چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: امروز دولت سیزدهم بسترهای بسیار خوبی برای امر فرزند آوری تدارک دیده است

فرماندار رضوانشهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به بسته های حمایتی دولت سیزدهم گفت: امروز دولت مردمی بسترهای بسیار خوبی برای امر فرزند آوری تدارک دیده است

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، امروز پنجشنبه هجدهم خرداد مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تاکید بر اینکه همه باید در حوزه فرهنگ دغدغه داشته باشیم، گفت: تمام ارزش‌هایی که نظام انقلاب اسلامی ایجاد کرده در قالب فرهنگ عمومی و از رفتار مردم در جامعه تشکیل شده است، بر همین اساس تمامی دستگاه‌ها و رسانه وظیفه دارند در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه تلاش کنند.

وی بیان داشت: در راستای ارائه بسته های تشویقی از سوی دولت سیزدهم بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای فرزند آوری، توسط بانک های عامل به خانوارها در این شهرستان پرداخت شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: فرزند آوری و جوانی جمعیت به یک عزم جدی و فرهنگ سازی با مشارکت بخش‌های مختلف نیازمنداست و دستگاه های فرهنگی این شهرستان در این راستا سهم بسزایی دارند و نسبت به تشویق و ترغیب زوج های جوان و خانواده ها در این راستا اقدام کنند.

فرماندار رضوانشهر افزود: با وجود تصویب و اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، رشد ازدواج و افزایش فرزندآوری نیازمند جهاد تبیین و گشودن گره‌های ذهنی شهروندان است که باید به همت دستگاه‌های متولی و رسانه‌های جمعی در این خصوص صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی؛ درباره نقش این شورا بر تقویت ارزش ها ، عقائد ، باورها و هنجارهای جامعه گفت: هیچ مکتبی در عالم مثل مکتب اهل بیت علیهم السلام نیست که همه رهبران و پیشوایان آن مقام عصمت داشته باشند و همه نیز در راه خدا شهید شده باشند .

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه برای تقویت ارزش ها و باورها باید سراغ اهل بیت علیهم السلام رفت که فرمودند ؛ اگر مردم زیبایی کلام و سخن ما را می دانستند از ما پیروی می کردند، تاکید کرد: همه متولیان فرهنگی باید نسبت به ارزش ها پای کار آمده و فرهنگ سازی کنند تا عقائد و ارزش ها تقویت شود منتهی باید با تدوین برنامه ای جامع و آموزش های لازم صاحبان دغدغه مند فرهنگ‌ دینی را پای کار آورده تا در مدت کوتاه مزه اعتقادات دینی در بین مردم احساس شود.

وی با اشاره به فرهنگ سازی از طریق رسانه ها گفت: رسانه ملی در این میدان بزرگ بیشترین نقش را دارد چون بیشترین بیننده به این رسانه تعلق دارد؛ این رسانه می تواند با تولید فیلم و سریال و کلاس های آموزشی بهترین نقش را در تقویت ارزش ها و باورها ایفاء کند .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید از ابزار رسانه استفاده شود گفت: در زمینه امربه معروف و نهی از منکر، ۱۶ نهاد و دستگاه متعدد مسئولیت دارند ولی امروز همه نگاه ها به سمت نیروی انتظامی است.

امام جمعه رضوانشهر در ادامه ضمن اشاره به موضوع فرزند آوری و جوانی جمعیت گفت: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را مورد اشاره قرار دادند، در امر فرزند آوری و جوانی جمعیت کشور باید از راه جهاد تبیین وارد عمل شویم.

امام جمعه بخش پره سر نیز در این جلسه گفت: در مبحث فرزند آوری، دولت باید برنامه اقتصادی هدفمند و کارشناسی شده که موجب برآورده شدن دغدغه‌های خانواده ها برای فرزند آوری می شود،اجرا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله یگانه اضافه کرد: علاوه بر اجرای برنامه های دولت باید کار فرهنگی صورت بگیرد و برای تحقق این امر تا وقتی متولیان خودشان کم فرزند باشند و با مشکلات آشنا نباشند نمی توانند به خوبی در این زمینه فعالیت کنند.

همچنین رئیس دادگستری رضوانشهر هم در این نشست ضمن اهمیت به موضوع جوانی جمعیت و آسیب های اجتماعی گفت: برای جوانی جمعیت و فرزند آوری، ابتدای امر باید برای تسهیل در امر ازدواج جوانان گام برداریم.

علی شالیکار افزود: تسریع در امر ازدواج جوانان و تلاش برای کاهش سن ازدواج و همچنین کمک به پایداری خانواده از جمله موضوعاتی است که کانون خانواده ها را از آسیب های اجتماعی حفظ می کند.

رئیس دادگستری رضوانشهر با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: اگر آمار فرتی ها و طلاق از آمار ازدواج پیشی بگیرد ما در کارخودمان موفق نبوده ایم و علاوه بر این امروزه ما شاهد طلاق های عاطفی هستیم که در هیچ جایی ثبت نمی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رضوانشهر نیز در جلسه با بیان اینکه آموزش، فرهنگ ایجاد می کند، گفت: آموزش و پرورش با اجرای برنامه های آموزشی برای دانش آموزان در راستای ایجاد فرهنگ نقش موثری دارد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …