چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر بر لزوم اجرای دستورالعمل های ابلاغی عفاف و حجاب در شهرستان تاکید کرد

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه دشمنان نظام، خواهران و خانواده های ما را مورد هدف قرار داده اند، بر لزوم اجرای دستورالعمل های ابلاغی عفاف و حجاب در شهرستان تاکید کرد.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، امروز یکشنبه بیست و هفتم فروردین مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب (امر به معروف و نهی از منکر) این شهرستان با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است که در آیات و روایات و سیره معصومین، علما و حکما نیز به این موضوع تاکید شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام، خواهران و خانواده های ما را مورد هدف قرار داده اند، تاکید کرد: همه بایستی دستورالعمل های ابلاغی در خصوص عفاف و حجاب را جدی بگیریم و در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و ترویج و آگاه سازی خانواده ها به این موضوع مهم تلاش کنیم.

فرماندار رضوانشهر اضافه کرد: حجاب امری فرهنگی است و باتوجه به حمله همه جانبه رسانه‌های دشمن در قالب‌های گوناگون؛ سبک زندگی و شیوه پوشش، به اذهان نوجوانان و جوانان این مرز و بوم، همه اهل فرهنگ و هنر دستگاه‌های فرهنگی، لازم است با کار فرهنگی و هنری، ایجاد ارتباط با جوامع هدف را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی و اجتماعی لازم است با حضور در میان مردم و گفتگوی تبیینی با جوانان در این خصوص اقدام نمایند.

صفوی گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ، عفاف و حجاب در سطح شهرستان دارند که باید با برنامه ریزی درست با استفاده از همه ظرفیت ها و اجرای برنامه های فرهنگی در این خصوص اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: کلیه صنوف و اتحایه های شهرستان ملزم به رعایت شئونات اسلامی و موضوع مهم عفاف و حجاب در واحد صنفی مربوطه هستند و در صورت عدم رعایت آن برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

همچنین امام جمعه رضوانشهر نیز در این جلسه تاکید کرد: همه ادارات و نهادها به وظایف ذاتی خود در خصوص موضوع عفاف و حجاب عمل کنند.

حجت الاسلام و المسملین محمد مهدی نژاد فومنی افزود: موضوع عفاف و حجاب در مدارس و دانشگاه ها باید به صورت جدی در دستور کار باشد و آموزش و پرورش شهرستان با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای آگاهی رسانی به دانش آموزان و خانواده ها در خصوص اهمیت حجاب و عفاف اهتمام ویژه داشته باشند.

ایشان تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با استفاده از ظرفیت رسانه ها با تولید محتوا در راستای آگاه سازی خانواده ها به موضوع عفاف و حجاب اقدام نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین یگانه امام جمعه بخش پره سر نیز در این جلسه یکی از مهمترین توطئه های دشمن ضربه زدن به اعتقادات شرعی و عرفی جامعه اسلامی است، گفت: دشمن به دنبال تغییر در باورهای مردمی و ضربه زدن به بنیان خانواده است، لذا همه باید در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر نیز در این جلسه گفت: اجازه نخواهیم داد شهرستان رضوانشهر جولانگاه بعضی از افرادی که کشف حجاب می کنند، باشد

جناب سرهنگ سید خلیل صفوی تاکید کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی در خصوص عفاف و حجاب، با کسانی که کشف حجاب نمایند برخورد خواهد شد و در صورت عدم رعایت عفاف و حجاب از سوی صنوف ، واحد صنفی مربوطه پلمپ خواهد شد.

جناب سرهنگ اسدی جانشین فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز در این جلسه گفت: دشمن یکی از مباحث جنگ ترکیبی اش بحث عفاف و حجاب بوده و خواهد بود و برنامه ریزی بسیار گسترده ای در این خصوص داشته است و برای این که هر کاری انجام بشود ابتدای امر باید اعتقاد و باور قلبی در وجود تک تک ما وجود داشته باشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

به مناسبت هفته هلال احمر انجام شد

به مناسبت هفته هلال احمر انجام شد به گزارش همای خبر و به نقل از …