چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: امروز مقاومت فلسطینی با سیر صعودی از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده

فرماندار رضوانشهر در سخنرانی روز جهانی قدس در جمع مردم ولایت مدار و روزه دار این شهرستان گفت: امروز مقاومت فلسطینی با سیر صعودی از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده و ضمن ایجاد هراس در میان اسرائیلی ها موازنه قوا را دچار تغییر کرده است.

همای خبربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر؛ مهندس سید نادر صفوی میرمحله در سخنرانی روز جهانی قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در جمع مردم ولایت مدار و روزه دار این شهرستان گفت: روز جهانی قدس فرصتی است تا بار دیگر به مسایل فلسطین و آرمان مقدس این سرزمین اشغالی پرداخته شود.هدف دشمنان آن است که با گذر زمان ، از یک سو مصائب و آرمان های ملت فلسطین به فراموشی سپرده شود و از سوی دیگر جایگاه خودشان را در منطقه تثبیت کنند، یعنی هر روز در تلاش هستند با دورغ پردازی های خودشان این موضوع را در ذهن نسل جدید ما کمرنگ بکنند، ما حضور مسلمان و وجدان های بیدار در مراسم روز جهانی قدس، به جهانیان نشان می دهد که آرمان فلسطین همچنان زنده است.

وی افزود: روز قدس امسال را در حالی سپری می کنیم که همه چیز از معادلات جدید در امروز و فردای فلسطین خبر می دهد، امروز اراده شکست ناپذیر در فلسطین و همه منطقه غرب آسیا جایگزین ارتش شکست ناپذیر صهیونیست شده است و امروز در میدان سیاسی، مهمترین حامی رژیم غاصب، یعنی آمریکا، خود دچار شکست های پی درپی شده است: شکست در جنگ افغانستان، شکست در سیاست فشار حدّاکثری بر ایران اسلامی، شما دیدید در این اغتشاشات اخیر رژیم صهیونستی، آمریکای جنایتکار و انگلیس و همه قدرت ها، آرایش جنگی گرفتند تا بر کشور جمهوری اسلامی ایران فائق آیند که شکست خوردند، آن هم یک جمله اینکه پشتوانه این نظام ولایت فقیه و شما مردم هستید.
فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه شکل گیری مقاومت در منطقه غرب آسیا در دهه های اخیر پُربرکت ترین پدیده این منطقه بوده است اظهار داشت: جبهه مقاومت بود که بخش های اشغال شده لبنان را از وجود صهیونیستها پاک کرد، عراق را از حلقوم آمریکا بیرون کشید، عراق را از شرّ داعش نجات داد، و به مدافعان سوری در برابر نقشه های آمریکا مدد رسانید و با تلاش مجاهدانه، مسئله قدس و فلسطین را در افکار عمومی جهان روزبه روز برجسته تر میکند.

سید نادر صفوی میرمحله عنوان داشت: امروز مقاومت فلسطینی که با سیر صعودی از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده است، ضمن ایجاد هراس در میان اسرائیلی ها موازنه قوا را دچار تغییر کرده است، و جوان فلسطینی که یک روز با پرتاب سنگ از خود دفاع میکرد، امروز با پرتاب موشک نقطه زن به دشمن پاسخ میدهد. در واقع این دستاورد ها از برکات روز جهانی قدس می باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر با اشاره به موقعیت راهبردی فلسطین در منطقه گفت: فلسطین یک سرزمین ساحلی در غرب دریای مدیترانه است که از شمال به لبنان، از مشرق به سوریه و اردن و از جنوب به دریای سرخ و صحرای سینا محدود می شود و یکی از حساس ترین مناطق استراتژیک جهان است، اول اینکه مرکز تلاقی سه قاره بزرگ جهان یعنی آسیا، آفریقا و اورپاست و دوم علاوه برآن که یک ترمینال مهم تجاری و نظامی میان شرق و غرب است،

وی اضافه کرد: دلیل مهم دیگری که فلسطین را کانون توجهات جهانی قرار داده است جنبه قداست و روحانیت آن است. این سرزمین از دیر باز مهد پیامبران بزرگ الهی بوده است و بیت المقدس و آثار تاریخی آن همچون مسجد الاقصی مورد احترام ادیان سه گانه اسلام، مسیحیت و یهودیت است، همه این عوامل باعث شده استعمار انگلیس و پس از آن آمریکا پیوندی عمیق با صهیونیسم یافته و از این منطقه برای تحقق اهداف و منافع خود بهره برداری نمایند.

رییس شورای تامین شهرستان رضوانشهر به شکاف و بحران بی سابقه در داخل رژیم صهیونیستی با دور تازه مقاومت مسلحانه در فلسطین اشاره نمود و افزود: رژیم صهیونیستی طی سال های اخیر از شکاف و اختلافات داخلی فزاینده ای رنج می برد، این اختلافات موجب شده دولت های این رژیم پس از مدت کوتاهی دچار فروپاشی شده و به همین دلیل اسرائیل طی چهارسال گذشته شاهد برگزاری پنج انتخابات زود هنگام بوده است.

صفوی تصریح کرد: بحران داخلی و قطب بندی های جدید اسراییل با روی کار آمدن افراطی ترین دولت تاریخ این رژیم به نخست وزیری نتانیاهو به اوج رسیده است و هم اکنون نتانیاهو به خاطر فساد مالی در حال محاکمه هست . اما نتانیاهو پس از قدرت رسیدن به همرای شرکای سیاسی خود در دولت وعده داد که یکی از برنامه های دولت جدید این است که نظام قضایی را اصلاح و تغییر دهد؛ که در پی اصرار نتانیاهو نسبت به طرح جنجالی خود ده ها هزار نفر به طور مکرر به خیابانها آمدند، به همین دلیل نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی عقب نشینی کرد. یعنی آن نقشه هایی را که رژیم صهیونیست و آمریکای جنایتکار با دورغ پردازی های خود در شبکه های اینتر نشنال ، بی بی سی و من و تو و … برای ایران اسلامی کشیده بودند که ایران اسلامی را به با توجه به سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ ومکرو ا و مکرالله والله خیرالماکرین شد. تمام نقشه های آنان نقش بر آب شد و به آنها بازگشت.

فرماندار رضوانشهر خاطر نشان کرد: فروپاشی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی با توجه به شواهد و قرائن متعدد، بیش از گذشته مورد توجه محافل مختلف حتی در درون رژیم غاصب قرار گرفته است. بطوریکه مقام معظم رهبری در شهریورماه ۱۳۹۴ در دیدار با اقشار مختلف مردم فرمودند: بعد از اتمام این مذاکرات هسته ای، شنیدم صهیونیست ها در فلسطین اشغالی گفتند فعلا با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغه ی ایران آسوده ایم؛ حضرت آقا فرمودند: اولا شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید و الان هم می بینید که مقامات خودشون بطور مرتب و پی در پی هشدار میدن که فروپاشی نزدیک است.

فرماندار رضوانشهر به نقش سردار سلیمانی در جبهه مقاومت اشاره نمود و گفت: نقش سردار سلیمانی در مدیریت منطقه از سال ۷۶ آغاز شد زمانیکه وی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. نیرویی که هدف آن حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی بود و بتدریج به یکی از موثرترین نهادهای نظامی در ایران تبدیل شد.

مقام عالی دولت در رضوانشهر بیان داشت: نقش سپاه قدس بعنوان یک نهاد نظامی در ابتدا چندان میان افکار عمومی مشخص نبود، اما بدلیل نقشی که در مقابله با تهاجم نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران بازی کرد بتدریج بعنوان یک قدرت اساسی در سطح منطقه مطرح گردید.

صفوی ادامه داد: شاید نقطه اوجگیری این حرکت به زمانی باز میگشت که در پی حادثه یازدهم سپتامبر نیروهای امریکایی یک لشکرکشی تمام عیار در منطقـه خاورمیانه را آغاز کردند، در ایـن میان سپاه قـدس توانست با ایجاد یک عمق راهبـردی در منطقه این تهدید را به طور کامل خاتمه دهـد، خاتمه دادن به این تهدیـد اولیـن دستاورد مهـم قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: زمانی که رژیـم صهیونیستی بـه لبنان حمله کرد، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بـه عنـوان فرمانـده نیـروی قدس خیلی زود خـود را بـه لبنان رساند، تا از آنجا فرماندهی عملیـات جبهه مقاومـت را بـه عهـده داشته باشد، ایشان در کنار عماد مغنیـه و سـید حسن نصرالله، روزهای بسیار سختی را گذراند، اما در نهایت موفق شد بار دیگر رژیم صهیونیستی و آمریکا را شکست دهد.

فرماندار رضوانشهر اضافه کرد: ایـن شکست باعث شد آوازه حاج قاسم در دنیا بپیچد و دشمنان از او کینه پیدا کنند، باوجود این هنوز در فضای رسانهای حرفـی از قاسم سلیمانی زده نمیشـد، حتـی تصاویـر از حـاج قاسـم بسـیار محـدود بـود بجز عـده اندکـی بقیـه اغلـب صدای ایشان را هم نشنیده بودنـد، رژیم صهیونیستی و آمریکا، از همان زمان به دنبال ترور حاج قاسم بودند.

نام و یاد و راه او در جهان بیش از پیش زنده است و شاهد پیوندی عمیق در بین جوانان و سردار دلها و همچنین افزایش گرایش آنها به جهاد هستیم، ان شاء ا… که خداوند توفیق حرکت در مسیر شهید سلیمانی و قدم گذاشتن در راه آرمان های این شهید بزرگوار را نصیب ما بگرداند.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم حجاب اشاره نمود و تاکید کرد: برادران و خواهران امروز حجاب بعنوان یکی از ضروریات دین مبین اسلام است، همانطوریکه مقام معظم رهبری عدم رعایت آن را حرام شرعی و سیاسی دانستند که موجب تزلزل بنیان خانواده می شود و دشمن هم امروز بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده که برای جلوگیری تداوم این ناهنجاریها از سوی دشمن همه باید هوشیار باشیم .

صفوی ادامه داد: دولت سیزدهم نیز با تمام توان در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و با استفاده از همه ظرفیت ها تلاش می کند تا در راستای تحق شعار سال مقام معظم رهبری که بنام سال مهار تورم و رشد اقتصادی نام گذاری شده است را تحقق بخشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها ترویج داده شود

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها …