چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر بر رعایت سقف ۲۰ درصدی اجاره‌بها از سوی مشاوران املاک و مالکان تاکید کرد

فرماندار رضوانشهر بر رعایت سقف ۲۰ درصدی اجاره‌بها از سوی مشاوران املاک و مالکان تاکید کرد

فرماندار رضوانشهر در همایش با مشاورین املاک این شهرستان: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تعیین سقف ۲۰ درصدی برای افزایش اجاره‌بها در شهرستان ها، مشاوران املاک و مالکان موظف و مکلف به اجرای آن هستند.

مهندس سید نادر صفوی میرمحله در همایش با مشاورین املاک این شهرستان با اشاره به مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن و مصوبات جلسه معاون محترم اول رییس جمهوری و همچنین تصمیمات جلسه کارگروه اقتصادی دولت گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی، کلیه قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی شهری در تهران ۲۵ درصد و در شهرستان ها حداکثر ۲۰ درصد می باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تعیین سقف ۲۰ درصدی برای افزایش اجاره‌بها، مشاوران املاک و مالکان موظف و مکلف به اجرای آن در شهرستان هستند.

فرماندار رضوانشهر افزود: دولت سیزدهم چهار اقدام شامل شناسایی خانه‌های خالی، پرداخت وام اجاره، تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها و الزام به ارایه کد رهگیری را برای کنترل این بازار در دستور کار قرار داده است و در حوزه ودیه مسکن بالاترین تسهیلات کم بهره را داشته است.

صفوی با تاکید بر فرهنگ سازی و حس انسان دوستی در این راستا، گفت: باید عدل و انصاف را نسبت به یکدیگر رعایت کنیم؛ متاسفانه برخی از صاحبخانه ها اجاره ها و پول پیش (ودیعه) را تا چند برابر نیز افزایش داده اند و درصورت عدم تمدید مستاجر با نرخ پیشنهادی شان، از مستاجر می خواهند ملک را تخلیه نموده تا به شخص دیگری اجاره دهد که همین موضوع باعث بروز مشکلات زیادی برای مستاجران شده است.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر گفت: گشت های مشترک تعزیراتی در حوزه مسکن به ویژه برای رسیدگی به تخلفات بنگاه های مشاوران املاک فعال شده و بنگاه های معاملات ملکی که اقدام به ثبت کد رهگیری نکنند یا فاقد کد رهگیری باشند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر نیز در این همایش با بیان احادیثی از ائمه اطهار گفت: دولت سیزدهم قدم های خوبی در کشور برداشته است، همه باید در این مسیر دولت را کمک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد افزود: همه ما از یه خانواده هستیم منتظر نمانیم تا همه گره ها را دولت باز کند ما با کمک هم می توانیم در کاهش مشکلات سهیم باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند مسلمان برادر مسلمان است، بیان داشت: مردم هم برادران دینی ما هستند باید در کاهش آلام و نگرانی های آن ها قدم هایی بر داریم.

همچنین در این همایش آقای صفرپور رئیس اداره صمت شهرستان با قدردانی از فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان در پیگیری مشکلات و دغدغه های شهروندان نیز بیاناتی ارائه کرد و در ادامه رئیس اتحادیه مشاورین املاک و تعدادی از مشاورین املاک شهرستان مشکلات خودشان را بیان نمودند./انتهای خبر

 

About مدیر خبر1

Check Also

 شهردار لاهیجان از اعضای شورای شهر قدردانی کرد

شهردار لاهیجان از اعضای شورای شهر قدردانی کرد در روز شوراها، شهردار و جمعی از …