چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: امروز آموزش و نهادینه سازی پدافند غیر عامل جزء ضروریات است

فرماندار رضوانشهر گفت: امروز آموزش و نهادینه سازی پدافند غیر عامل جزء ضروریات است در راستای کاهش آسیب‌پذیری زیر ساخت‌های مورد نیاز مردم است.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، امروز دوشنبه بیست و دوم خرداد مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جلسه شورای پدافند غیر عامل این شهرستان با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل گفت: امروز آموزش و نهادینه سازی پدافند غیرعامل جزء ضرورریات ما در حوزه ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیر ساخت‌های مورد نیاز مردم است.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی در حوزه پدافند غیر عامل، در این شهرستان سعی کردیم با استفاده از همه طرفیت ها و کمک مدیران نسبت به اجرای آن در پروژه های عمرانی و زیرساخت ها و تاسیسات اقدام کنیم.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در برابر دشمن است، گفت: با توجه به اینکه دشمنان ما هر روز و هر لحظه زیرساخت های کشور را مورد تهدید قرار می دهند، امروز نیار است که اقدامات پدافندی در زیر ساخت ها ما برای مقابله با تهدیدات صورت گیرد.

صفوی اضافه کرد: در شهرستان رضوانشهر مانوارهای بسیار خوبی در حوزه پدافندی برای مقابله با تهدیدات و مواقع بحرانی از سوی دستگاه های اجرایی و شرکت های خصوص و دولتی برگزار شده است.

نماینده عالی دور در شهرستان با اشاره به اینکه حفظ سرمایه های ملی، زیر ساخت ها و صیانت از جانهای انسان ها یکی از رسالت ها پدافند غیر عامل است، خاط نشان کرد: علاوه بر برگزاری جلسات در حوزه پدافند غیر عامل حدود ۳۱ نقطه امن به منظور استفاده اسکان اضطراری در شرایط بحرانی در رضوانشهر و پره سر شناسایی نموده ایم.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: با توجه به حساسیتی که فرماندار رضوانشهر و دیگرمدیران شهرستانی در حوزه پدافندی دارند جای بسی خرسندی است.

مهندس ویشگاهی افزود: با توجه به تهدیداتی که از سوی دشمن بر کشور ما وجود دارد، بر همه ما تکلیف است که در حوزه پدافند غیر عامل خودمان را با استفاده از ظرفیت هایی که در شهرستان ها داریم روز به روز قوی تر کنیم.

وی به جذب اعتبارات حوزه پدافند غیرعامل در پروژه های عمرانی اشاره نمود و گفت: در قانون بودجه تعریف برای تمامی دستگاه ها اجرایی کشور تعریف شده است که باید یک درصد اعتبارات را در حوزه پدافند غیر عامل داشته باشند، که شهرداران عزیز از این فرصت به خوبی استفاده نموده اند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در ادامه نیز از راه اندازی دبیرخانه پدافند غیر عامل برای تمامی سازمان ها با توجه به تصویب مجلس شورای اسلامی خبر داد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …