آب منطقه ای شهرستان نسبت به تشکیل این قرارگاه به منظور مدیریت درست و مصرف بهینه آب زراعی با همکاری دیگر ادارات اقدام نمایند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را تبریک گفت

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را …